Gå til innhold

Er dette passende som lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en ungdomsskole, og har nylig begynt å gå i skjørt. Finner ingen bukser jeg liker. Jeg merker at mange stirrer litt/legger merke til antrekket mitt. De aller fleste ansatte bruker jeans,pene gensere og skjerf,men jeg føler meg bedre i skjørt.

Et vanlig antrekk for meg er (alt i mørke og nøytrale farger) knehøye støvletter, 100den strømpebukse, trangt skjørt til midt på låret, genser som ikke er åletrang og ikke viser kløft. Skjørtet er kanskje litt kort,men det er den lengden som kler meg. Føler jeg kompenserer med at alt annet er konservativt.

Er antrekket upassende, eller får jeg blikk bare fordi det er uvanlig å kle seg pent på min arbeidsplass?

Anonym poster: fd2aa4b53b2660ba67f3f18ac539b97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En blanding, kanskje? Jeg går selv kun i kjoler, og de eneste kommentarene jeg får er at jeg ser så pyntet ut i forhold til andre :fnise:

Men når det er sagt er skjørt til "midt på låret" kanskje litt i grenseland for hva jeg selv ville synes er akseptabelt antrekk på en ungdomsskole - har du noe bilde av et skjørt som eksempel på lengde/passform? Det kan jo bety så mangt, liksom.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Jeg har endel skjørt som dette: http://cubus.com/no/Dame/Kolleksjon/Kolleksjon/KjolerSkjort/7121666/7121666111/

Det nederste på denne siden:

http://cocktaildresses.skyrock.com/2995073447-Some-depression-in-the-autumn-and-winter.html

Jeg er ganske lav (165 cm), med korte ben, så jeg har ikke så mye plass å gå på mellom skrittet og de knehøye støvlettene mine. Så skjørtet er nok kort, men på meg går det til midt på lårene, og da er skjørtet nesten helt ned til knærne likevel. Rotete forklart, men...

Det er jo mange som bruker tights til tunika, og jeg synes egentlig det blir det samme som mine skjørt. Jeg bruker så tykke strømpebukser at de er helt ugjennomsiktige, men skjørt gir kanskje andre assosiasjoner likevel enn hva tunika gir.

Jeg synes det er vanskelig å kle seg riktig i en sånn setting. Jeg mistrives i bukser, men samtidig vil jeg ikke bli sett på som for utfordrende av kolleger og foreldre. Jeg er ung (26 år), og vil selvsagt opptre profesjonelt. Men jeans er jo så kjedelig!

Skrevet

Så lenge du har strømpebukse som ikke er gjennomsiktig syns jeg det er ok. Jo tykkere strømpebukse, jo bedre. Og kanskje støvletter med lav hel kan dempe det litt?

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at så lenge du kan bøye deg uten at baken din havner på samtlige telefoner i klasserommet, så er du trygg og kan fint bruke skjørtene dine ;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker ikke bukser overhodet, men kjoler eller skjørt og overdel med en svart tights eller strømpebukser under. Personlig synes jeg lengden er litt i grenseland, men det er også fordi jeg selv aldri ville følt meg komfortabel med så kort lengde på skjørt i et klasserom - hva hvis alle kan se rett inn til trusa di når du sitter, liksom? Eller om du bøyer deg og alle får full innsikt? Hadde blitt gående og tenke på det.. :fnise:

Men det kan kanskje bli litt voldsomt med både kort skjørt og kneehighs - du kan jo prøve å bruke ankelstøvletter noen dager, for å variere litt? Når man kombinerer de to førstnevnte kan det fort gi et litt voldsomt inntrykk - litt sånn "here comes the sexy secretary", hvis du skjønner hva jeg mener. Og med det mener jeg ikke at du nødvendigvis gjør dette, men at folk oppfatter ting forskjellig, og også det at korte skjørt kombinert med knehøye støvletter kan se litt vel sexy ut i en profesjonell sammenheng. Dette er også grunnen til at "kontordamer" som går med korte A-skjørt o.l. bruker pumps - inntrykket blir helt annerledes enn det ville blitt med slike støvletter.

Dersom du toner ned inntrykket litt, for eksempel ved å bruke lavere sko, ha en søt jakke og et pent skjerf over osv., så blir det ikke like sexy, og da vil du også slutte å tenke på at du får blikk fra andre ansatte (og evt. elever? tenåringsgutter vett..). Samtidig er det alltid de som skulle ønske de selv hadde guts til å kle seg mer sexy, så du bør ikke tolke alt i verste mening heller :laugh:

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes faktisk at stoffet på skjørtet har litt og si også. Jeg synes at bildet du linket til nederst var helt ok, for her er detet ganske røft stoff som for meg ikke er like "sexy" som det første bildet..

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Støvlettene min har bare 2 cm hæl. Ankelstøvletter kler jeg ikke pga tykke ankler og legger. Prøvde på meg et skjørt nå, og det går ikke til midt på låra, men til der hvor knepartiet begynner.

Forøvrig bøyer jeg meg ikke i skjørt,jeg bøyer heller bena helt og "setter" meg. Høres det greiere ut da? Er enig i at et skjørt i grovere stoff hadde vært mer casual, men jeg har ikke funnet noe jeg kler ennå.

Skrevet

Jeg syns absolutt du kan ha det på deg! :) No problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...