Gå til innhold

Gravid og lavkarbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan finne linker til meg angående dette?

Noen her som har spist lavkarbo som gravid?

Tenker å tilføre litt mer frukt enn det jeg spiser nå, for å øke karbene litt.

Tanker?

Anonym poster: 68da37496be677e6b368fe81243c2a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mine tanker er at lavkarbo er noe vi IKKE kjenner virkningen av fordi det er så nytt som det er, lurer på hvor de hardbarka lavkarbofanatikerene er om feks 20-30 år.

Jeg mener virkelig at som gravid bør du ha et veldig variert kosthold som er bra for babyen og deg, det er i allefall grunntanken..

Anonym poster: 81cc52c8949bde71625efa7477403a76

Skrevet

Det spørs hva du mener med lavkarbo? Jeg ville ikke forsøkt å være i ketose under svangerskapet, men å spise à la Fedon Lindberg, ser jeg ingen problemer med.

Anonym poster: 6900fd3d28089572cd8ad7bb8fdc34d2

Skrevet (endret)

Ja, mine tanker er at lavkarbo er noe vi IKKE kjenner virkningen av fordi det er så nytt som det er, lurer på hvor de hardbarka lavkarbofanatikerene er om feks 20-30 år.

Jeg mener virkelig at som gravid bør du ha et veldig variert kosthold som er bra for babyen og deg, det er i allefall grunntanken..

Anonym poster: 81cc52c8949bde71625efa7477403a76

Ville ikke sagt at lavkarbo er nytt, med tanke på at grunnteorien er å spise så naturlig som mulig... slik de gjorde før.

Så lenge du spiser lavkarbo og ikke STRENG lavkarbo (ikke i nærheten av ketose en gang), så burde vel det gå fint, vel? Spis masse frukt og grønt, så naturlig mat som mulig - fisk, kjøtt og melkeprodukter hvis du tåler. Et ufødt barn har aldri godt av bleket hvetemel, modifisert stivelse og overdose av sukker uansett. Spis sunn mat, og kos deg med det. Det er min teori.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 1
Skrevet

Ville ikke sagt at lavkarbo er nytt, med tanke på at grunnteorien er å spise så naturlig som mulig... slik de gjorde før.

Det er en myte at de spiste lite karbohydrater "før".

Anonym poster: 447011e1c167a67f16d680df6c16474a

Skrevet

Spiste selv lavkarbo når jeg var gravid. Ikke i nærheten av ketose (du skal ikke slanke deg), men jeg kjenner kroppen min godt og vet hva den har best av. Masse grønnsaker, rene produkter, lite sukker og sunt fett hovedsaklig. Det ekstra jeg trengte for å ikke være i ketose kom hovedsaklig fra frisk frukt. Det var selvfølgelig perioder der kvalmen bestemte at det eneste jeg klarte å få i meg var tørre hveteboller (urk..), og andre dager der frossenpizza og is var Guds gave til den gravide. :P Men dette ble aldri noe problem, ettersom jeg spiste såpass bra resten av tiden. (Spiste slik lenge før, og gjør det ennå, så det var ikke noe ekstra å passe på, utover det lille ekstra jeg måtte få i meg.)

Ingen plager utover kvalmen i starten og litt slitent bekken, ingen tegn til mye ødem, jernmangel eller sukker i urinen. Og jeg gikk opp mindre enn jeg hadde trodd, og dette forsvant raskt etter fødsel. Fortsatte å spise slik mens jeg ammet, bare sørget for å spise noe mer rent kalorimessig, så jeg ikke skulle havne i ketose pga ekstra forbrenning. Baby er og var helt sunn og frisk.

Anonym poster: 452b871e5bab41bcf7e76700bf6186e1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...