Gå til innhold

Noen som vet hvordan kattene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dreper mus? Katten min tar stadig mus, men de er nok allerede døde når jeg ser han bære dem i munnen.

Biter de ihjel musa, rister de dem ihjel, dør musa av skrekk?

Anonym poster: 26724349e56797e948fd92cbfae32218

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Tror de tar nakkebitt på dem for å avslutte seansen, men da har de gjerne herjet vilt med den lenge.

• Liker 2
Skrevet

Ja. Stort sett.

:)

Med andre ord en blanding av de tre. Nå skal det sies at en katt godt kan finne på å bære med seg en levende mus for å "leke" videre med den et annet sted enn den ble fanget.

:heks:

Skrevet

De trykker poten ned på ryggen til musen slik at musen sitter fast, så biter de over hals/nakke, deretter tar de med musen til en plass hvor de kan spise den i trygge omgivelser.

Skrevet (endret)

Katten min gikk en gang rundt med en mus i munnen i sikkert en halvtime. Halen til musa hang ut av den ene munnviken hans, ellers var hele musa inne i kjeften på katta. Jeg hørte at musa peip inne i munnen hans. :sjokkert:

Endret av Erm
Skrevet

Min pus synes det er morsomt å ta både levende og døde mus med seg inn, de levende slipper han løs på stuegulvet, og jakter på dem til musa skriker i dødsangst, og det passer han å drepe. De døde synes han det er gøy å sparke ball med før han spiser dem.

Anonym poster: 440b861dfeed4eb232dfb75016c80766

Skrevet

Takk for svar. Han har tatt med én levende mus inn. Plutselig jaktet han på en mus mellom beina mine mens jeg satt i sofaen.

TS

Anonym poster: 26724349e56797e948fd92cbfae32218

Skrevet

:ler:

Alle de tre ja ;) Og en liten sånn "off topic"...

Jeg er SÅ glad for at de siste 10-15 musene har vært døde. I fjor høst kom hun inn med en mus som var her inne med oss i hele 2 uker (!!) ........ Jeg satt opp feller og gudene vet hva, og vi jaktet begge to.... Hun fanget den til slutt da, og la den oppi sengen min da jeg sov. Man skulle tro jeg fikk spasmer da jeg merket det, men jeg roste henne opp i skyene istedet, for så glad har jeg aldri vært for en død mus :fnise:

• Liker 1
Gjest gressløk
Skrevet (endret)

Min katt er nok litt lat, for det er ikke alltid han dreper de, han bare "trykker" på dem og hopper rundt til de ikke rører på seg mer.

Og hvis de da våkner opp inne, så er det IKKE snakk om at han gidder å hjelpe til å fange dem. Han har allerede "drept" den han, og synes ikke det er interessant lenger. Så han ligger og sover eller går ut en tur, og etterlater meg med resten av jakta.

Hvis han først dreper de, så er de stort sett partert i mange små biter, slik at jeg finner en del her og en del der...

Det at min 6 kg's pelsbball i det hele tatt får tak i dem er imponerende, spør du meg.

Endret av gressløk
Gjest Lille-pus
Skrevet

Naturen er fantastisk i sin hensiksmessige kontruksjon;

Kattens kjeve er perfekt tilpasset kunsten å enten kvele større byttedyr ved et strupebitt som lukker for tilførselen av oksygen, eller for små byttedyr ved et nakkebitt.

Avstanden mellom kattens hjørnetenner/rovtenner og den kort kjevens anatomiske utforming er spesieltilpasset til begge disse metodene.

Skrevet

Slikt syntes jeg er veldig trist og egentlig litt unødvendig, familiekatten vår er nå veldig gammel, men når han var ung og kom med mus og vist dem levde så tok vi den fra han og la den ut igjen vist den ikke var skadet.

Er ikke helt sikker men tror faktisk at en gang så tok vi en mus til veterinæren, men da var jeg så liten...

Oppvokst i et ordentlig dyrehjem hvor alle dyr er verdt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...