Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 6-7 år siden var jeg betatt av en fyr. Han likte meg også.. Vi hang endel sammen, ikke noe sex, men litt klining osv. Det ble aldri det helt store, så det dabbet av... Etter det har både han og jeg hatt kjærester. Nå har han samboer og jeg har type.

Vi har sendt julehilsner til hverandre, og ellers noen meldinger en sjelden gang om hvordan det står til osv. Eller om det er noe spesielt som har skjedd. Han stiller opp, lytter og gir råd når det trengs, det setter jeg pris på, selv om vi ikke har hatt mye kontakt de siste årene.

Sist vi sendte meldinger var jula i fjor såvidt jeg husker, så snart ett år siden...

I helga møttes vi tilfeldigvis da jeg var på kafè med en venninne. Hyggelig å se han igjen, så vi snakket litt.. Om juleforberedelser, hva vi driver med for tida osv.

Jeg tenkte å spørre om han og samboeren har lyst til å finne på noe med meg og typen. Bli litt kjent "på nytt". Vært koselig med et vennepar.

Jeg har et lite nettverk, og denne fyren er trivelig. Han er en av de få ordenlige vennene jeg har hatt, som virkelig er til å stole på. Tror også at han og typen min har endel til felles. Jeg hilste såvidt på dama hans for lenge siden, men kjenner ikke henne/vet ikke hvordan hun er som person.

Men da jeg nevnte det til venninna mi syntes hun det var en særdeles dårlig idè. Kjærestene våre kunne bli sjalu osv. hvis de visste at jeg og fyren "hadde noe på gang" for mange år siden. Og at om de ikke visste det, så var det som om vi skjulte det for dem, og da var ikke det bra heller.

Men altså... For meg er fyren en gammel venn/bekjent. Jeg er nok ikke noe mer enn det for han heller. Det er jo dèt jeg ser på han som nå, som teller? Typen min vet at jeg har vært god venn med denne fyren, og at jeg regnet han som en av mine nærmeste venner før.

Trenger vel ikke å si noe om at vi likte hverandre i noen (ca 3) måneder for mange år siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vente med å fortelle hvis det ikke er en så stor sak?

Jeg hadde lagt kortene ut på bordet og forklart hvordan ting er.

Hadde jeg vært typen din og fikk vite først etter 3 mnd hvor man har hengt sammen hadde jeg følt det som et lite svik. Ikke noe stort svik, men det hadde nok stukket litt. Men det er jo meg!

Hvis ikke typen din er en veldig sjalu kar da.

Skrevet

Hvorfor vente med å fortelle hvis det ikke er en så stor sak?

Hvorfor fortelle det i det heletatt?

Hvis du tidligere har snakket om han til kjæresten din, uten spørsmål om hvordan dere møttes osv osv. så er det vel ikke noe å plutselig snakke om nå, rett før du kanskje foreslår at dere møtes alle sammen?

Har du nevnt for kjæresten din at det kunne vært hyggelig? Ellers kan du gjøre det først kanskje, og svare ærlig hvis det blir noen spørsmål. Det er såpass mange år siden at om det kommer opp senere, er det jo forståelig om du ikke tenkte over nå at dere hadde en uskyldig flørt den gang. Jeg ville syntes det var rarere om du sa noe nå, enn om du lar det være. Blir litt mer big deal enn nødvendig. Men jeg er blant dem som er venn med noen av eksene mine da, og det har ikke min nye noe problem med... Folk er så ulike. Du må vurdere utifra hva du tror din kjære ville reagert, vennen din må vurdere utifra damas reaksjon. Synd å gå glipp av et mulig godt vennskap for hele gjengen, fordi dere fokuserer for mye på fortid :)

Anonym poster: a51e2b1d62cd2185e3b27259115a7809

Skrevet

Jeg bare mener at hvis man ikke har noe å skjule, så skal det da ikke være et problem å fortelle.

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde nevnt som en veldig liten kommentar, uten å gjøre noen Big deal ut av det. Sånn ellers så virker det greit så lenge du overhodet ikke har noen romantiske følelser for fyren.

• Liker 1
Skrevet

Hvor skal grensen da gå?

Jeg føler ikke at jeg har noe å skjule for min sambo, men jeg forteller han ikke alt fordet.

F.eks. om det jeg har spist i dag, hvem jeg har snakket med, hva jeg har sagt og gjort, om ons`ene mine, eksene mine, gamle flørter osv. Synes ikke alt er noe å snakke om, det er liksom ikke relevant...

I dette tilfelle synes jeg det viktigste er at TS ikke har så mange venner, og vil gjenoppta kontakt med en tidligere venn. Kjæresten har hørt snakk om denne gutten og vet han har betydd noe for TS. Spør han, så må han få svar, men kanskje han ikke vil vite hvilke forhold TS har hatt før til de hun nå kun har platonisk forhold med? Mange er ikke sjalu, men vil helst ikke høre om alt mulig fra fortiden.

Før det grubles mer, er det best å høre hva gutten mener? Kanskje han ikke har lyst, og da er jo saken grei. :)

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde nevnt som en veldig liten kommentar, uten å gjøre noen Big deal ut av det.

Hvordan kan det nevnes uten big deal?

TS: "Du.. Jeg har jo nevnt Kristian for deg.. Han ene jeg var god venn med før, men ikke snakker så ofte med lenger. Jeg traff han for noen dager siden, og tenkte at det kanskje hadde vært hyggelig hvis vi og han og dama finner på noe sammen en dag? Filmkveld og noe godt å spise f.eks?"

Typen: "Ja, hadde vært hyggelig å hilse på dem."

TS: "Jeg og han hadde forresten noe på gang i et par måneder for 6-7 år siden..."

Typen: :huh::klo:

og gudene vet fortsettelsen av samtalen.

Jeg vet at kjæresten min rota litt rundt før vi ble sammen. Muligens med noen av de som nå er bekjente av han. Men jeg vet at det er meg han vil være sammen med nå.. Han henger uansett mest med kompiser, aldri alene med venninner/bekjente jenter så det er ikke noe issue for oss. Når du vil ha med typen på å bli kjent med dette paret, så er jo ikke det så "farlig" som om du alene ville tatt kontakt med han og hatt han som bare din venn uten å inkludere kjærestene.

Jeg ville holdt kjeft til jeg ble spurt, og da hatt et svar klart som hadde beroliget typen. Hvis jeg skulle ekskludert de jeg har vært betatt av/kyssa litt på fra min omgangskrets hadde den blitt mindre, selv om jeg ikke har "vært borti" mange. At følelsene kun er vennlige nå er det som betyr noe.

Skrevet

Jenter tenker og analyserer som regel mye mer enn gutter.

Har ikke kjæresten din mange venner selv, blir han nok happy om han får en å se fotball og prate om biler med. Og at dere får et par å tilbringe litt tid med er vel gøy?

Luft ideen for din gamle venn!

Anonym poster: 1a295250413aeaa18af74971b91c56b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...