AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 En som gikk rett fra vgs til høyskole, har hatt ekstrajobb under hele utdannelsen. Ferdig utdannet når hun er 24 år, og klar for mange mange år i arbeidslivet. Men om noen år er hun kanskje klar for et par svangerskapspermisjoner, kanskje sykemeldt under graviditeten, og noen år hjemme med smårollinger.. "Forsvinner" fra arbeidslivet i kanskje 4 år? (to barn, to tette svangerskap + et år ekstra hjemme pr. barn) Bare et eksempel! Eller en som jobbet et par år etter vgs, fikk raskt lederansvar i jobbene, fikk barn før og under studietiden, begynte å studere når hun var 23, ekstrajobb under hele studietiden. Er ferdig med barn og ferdig utdannet når hun var 28.. Jeg er da den nederst typen:) Blir det sett på som negativt eller positivt? Regner med at folk har forskjellig syn på saken, men er spennede å høre hva andre syns:) Er spent på om jeg vil slite med å få meg jobb etter endt utdannelse, pga jeg ikke har så mye erfaring med tanke på alderen. Men så er jeg ferdig med barn da, blir det sett på som positivt? Type utdanning er vel også relevant. Planen er en master i økonomi og administrasjon. Anonym poster: f6c077975f14d337e45369d7cb7f35e4
Gjest Yellow Taxi Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Hadde ansatt mannen bak dere, hormonelle kjerringene som står å krangler utenfor døren min om når det er optimalt å få barn står ikke høyest på ønskelisten.
karkl Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 For en profesjonell arbeidsgiver så betyr ikke disse tingene noe særlig. Barn er noe de fleste får, og man har gjerne erfaring med å håndtere slikt på en god måte. For små bedrifter der ledelsen er mer amatører så vil man kunne være tilbøyelig til å velge bort nummer en.
Gjest gurimalla Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Det er ikke veldig spesielt å være ferdig med utdanning når du er 28, så det kommer ingen hindring. De fleste ansetter den søkeren de tror vil gjøre den beste jobben. Lykke til med jobbsøking :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå