Gå til innhold

Hvor går grensa for masete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som ikke er så flink til å ta første iniativ når jeg er interessert. :sjenert:

Men det er jo ganske bakvendt...

Jeg bare lurer, hva er for masete? Har dere opplevd noen som var for masete? Fortell veldig gjerne konkret hvordan det gikk for seg og hvordan det endte. Håper spesielt på svar fra menn (er vel en kjennsgjerning at menn kan bli for masete?)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masete damer er det samme som klengete gutter.

Det er jo individuelt, noen mener man maser bare man ringer mer enn 1 gang pr 48t, og noen misforstår å ta iniativ med det å mase feks at en dame ringer for å spørre om de skal finne på noe, kan oppfattes som masing.

Jeg tror alle kan si seg enig i at masing er når det er MYE og OFTE sending av sms, telefonsamtaler eller at man sitter sammen og personen spør og graver om alt mulig.

Dette gjelder begge kjønn, bare at gutter blir ikke sett på som masete, men som klengete(som små klegg som er på deg hele tiden.)Da jeg var 16 år var jeg venn med en fyr som mente han elsket meg etter å ha kjent meg 2 dager, DET er klengete/masete, akkurat som da jeg selv var forelska i en fyr da jeg var 18, så ringte jeg han "hele tiden", men sluttet med det etter en stund.

ps: jeg er jente men håper det går bra at jeg svarte:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd å VÆRE masete. Jeg var jo veldig betatt og vi hadde en veldig god tone. Hele veien så var det jeg som egentlig var mest "på", og hun sa hun likte det. Etterhvert så ble det nok litt for mye enveiskommunikasjon og hun trakk seg litt unna. Og selvfølgelig så endte det jo opp med at jeg maste enda mer, noe som gjorde at hun mistet alt av følelser for meg. Gikk mildt sagt til helvete.

Kommunikasjon burde vel være ca 50-50 synes jeg. Selv om det stort sett ender opp med at den ene parten tar mer kontakt enn den andre. Hvis man synes noen er masete så tror jeg man egentlig burde si ifra om det. Da kan man kanskje hindre at man ødelegger noe som kan utvikle seg til noe fint.

Vet ikke om jeg svarte på spørsmålet ditt, men det er min opplevelse av dette.

Mann (26 år)

Anonym poster: 45e2f7c86ef612723c62951961babd1c

Skrevet

Jeg har sånn problemer med å ta kontakt. Vil bare IKKE bli sett på som masete, føler meg også så sårbar når jeg viser interesse.

Er en mann jeg er interessert i. Vi har flørte ganske godt på et par fester, snakket litt sammen. Men ufrivillig så blir jeg litt kald når han er i nærheten. Har så lyst til å spørre felles venninne om nummeret hans, sende en melding om en kaffe og fortsettelse av samtalen vi hadde forrige gang. Hehe.

Men så er jeg så redd for det med masing igjen... Hvordan ville dere reagert på noe slikt?

• Liker 1
Skrevet

Mann her

Hvis jeg syntes du var deilig: turn on med iniativ!

Hvis jeg ikke syntes du var fin: pinlig...

Anonym poster: e5af265ea72a3a202a6caddf6c555f14

• Liker 3
Skrevet

Mann her

Hvis jeg syntes du var deilig: turn on med iniativ!

Hvis jeg ikke syntes du var fin: pinlig...

Anonym poster: e5af265ea72a3a202a6caddf6c555f14

Huff! pinlig til og med... Ja, sikkert greit at jeg forholder meg "passiv" da.

Kan jo ikke vite hva han synes om meg, vil ikke risikere det. Kan synes det blir masete med noen menn, men egentlig aldri pinlig (med mindre de gjentar hendvendelsen igjen og igjen). Tar det som regel som et kompliment :danse:

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg av hunnkjønn da, men for meg ble dette for masete av en jeg hadde noe på gang med: jeg avlyste filmplaner en lørdagskveld pga at jeg var begynt å bli syk. Sammen med jobbehelg med lange dager førte dette til at jeg var utrolig sliten i tillegg, men jeg sa at jeg kunne gi en lyd om jeg skulle bli bedre utover dagen. Den første masemeldingen kom i tolvtiden på dagen, av typen "håper du blir bedre". Bare søtt det, og jeg takket og sa igjen at jeg skulle gi en lyd om jeg ble det. Neste melding kom i firetiden. "Er du bedre nå? Vær så snill si at du er bedre, plis!" Da begynte jeg å bli irritert. Så kom det melding igjen halv syv. "Plis ikke vær syk da, si at du er bedre, kom igjen!". Da orket jeg ikke mer. Det var heller ikke for min del at han ville at jeg skulle bli bedre, for å si det slik...

Generelt er jeg ikke glad i slike spill der man må holde tilbake, men samtidig er det greit at det er omtrent like mye kommunikasjon i begge retninger.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sånn problemer med å ta kontakt. Vil bare IKKE bli sett på som masete, føler meg også så sårbar når jeg viser interesse.

Er en mann jeg er interessert i. Vi har flørte ganske godt på et par fester, snakket litt sammen. Men ufrivillig så blir jeg litt kald når han er i nærheten. Har så lyst til å spørre felles venninne om nummeret hans, sende en melding om en kaffe og fortsettelse av samtalen vi hadde forrige gang. Hehe.

Men så er jeg så redd for det med masing igjen... Hvordan ville dere reagert på noe slikt?

Send meg en melding!

Det er ikke masete med første melding om han har likt å være med deg, det som er masete er om du fortsetter etter han har takket nei. Man mister heller ikke interessen om jenta tar initiativet, enten er man interessert(da er det bare positivt), eller så gir man det en sjanse siden du viste interesse, eller så er man ikke interessert(men da hadde man ikke vært interessert uansett)

Anonym poster: add74101cbb839877a4f2d50e02407cf

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger må man ta noen sjanser her i livet, når man skal treffe noen å bli kjæreste med er en av de gangene.

Hva er det som er så farlig egentlig? Å bli avvist av en som ikke er intressert i deg? Jada, men når han ikke er intressert så er ikke du intressert i han lenger heller.. Drit i det, og hopp i det!

Skrevet

Nå er jeg av hunnkjønn da, men for meg ble dette for masete av en jeg hadde noe på gang med: jeg avlyste filmplaner en lørdagskveld pga at jeg var begynt å bli syk. Sammen med jobbehelg med lange dager førte dette til at jeg var utrolig sliten i tillegg, men jeg sa at jeg kunne gi en lyd om jeg skulle bli bedre utover dagen. Den første masemeldingen kom i tolvtiden på dagen, av typen "håper du blir bedre". Bare søtt det, og jeg takket og sa igjen at jeg skulle gi en lyd om jeg ble det. Neste melding kom i firetiden. "Er du bedre nå? Vær så snill si at du er bedre, plis!" Da begynte jeg å bli irritert. Så kom det melding igjen halv syv. "Plis ikke vær syk da, si at du er bedre, kom igjen!". Da orket jeg ikke mer. Det var heller ikke for min del at han ville at jeg skulle bli bedre, for å si det slik...

Generelt er jeg ikke glad i slike spill der man må holde tilbake, men samtidig er det greit at det er omtrent like mye kommunikasjon i begge retninger.

Men hadde dette vært drømmemannen hadde du blitt KJEMPE glad for at han viste så mye interesse for deg :)

Hvorfor skal man holde tilbake følelsene for at den andre ikke skal bli skremt? Da blir man jo sittende der å ikke vite om personen egentlig er intressert eller som du med han her synes han var "kjekk å ha til noe bedre dukket opp"

• Liker 1
Skrevet

Det er en fyr på jobben min som har ei dame som han må ringe for å vekke hver morgen. Om han ikke har ringt på tida ringer dama opp igjen for å klage på at han var 5 minutter sent ute med å vekke henne. (Hun forstår selvsagt ikke at vi kollegaene hans helst hadde sett at han jobbet i stedet for å snakke i telefonen). Hun forsetter å ringe jevnt utover dagen.

Dette er for klengete.

Anonym poster: 6f7ba03effe2d9b56673bb59519965b4

Skrevet

Dette er masete... (litt dårlig kvalitet, men likevel)

Anonym poster: df1c6e5497715190d0da5e9993007d09

Skrevet (endret)

Jeg er en av de som ikke er så flink til å ta første iniativ når jeg er interessert. :sjenert:

Men det er jo ganske bakvendt...

Jeg bare lurer, hva er for masete? Har dere opplevd noen som var for masete? Fortell veldig gjerne konkret hvordan det gikk for seg og hvordan det endte. Håper spesielt på svar fra menn (er vel en kjennsgjerning at menn kan bli for masete?)

Jeg er også jente, men håper det går fint :)

Jeg har samme frykten selv for å fremstå som masete - men jeg tror det er mest min egen idè, for jeg er langt fra veldig frempå. Da jeg traff en jeg *virkelig* likte, ble tanken på at han skulle tro jeg ikke var interessert mer skremmende enn tanken på å bli avvist, så derfor skrev jeg gjerne førstemeldinger til ham (og var riktig så stolt av meg selv etterpå...). Heldigvis har han stort sett fulgt opp med å ta kontakt igjen på "sin" tur, og jeg på "min" :) Det har på sett og vis utviklet seg en slags balanse i det hele, slik at jeg vet at han er interessert... (men i hva - det er mer uklart).

Jeg synes det blir masete med en gang det blir en tydelig ubalanse i interesse. Altså, man må gjerne ta flest og mange initiativ hvis de blir møtt og mottatt :) (det kan være vanskelig for den andre...) Men, hvis jeg/han avviser et initiativ uten et "spør meg gjerne igjen" eller "en annen gang" - så er det den annens tur neste gang.... :) Det er en gyllen regel for meg...

Endret av PanLi
Gjest proteinet
Skrevet

Dersom jeg er interessert i fyren, så kan jeg akseptere LITT masing. Det er verre om jeg ikke er interessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...