Gjest Trådstarter Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Hjelp... Kjenner det er kaos inni meg. Tårene fosser ned. Lenge siden jeg har grått så mye og så stille. Gravid i 25.uke. Ikke planlagt, med samboer. Min forrige mann var veldig voldelig. Vært sammen med samboer i 1 år men for 6 mnd tid siden begynte problemer. Valgte å ikke ta abort pga dette, uten å gå mer innpå det, ikke er et tema for meg. Jeg vet ikke hva jeg skal si om forholdet vårt. Jeg er i perioder nervøs ovenfor han. Noen kan kanskje si at det er pga hva jeg har opplevd i tidligere forhold, at jeg er mer sårbar, men etter 4 år sigel mellom kjærestene har jeg klart bygge meg opp. Når han blir veldig sint kan han holde meg fast og heve hånden mot meg som om han skal slå. Det er noe som skremmer meg veldig, og han vet det godt...krangler vi så tar han fra meg tlf og låser ytterdøren. Slik har han kontroll på hvor jeg er og han forfølger meg og sender meg fæle blikk... Egentlig får jeg ikke lov finne på ting med venninner på kvelden osv. Det er frekt, for da skal vi være hjemme sammen .. Spesielt ikke noe som tar hele kvelden... Trosser jeg han der blir han sinna eller furt. Jeg trosser men må da tåle en furt og sur mann og garantert masse sms om jeg ser på mannfolk osv når jeg er med min venninne. Mobilen holder da ikke fred...å gå ut uten han er vel egentlig nulltoleranse for.. Har aldri våget prøve heller og nå som jeg er gravid er det heller ikke mitt ønske... Han tåler jo ikke en gang gå ut sammen med meg, da må han henge over meg og "bevise" for alle at vi er verdens beste kjærester...alle menn vi kjenner , må han vite om jeg synes er sexy eller ikke, han spør På 100 ulike måter for å dra et svar utav meg.. Er jeg ikke på jobb men sammen med venner på shopping eller noe så er han sikker på at jeg ser på andre.. Er mye jeg kunne ramset opp. Han er som regel verdens beste, som regel også grei i forhold til å la Meg finne på ting osv, men så har han disse gangene han klikker... Vet han har opplevd endel dritt og vet han har endel problemer på jobb osv men det skal ikke ødelegge forholdet vårt!.... Har det så vondt akkurat nå. Føler meg fanget samt føler det er ingen jeg kan snakke med om dette derfor måtte jeg få ut litt her - får håpe det ikke er for usammenhengende ..
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Beklager, men du har ikke bygget deg opp og kommet over det første voldelige forholdet du hadde... Det som vi har til felles, vi som har møtt på voldelige og psykopatiske menn, er at vi har et mønster, og lett for å treffe slike menn igjen. Fikk du psykologisk hjelp de årene etter det voldelige forholdet ditt? Jeg trodde også jeg hadde bygget meg opp igjen, men jeg hadde ikke det, ikke før jeg kom meg vekk fra voldelig mann nr 2, men da så jeg det mye tideligere og stakk før han fikk grep på meg. Da gikk jeg til psykolog og brukte 7-8 måneder på å knuse det sporet jeg hadde kommet inn i, aldri mer en psykopat på meg. Du må komme deg vekk, du er nødt til å komme deg vekk. Du vet med deg selv at dette forholdet er like ille som det første, du lever i frykt og terror, du har ikke valgt det spøtt bedre mann, det vet du med deg selv. Hvis ikke er det på tide å trekke pusten og dukke inni seg selv, se forholdet for det det er. VÅKNE OPP OG SØK HJELP, STIKK PÅ KRISESENTER, DU OG BABYEN TRENGER Å VÆRE TRYGGE!!!! JEG BER DEG, BRYT LØS!!!! Anonym poster: 2abbf2d344af66229472e930f75ac376
Gjest Wanderlust Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Kom deg bort! Det hjelper ikke det grann at han er "verdens beste" ellers, men faktum er at han truer deg og er utrolig kontrollerende. Skulle ikke forundre meg at den hånden han hever når dere krangler til slutt treffer ansiktet ditt - hardt. Du befinner deg i en fæl situasjon og jeg føler med deg, men vær så snill - våkn opp! Du er ikke hans eiendom og han har ikke rett til å herse med deg og bestemme over deg på den måten. Det er virkelig ingen vits i å prøve å fikse dette, det eneste riktige å gjøre er å komme deg ut av forholdet! Vær så snill og hør på oss. Tenk på hvilken far han kommer til å bli når han er slik mot deg. Du kan ikke finne deg i dette!
AryaUnderfoot Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Reagerer veldig på at sier at han er som regel grei når det gjelder "å LA deg finne på ting med andre". Det skurrer veldig, og er ikke noe jeg hadde godtatt. 1
:-) Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Vær så snill.. Kom deg vekk fra ham. Tenk på deg selv og barnet.
frøkna Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Du må finne ut hvorfor du velger slike menn. Nå har du snart flere enn deg selv å tenke på også. Kom deg bort før det blir verre, virker som om han ikke er langt unna voldelig, og psykisk terror kan oppleves like ille noen ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå