AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Hei! Er det noen her inne som vet om det fremdeles går ann og fremkalle engangskamera? Jeg fant et engangskamera i skuffen idag som er fult, og jeg er supernysjerrig på hva som ligger innpå der. Er litt beskymret egentlig for at det ligger noe rart innpå. Kan de som fremkaller se hvilke bilder som er innpå? Håper noen kan hjelpe meg!! Anonym poster: b0b75ca9006be46d6a41491ed47a7841 1
Silfen Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Det er stor sannsynlighet for at bildene ikke er særlig gode om det har ligget lenge. De skal visst fremkalles innen et år eller noe, ifølge en på en fotobutikk jeg spurte om samme problemet.
SoftKitty Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Du kan ta det med til alle de store fotokjedene, de fremkaller for deg for rundt en hundrelapp. Tror Japan Photo er billigst. Som nevnt over, om kameraet har ligget lenge kan det hende at kvaliteten er dårlig på bildene.
L'amie Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Det er stor sannsynlighet for at bildene ikke er særlig gode om det har ligget lenge. De skal visst fremkalles innen et år eller noe, ifølge en på en fotobutikk jeg spurte om samme problemet. Gjelder det også når man finner igjen et gammelt kamera med full film i? Har en film liggende som jeg er nysgjerrig på.
Minya Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Filmruller blir gjerne både dårlige og mister halvparten av informasjonen i bildene som er tatt om de ikke ligger kjølig. Har kameraet ligget lenger enn et år, er det stor sannsynlighet for at flere av bildene har blitt dårlige over tid, og har det ligget enda lenger i en skuff midt i sola, kan flere av bildene ha blitt så ødelagte av varme eller lys at de ikke viser noenting. Men for all del, er du nysgjerrig koster det jo ikke akkurat en formue å fremkalle et engangskamera.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Åh så kjedelig, jeg fant nettopp 15(!!) filmer jeg ikke har fått fremkalt, de er typ 10 år gamle... da er det nok ingen vits i å bruke penger på å fremkalle dem
Lutetium 71 Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Åh så kjedelig, jeg fant nettopp 15(!!) filmer jeg ikke har fått fremkalt, de er typ 10 år gamle... da er det nok ingen vits i å bruke penger på å fremkalle dem Jeg hadde prøvd lell, var jeg deg. Er det veldig elendig, men minnene er verdt det, tar du de fremkalte negativene med til noen som har en skikkelig negativskanner, for å hente ut siste rest av farve.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Jeg hadde prøvd lell, var jeg deg. Er det veldig elendig, men minnene er verdt det, tar du de fremkalte negativene med til noen som har en skikkelig negativskanner, for å hente ut siste rest av farve. jeg tviler på det er noe som er veldig verdt å ta vare på, så sånn sett er det ingen krise om noe er fryktelig kvalitet. Men det er jo moro lell. Jeg prøver jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå