Gå til innhold

Venninne invitert venninne rett fremfor meg uten å invitere meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen var jeg på restaurant med to venninner, og etter litt prating forteller ene venninnen min at kjæresten hennes skal ha bursdagsfest neste helg, og hun henvender seg til venninnen vår og sier at hun er velkommen. Hun syns det er koslig og de prater litt sammen om det, mens jeg bare sitter der å hører på.

Jeg sitter der å venter på at hun skal si at jeg også er velkommen, men det skjer aldri.

Følte det stakk litt da vi gikk...

Idag har kjæresten og venninnen min sendt ut invitasjon på facebook der jeg også er invitert, men vet ikke om det er feil? At jeg er invitert?

Føler meg såret, så kommer uansett ikke til å svare...

Anonym poster: 4a465b4730577b476100155521e8ac0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør henne om du er invitert? Hvor gode venner er dere?

Skrevet

Virker som om du var selvskreven gjest! :)

• Liker 17
Gjest Violetta
Skrevet

Virker som om du var selvskreven gjest! :)

Sånn tolket jeg det også. Hva med å spørre hun venninnen som ble invitert om hvordan hun tolket det?

• Liker 1
Skrevet

Hallo, hun sa jo til venninne vår noe ala "...og DU må gjerne komme i bursdagen neste helg!"

Hvorpå venninnen vår svarer, og jeg bare sitter å ser på uten å si noe.

Vi har alle kjent hverandre like lenge...egentlig ville jeg tro at hun ville invitert meg først?

Vet at vi de siste årene har hatt dårlig kontakt, men det er henne skyld...

Anonym poster: 4a465b4730577b476100155521e8ac0d

Skrevet

hun mente nok mest sannsynlig at du er selvskreven:) det er sjeldent man gjør en feil med invitasjoner - hvertfall om det er noen man ikke ønsker at skal være der. Er mer sannsynlig å glemme å innvitere noen tror jeg.

Skrevet

Det virker som hun trodde hun allerede hadde fortalt deg om det, og så ville inkludere tredjemann også. Eller at hun så på deg som selvskreven. Kjenner du kjæresten? Det at du ble invitert på Facebook betyr uansett at du er invitert, hvis hun virkelig ikke ville ha deg der hadde hun ikke sagt det foran deg sånn.

Anonym poster: d062972959a399d2ac324c481ab13eb8

Skrevet

Hun regnet vel med at du viste du var velkommen mens den veninnen er noen hun ikke pratet med?

Det at hun ikke nevnte det men inviterte likevel tyder på at hun bare ikke tenkte hun trengte nevne det spesifikt. Eller du misforstod og hun ment begge var velkommen.

Skrevet

Hvis dere er venninner er det vel ikke verre enn å si: Jeg følte at jeg ikke var velkommen når du sa det på den måten til xxx, var det sånn det var eller vil du at jeg skal komme?

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Kanskje hun tenkte at det var en selvfølge at du ble invitert?

Om jeg sitter og prater med en veldig god venninne og med en venninne jeg ikke har like god kontakt med, kunne det hendt at jeg hadde henvendt meg til sistnevnte og invitert henne, men ikke sagt noe til hun første nettopp fordi hun er en selvfølge!

Jeg synes i alle fall at du skal svare på invitasjonen :)

Gjest anonymkvinne
Skrevet

Jeg har også stått i en slik situasjon opptil flere ganger. Venninner har invitert til fester, foreninger, middager etc. mens jeg har vært tilstedet, men jeg har ikke blitt invitert :(

Men, som flere påpeker så kan det jo være hun føler at hun ikke trengte å invitere deg på den måten, invitasjonen ble jo sendt ut via facebook, da inkl. til deg. Du kan jo alltids ta en prat med henne ved en anledning det passer? :)

Skrevet

Om jeg var deg ville jeg ringt til venninnen som har invitert deg og sagt du synes det var litt leit hvordan hun gjorde det på restauranten. Jeg er rimelig sikker på at hun ikke tenkte seg nøye om. Det er en ganske så liten sak, og om det plager deg så kan du jo bare si det til hun? :) Hun ville nok bare forklart ting for deg. Synd at du ikke skal gå i bursdagen kun pga dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...