PinkJeans Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Hei, Jeg er utvekslingsstudent i England dette året, og etter snart tre måneder har jeg allerede gått opp noen kilo, uten at jeg i utgangspunktet lever mer usunt enn hjemme. Dette er mest fordi jeg får en del mer ferdigmat og kaloririk mat til middag, men det kan jeg ikke gjøre noe med siden jeg lever hos en vertsfamilie, prøver heller å være sund resten av dagen. Har kjøpt med meg mange nutrilettbarer fra Norge, spiser en til lunsj hver dag, i tillegg til en kaffe og yoghurt eller frukt hvis jeg har lange dager. Var egentlig ganske ukritisk da jeg begynte med dette, så kom jeg til å lure på om dette egentlig hjelper. Målet mitt er å gå ned noen kilo, gjerne før jul, og ja jeg bruker nutrilett som en erstatning til lunsj. Er det noen som vet noe om dette, evt. har prøvd det selv?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Hva godt skal Nutrilett gjøre? Det er bare tull. Du må spise noe som gjør deg mett, salat med egg og skinke for eksempel. Kan du bake ditt eget brød? Anonym poster: 1d495670fcda1cc0c087ce3e10b5d038
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Hva er alternativet til lunsj? Engelsk kantinemat er vel ikke den sunneste i verden, så hvis du bruker Nutrilett i stedet for å spise stekt mat med mye fett, høres det ikke så dumt ut. Men hvis du heller kan velge en salat med ren skinke, kylling eller egg, ville jeg heller tatt det. Hvis du får i deg mye proteiner til lunsj, kan det være du er mindre sulten ved middagstider og slipper å spise så mye av den usunne middagen Ellers - ikke spis deg mer en passe mett, og sørg for å få minst 1, helst 1 1/2 times aktivitet hver dag, så vil du nok se resultater. Anonym poster: 95dd80536a9e1c678ab46302d11c5052
PinkJeans Skrevet 20. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2012 takk for svar:) har nok ikke mulighet til å bake eget brød.. OG jeg blir ordentlig mett av nutrilett, holder mellom frokost kl åtte og middag kl seks hvis jeg spiser en frukt i tillegg. Og så er jeg litt lat, og nutrilett er jo så sinnssykt lettvint. men jeg skal prøve å spise salat istedet, finne noe sunn kantinemat! takk for tips:)
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Prøv å spis mindre middagsposjoner! Hvis du pleier å forsyne deg to ganger, kutt ned til en. Spiser du allerede kun en posjon kan du prøve å bruke frokosttallerken i stedenfor middagstallerken. Og få iinn en halvtime-times kardio hver dag! Har du ikke råd til treningssenter kan du jo gå en lang tur hver dag hvor du har rask gange! Det er utrolig effektivt for å holde vekta nede.
Pialill Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 haha! jeg kjenner til problemet var på utveksling i statene, gikk vel opp 6 kg på det året jeg var der. Kroppen min tålte lite av maten der borte. Du kan i det minste trøste deg med at hvis du går tilbake til vanlig kosthold når du kommer hjem vil du stort sett gå tilbake til ditt gamle jeg på no time for meg tok det 2 mnd med vanlig norsk kosthold, så var jeg tilbake men noen tips er vel å finne ting som du faktisk har godt av. De færreste vertsfamilier vil bli irritert om du spør om litt mer grønnsaker til middagen spør om ikke de han handle inn ingredienser til salat, så kan du selv lage før du skal på skolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå