AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Jeg har fått vite at jeg er alt fra veldreid, velproposjonert, osv! Hva legger man i det? Sist nå fikk jeg vite at jeg var godt over snittet velproposjonert! Hva betyr det? (ja, vet det høres håpløst ut som sanking av komplimenter, men jeg lurer genuint på det) Anonym poster: 330e3a78692e6a185a80f8d77514c374
MilleLille Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Har du timeglassfigur? Du har fettet på de rette plassene, med andre ord.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Det får jeg høre også. det henviser til timeglassfigur, dvs noenlunde proporsjoner mellom skuldre og hofter, og smal midje. Selv er jeg slank og har relativt smale hofter men en rund og spretten rumpe. smal midje og "sterke" skuldre (ikke svære men rette og passende til resten,.). og om jeg må si det selv: flott form på bena. Leste et sted at forskere har funnet det perfekte målet på hofte-midje ratio forresten. De hadde funnet ut at kvinner med et visst str-forhold mellom disse kroppsdelene var de som ble ratet som mest attraktive av menn. det viste seg da også at kvinner med dette forholdet var de aller mest fruktbare, så forskerne konkluderte med at menn instinktivt foretrekker det mest fruktbare alternativet for å optimalisere muligheten for å spre arvestoffet sitt.. Anonym poster: b78ba12090b6944fe2cf2747cb91800f
Alina X Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 (endret) Jeg er også såkalt veldreid,deilig kropp etc(fått høre av andre) men har ikke så veldig timeglassfigur, mer stolpefigur som en vennine kalte det, om det er negativt eller positivt vet ikke jeg:) Endret 21. november 2012 av Fortuna Xania
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 jepp, det med hofte-midje ratioen skal være et typisk attraksjonsmoment, og det optimale forholdet skal være 0.7 for kvinner. De som har dette forholdet mellom midje og hofter er ikke bare mer fruktbare, de er også generelt friskere og mindre tilbøyelige til å få diabetes, hjerte-kar sykdommer og munnkreft (!). Merkelig nok. men kroppsform kan da altså predikere fysiske egenskaper som er gunstige.. Anonym poster: b78ba12090b6944fe2cf2747cb91800f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Turnere har alltid så flotte kropper! Anonym poster: f1c42b711004fcf18959c32d729f2ef8
Gjest BabyBlue Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Jeg synes i hvert fall at Christina Hendricks har en kropp som er kjempeflott proposjonert, selv om noen mener det blir litt mye. En annen kvinne med en annen fasong kunne ha sett tykk ut med hennes vekt, men siden alt er så flott plassert ser hun kjempebra ut. Jeg tror at forholdet mellom midje, bryster, skuldrer og hofter har mye å si for hvordan kroppen fremstilles. Man kan også ta utgangspunkt i the golden ratio/golden section (det gylne snitt), som gjennom matematiske formler har laget en mal på hva som er perfekte mål for menneskets ansikt og kropp. Menn med en x formet fasong blir sett på som attraktive av oss kvinner, menn finner kvinner med timeglassfasong attraktive. Det henger ikke bare sammen med helse, men også hva som er mest behagelig å hvile øynene på. Symmetri og proposjoner er egentlig fasiten på hva som skaper et pent ytre? Man kan bruke det gylne snitt på stort sett alt: tenner, fingre, hår (!), nese, øyne, lepper etc. Det gylne snitt er blant annet brukt på greske statuer og i kunst. Michelangelos David og Venus for eksempel...
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Jeg synes i hvert fall at Christina Hendricks har en kropp som er kjempeflott proposjonert, selv om noen mener det blir litt mye. En annen kvinne med en annen fasong kunne ha sett tykk ut med hennes vekt, men siden alt er så flott plassert ser hun kjempebra ut. Jeg tror at forholdet mellom midje, bryster, skuldrer og hofter har mye å si for hvordan kroppen fremstilles. Man kan også ta utgangspunkt i the golden ratio/golden section (det gylne snitt), som gjennom matematiske formler har laget en mal på hva som er perfekte mål for menneskets ansikt og kropp. Menn med en x formet fasong blir sett på som attraktive av oss kvinner, menn finner kvinner med timeglassfasong attraktive. Det henger ikke bare sammen med helse, men også hva som er mest behagelig å hvile øynene på. Symmetri og proposjoner er egentlig fasiten på hva som skaper et pent ytre? Man kan bruke det gylne snitt på stort sett alt: tenner, fingre, hår (!), nese, øyne, lepper etc. Det gylne snitt er blant annet brukt på greske statuer og i kunst. Michelangelos David og Venus for eksempel... Apropos the golden ratio--- vil bare tipse om nettsiden anaface.com. Der kan man legge inn bilde av seg selv, plassere markører på punkter i ansiktet og få beregnet hvor symmetrisk (og dermed attraktivt) ansiktstrekkene dine er. Men man må være nøye med at man setter markørene nøyaktig på riktig sted (øyekrok, nesevinger etc). må si jeg er ganske fornøyd med å havne mellom 8.5 og 9.15 av 10 (avhengig av hvor nøyaktig jeg var og om bildet var rett forfra).. Vet dette er litt ot siden tråden handle om kropp, men .... Anonym poster: b78ba12090b6944fe2cf2747cb91800f
Gjest BabyBlue Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 Apropos the golden ratio--- vil bare tipse om nettsiden anaface.com. Der kan man legge inn bilde av seg selv, plassere markører på punkter i ansiktet og få beregnet hvor symmetrisk (og dermed attraktivt) ansiktstrekkene dine er. Men man må være nøye med at man setter markørene nøyaktig på riktig sted (øyekrok, nesevinger etc). må si jeg er ganske fornøyd med å havne mellom 8.5 og 9.15 av 10 (avhengig av hvor nøyaktig jeg var og om bildet var rett forfra).. Vet dette er litt ot siden tråden handle om kropp, men .... Anonym poster: b78ba12090b6944fe2cf2747cb91800f Det er også en maske man kan photoshoppe på seg selv, noe man kan se på youtube. Ganske spennende greier : D
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #10 Skrevet 21. november 2012 Turnere har alltid så flotte kropper! Anonym poster: f1c42b711004fcf18959c32d729f2ef8 Oii! Skummelt at rumpa hennes stikker såå ut fra resten av kroppen. Jeg ville aldri hatt en sånn rumpe, det skal ikke se ut som den er "festet på", passer liksom ikke til resten. Anonym poster: 0dbdaf3e53702eb1144e801b3e314042 1
Gjest BabyBlue Skrevet 21. november 2012 #11 Skrevet 21. november 2012 Oii! Skummelt at rumpa hennes stikker såå ut fra resten av kroppen. Jeg ville aldri hatt en sånn rumpe, det skal ikke se ut som den er "festet på", passer liksom ikke til resten. Anonym poster: 0dbdaf3e53702eb1144e801b3e314042 Det kalles rå muskelstyrke. Det kreves sykt med trening for å oppnå en slik kropp, men skjønner at det kan bli litt for dramatisk formet for noens smak. Selvsagt må gener også til for å ha en slik bakende, men alt i alt synes jeg hun hadde en veldig bra kropp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå