AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Har en vanskelig hverdag på jobb om dagen. For en tid tilbake begynte det en ny kollega som jeg umiddelbart fikk en god tone med. Dette endret seg ettersom kollegaen ble ubehagelig og slitsom i væremåten. Jeg følte at han hadde et slags kontrollbehov overfor meg, og valgte derfor å gi beskjed om at vi ikke lenger ville kunne fungere som venner. Dette taklet han DÅRLIG. I ettertid (spesielt etter sommeren) har han begynt å snakke bak ryggen på meg i pauserommet, og til sjefen selv. Han og sjefen er forøvrig veldig gode venner, og prater om det meste. Får beskjed fra andre medkollegaer om hva som blir sagt, og hva synes om ting han ikke har noe med! Vet ikke helt hva jeg kan gjøre her. Spesielt siden han og sjefen har et såpass nært forhold. Jeg har heller ikke et dårlig forhold til sjefen - tvert om. Men det er kanskje ikkje like "kameratslig". Har nok også vist en ganske kald skulder til han siden vi avsluttet vårt "forhold" som venner. Rett og slett fordi han ble utrolig ubehagelig.. Hva ville dere gjort? Anonym poster: 0b2255e820f20c44686dff43ffdf2190
Gjest Snuppi Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Hei! Er du organsiert i en fagforening? Om du ikke er det, ville jeg gjort det med en gang. Ellers kan verneombud fungere som en mekler i personalsaker.
Quilliam Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Jeg hadde tatt det opp med sjefen til sjefen. Sann oppførsel er ikke akseptabelt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Ikke selv om jeg har vist en kald skulder mot han ? Anonym poster: 60325135c2b4d94203c2c4131e5e3456
Alina X Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Jeg har samme problem. Er en annen jente som skal konkurrere mot meg(selv om det ikke er noe å konkurrere om). Hun kan gjøre en stor sak ut av det hvis jeg gjør eller sier noe feil, og ler høyt. I forrige uke sa jeg noe feil om Laos og Vietnam ang plassering de to landene har i forhold til hverandre, dette ble påpekt, og da var det plutselig "HAHAHAHAHA!!!! Herreeeeeguuuud,alle vet jo det,HAHAHAHA!" så hun er ganske så synlig på det hat/elsk forholdet hun har til meg. Jeg kan ta det opp med sjef eller andre, og får selv høre fra kollegaer hva hun sier, MEN hn driter seg ut fordi andre folk ser jo hvordan hun oppfører seg og snakker. Jeg snakker ikke dritt tilbake, jeg er mer sånn "jaja,hun får si hva hun vil" men HVIS hun går over streken, kommer jeg til å ta det opp med henne direkte. Jeg vet ikke om du burde ignorere eller si ifra, går han for langt kan det hende han bryter med reglene på jobben i forhold til trakassering og mobbing, dessverre er det sånn enkelte steder at hvis man sier ifra så er man sutrete, tåler ingenting el, spesielt hvis man er jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå