kikilo Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 (endret) Hva synes dere om et tilfelle hvor ei jente, meg alltid besøker typen. Jeg betaler flybillettene hver gang siden han bare er student og jeg jobber ved siden av studiene. Betalte igjen 8400 for å reise til landet hvor han er i studietiden. Han sa han var blakk og ble sur da jeg spurte om han kunne bidra med 1500 kroner, siden jeg virkelig burde skjønne hvor vanskelig han hadde det økonomisk. I går, da en stund etter at billetten er betalt og diskusjonen over viser han meg bilder av de nye spisestuemøblene han hadde kjøpt seg. Han synes de gamle var stygge- Han sa han hadde bestillt de for noen dager siden....og at de hadde kostet 2000 kroner så det var en god deal. Har ennå ikke tatt det opp siden jeg nettopp begynte å tenke på det. ?? Endret 20. november 2012 av kikilo
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Jeg hadde også kjøpt møbler foran flybilletter. Du kan ikke betale flybillettene og så komme i ettertid og be han om å bidra. Anonym poster: 300ce035c3ff6b16ab0ed899f8956bb5 1
Gjest Erm Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Dere har en avtale hvor du betaler flybillettene - betyr det at han ikke skal kunne kjøpe seg noe uten å måtte stå til rette for det av deg? Han trenger vel klær og møbler han også? Jeg skjønner godt at han ble sur hvis du maser om de flybillettene hver gang han kjøper seg noe. Du har inngått denne avtalen med han, så da får du heller ta en diskusjon med ham om dere skal fordele pengene til billettene mellom dere, ikke komme og spørre etter 1500 kr når du har sagt at du skal betale for billettene. 1
Rubies_ Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Siden dere ikke bor sammen, eller har delt økonomi har du ingenting du skulle sagt. MEN, jeg syns det er dårlig gjort at du bestandig må komme til han og betaler store summer for det, også tilbyr han seg aldri hjelpe deg å betale for billetten. Du kan ikke forvente det av han, men det hadde jo vært fint om han tilbydde seg liksom. Men kanskje har han ønsket å kjøpe disse møblene lenge, så når han endelig fikk litt penger på konto valgte han å gjøre det? Jeg vet ikke. Vi vet ikke. Dette må du ta opp med typen din om du syns det er dårlig gjort. 2
Sensi Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Jeg syns det er urimelig at du skal betale alt. Han vil vel også at du skal komme på besøk. Hvorfor kan ikke han også jobbe litt? Regner med han kun bor utenlands i studieperIoden. Jeg ville heller brukt pengene på min kjære enn på en død ting 4
Gjest lililo Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Jeg hadde også kjøpt møbler foran flybilletter. Du kan ikke betale flybillettene og så komme i ettertid og be han om å bidra. Anonym poster: 300ce035c3ff6b16ab0ed899f8956bb5 Jeg spurte han først om å bidra. Jeg sa at jeg kunne betale selv, men at det er mye penger og at siden han ikke hadde råd til å komme på besøk for ca. 8000 kroner, så foreslo jeg at han betalte en liten andel av billetten min. Det hadde kommet veldig godt med for min del, også hadde jeg følt at vi begge bidro.
Gjest kikilo Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Dere har en avtale hvor du betaler flybillettene - betyr det at han ikke skal kunne kjøpe seg noe uten å måtte stå til rette for det av deg? Han trenger vel klær og møbler han også? Jeg skjønner godt at han ble sur hvis du maser om de flybillettene hver gang han kjøper seg noe. Du har inngått denne avtalen med han, så da får du heller ta en diskusjon med ham om dere skal fordele pengene til billettene mellom dere, ikke komme og spørre etter 1500 kr når du har sagt at du skal betale for billettene. Vil da si at avtalen i utganspunktet var at han skulle komme hit. Jeg levde i den troen lenge. Det var det som var hele avtalen. Han viste meg billetter og sa, "denne kan jeg jo bestille, den er jo billig". Så er han blakk etter å ha tenkt seg om. Ok, greit. Alle kan ta feil av budsjettet sitt. Jeg tilbyr å betale halve billetten for å komme hit. Han sier det uansett blir for mye. Jeg ender opp med å si at jeg kan komme på besøk hvis han hjelper til. Det kunne han ikke. Da sa jeg at det var like greit at jeg ble hjemme siden jeg ikke hadde regnet med å måtte komme ut med 8400 for enda en billett. Han vil så gjerne at jeg skal komme. Han ber meg pent om å bestille en billett. Jeg leter og ber en siste gang om et bidrag på så lite som 1500 da billettene den veien er dyrere enn motsatt vei. Det er også litt for å se hvor mye han gir for at jeg skal komme. Jeg kan kjøpe mye fint for 8400 kroner, men vil se han. Han blir da sur for at jeg kan be om noe sånt. Jeg kjøper billetten, og nå noen uker etterpå har han visst penger til møbler.
Gjest kiklo Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Siden dere ikke bor sammen, eller har delt økonomi har du ingenting du skulle sagt. MEN, jeg syns det er dårlig gjort at du bestandig må komme til han og betaler store summer for det, også tilbyr han seg aldri hjelpe deg å betale for billetten. Du kan ikke forvente det av han, men det hadde jo vært fint om han tilbydde seg liksom. Men kanskje har han ønsket å kjøpe disse møblene lenge, så når han endelig fikk litt penger på konto valgte han å gjøre det? Jeg vet ikke. Vi vet ikke. Dette må du ta opp med typen din om du syns det er dårlig gjort. Jeg skal ikke legge meg opp i det han bruker penger på, du har helt rett. Jeg liker ikke løgn, og følte at jeg ble lurt. Han ble sint og sa " du, over alle andre vet jo hvor blakk jeg er. Du vet at jeg kanskje ikke har råd til å studere neste semester, du vet at jeg ikke har noe jobb". Jeg unnskyldte meg og sa ja. Det var derfor jeg betalte og dreit i det. Greit. 2000 kroner for stoler når de allerde har stoler der, det synes jeg er totalt feil prioritering av penger hvis han har studier å tenke på. Jeg følte meg så snytt. Men jeg tar det med meg, kanskje sier jeg ingen ting men observasjonen er gjort. Jeg kommer til å ha en helt jævlig flytur ned siden den billigste billetten har en hel haug med mellomlandinger, 11 timer er det lengste jeg må vente på en flyplass. Jeg er sikkert bare utrolig dum som ikke gir meg meg. Burde heller ha kjøpt en smart phone som jeg enda ikke har, vært sammen med familien.
Sign Skrevet 20. november 2012 #9 Skrevet 20. november 2012 Vil da si at avtalen i utganspunktet var at han skulle komme hit. Jeg levde i den troen lenge. Det var det som var hele avtalen. Han viste meg billetter og sa, "denne kan jeg jo bestille, den er jo billig". Så er han blakk etter å ha tenkt seg om. Ok, greit. Alle kan ta feil av budsjettet sitt. Jeg tilbyr å betale halve billetten for å komme hit. Han sier det uansett blir for mye. Jeg ender opp med å si at jeg kan komme på besøk hvis han hjelper til. Det kunne han ikke. Da sa jeg at det var like greit at jeg ble hjemme siden jeg ikke hadde regnet med å måtte komme ut med 8400 for enda en billett. Han vil så gjerne at jeg skal komme. Han ber meg pent om å bestille en billett. Jeg leter og ber en siste gang om et bidrag på så lite som 1500 da billettene den veien er dyrere enn motsatt vei. Det er også litt for å se hvor mye han gir for at jeg skal komme. Jeg kan kjøpe mye fint for 8400 kroner, men vil se han. Han blir da sur for at jeg kan be om noe sånt. Jeg kjøper billetten, og nå noen uker etterpå har han visst penger til møbler. Jeg synes han høres gnien ut og jeg ville blitt sur om min kjæreste overhode ikke ville bidra økonomisk slik at vi kunne treffes. 7
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2012 #10 Skrevet 20. november 2012 Et dårlig opplegg synes jeg og bare det at han er kjip sånn gjør at jeg hadde revurdert forholdet straks. Tiden går jo , å tenk hvor slitsomt å ha en slik en lite imøtekommende mann. Her blir det jo praktisk talt kniven på strupen for deg for det han sier er "betal du ellers ses vi ikke " og mellom linjene "egentlig ikke så veldi vikti forhold" Han spiller med andre ord ballen over til deg og liker du dette spillet noe særlig da? Huffameg.. Been there.. Done that.. Men not any more. Heldigvis.
Rubies_ Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 (endret) Jeg skal ikke legge meg opp i det han bruker penger på, du har helt rett. Jeg liker ikke løgn, og følte at jeg ble lurt. Han ble sint og sa " du, over alle andre vet jo hvor blakk jeg er. Du vet at jeg kanskje ikke har råd til å studere neste semester, du vet at jeg ikke har noe jobb". Jeg unnskyldte meg og sa ja. Det var derfor jeg betalte og dreit i det. Greit. 2000 kroner for stoler når de allerde har stoler der, det synes jeg er totalt feil prioritering av penger hvis han har studier å tenke på. Jeg følte meg så snytt. Men jeg tar det med meg, kanskje sier jeg ingen ting men observasjonen er gjort. Jeg kommer til å ha en helt jævlig flytur ned siden den billigste billetten har en hel haug med mellomlandinger, 11 timer er det lengste jeg må vente på en flyplass. Jeg er sikkert bare utrolig dum som ikke gir meg meg. Burde heller ha kjøpt en smart phone som jeg enda ikke har, vært sammen med familien. Kjøp deg en smartphone da vel. Det er vel ingen som tvinger deg til å bruke penger på flybilletten til utlandet? Jeg skjønner at du føler deg lurt og det, men herregud. Endret 20. november 2012 av Rubies_ 1
Gjest kiklu Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 Kjøp deg en smartphone da vel. Det er vel ingen som tvinger deg til å bruke penger på flybilletten til utlandet? Jeg skjønner at du føler deg lurt og det, men herregud. Du har rett. Drar ned, har det gøy, drar hjem og aldri mer.
Gjest kiklu Skrevet 20. november 2012 #13 Skrevet 20. november 2012 Et dårlig opplegg synes jeg og bare det at han er kjip sånn gjør at jeg hadde revurdert forholdet straks. Tiden går jo , å tenk hvor slitsomt å ha en slik en lite imøtekommende mann. Her blir det jo praktisk talt kniven på strupen for deg for det han sier er "betal du ellers ses vi ikke " og mellom linjene "egentlig ikke så veldi vikti forhold" Han spiller med andre ord ballen over til deg og liker du dette spillet noe særlig da? Huffameg.. Been there.. Done that.. Men not any more. Heldigvis. Det er i grunn sånn jeg føler det.
Rubies_ Skrevet 20. november 2012 #14 Skrevet 20. november 2012 Du har rett. Drar ned, har det gøy, drar hjem og aldri mer. Det er bare opp til deg å bestemme dette. Men for meg høres det ut som at du er generelt bitter på kjæresten din fordi at han ikke betaler. Og at du heller vil bruke pengene dine på andre ting enn flybilletter til utlandet. Jeg klandrer deg ikke. Men jeg ser for meg at dersom du var stormende forelska i kjæresten din, ville du aldri vurdert å bruke pengene på smartphone i stedet for flybillett for å treffe han. Anyways, lykke til uansett hva du bestemmer deg for.
Gjest kiklu Skrevet 20. november 2012 #15 Skrevet 20. november 2012 Det er bare opp til deg å bestemme dette. Men for meg høres det ut som at du er generelt bitter på kjæresten din fordi at han ikke betaler. Og at du heller vil bruke pengene dine på andre ting enn flybilletter til utlandet. Jeg klandrer deg ikke. Men jeg ser for meg at dersom du var stormende forelska i kjæresten din, ville du aldri vurdert å bruke pengene på smartphone i stedet for flybillett for å treffe han. Anyways, lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Nei, vi har vært sammen i 3 år. Jeg har kjøpt fint lite til meg selv. Jeg blir bare så innmari lei meg. Bitter er jeg nok dessverre fordi jeg rett og slett føler at møbler er vitkigere enn meg, akkurat som en smartphone er noe jeg ikke har, men ikke har kjøpt. Han har smart phone, ikke jeg:) Du gir meg svaret.
MilleLille Skrevet 20. november 2012 #16 Skrevet 20. november 2012 2000,- for spisestuemøbler er ikke akkurat noe å skryte av?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #17 Skrevet 20. november 2012 God tur til Australia! Anonym poster: 9a7e87746edcb128279998d9ade4efb4
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2012 #18 Skrevet 20. november 2012 Hei. Meg som er gjest like over her. Herregud at du orker dra? Dette går jo på selvrespekten din løs og er ingen god løsning på sikt til å få et bra selvbilde og et respektabelt liv. Av det lille du skriver gjenkjenner jeg mennesketypen og tenker bare: "at du vil deg selv så vondt!" Har du mulighet for å kansellere billetten eller overdra den til noen andre? Hvis ikke tror jeg jeg hadde dratt men unnlatt å møte han ,tatt meg en sightseeing . Har du mulighet til å treffe andre der? Til sist ville jeg belønnet meg selv for å ha satt foten så drastisk ned. Det er slik man får god selvtillit. Omgi deg med gode mennesker og glem fyren.
Gjest kikilu Skrevet 20. november 2012 #19 Skrevet 20. november 2012 Jeg syns det er urimelig at du skal betale alt. Han vil vel også at du skal komme på besøk. Hvorfor kan ikke han også jobbe litt? Regner med han kun bor utenlands i studieperIoden. Jeg ville heller brukt pengene på min kjære enn på en død ting Det er sånn jeg alltid har vært! Jeg kunne reist nesten hvor som helst for de pengene, steder jeg ikke har sett. Alle mine oppsparte midler har gått til å dra på besøk, derfor jeg blir så oppgitt. Ikke en gang 1500 kroner for å se meg! har til sammen brukt 50000 eller mer på å besøke han. Lurer jo også på hvordan det skal bli i fremtiden. Skal det bli sånn at enten betaler jeg, eller så drar vi ikke på noe sted på ferie? Enten betaler jeg, eller så blir det ikke middag på lørdag? Jeg overdiver det hele kanskje litt ved å dra det så langt. Har en gang tvunget han til å betale gjeldra si etter en hyttetur. Han spurte om han kunne låne, deretter ble jeg beskyldt for å være gjerrig da jeg ba om å få pengene tilbake. Han var jo tross alt blakk da også. Jeg ville da spurt om å få, og ikke å låne. Fikk tilbake 3/ 4 deler av beløpet, resten bare dreit jeg i.
Gjest Naria Skrevet 20. november 2012 #20 Skrevet 20. november 2012 (endret) Det er bare opp til deg å bestemme dette. Men for meg høres det ut som at du er generelt bitter på kjæresten din fordi at han ikke betaler. Og at du heller vil bruke pengene dine på andre ting enn flybilletter til utlandet. Jeg klandrer deg ikke. Men jeg ser for meg at dersom du var stormende forelska i kjæresten din, ville du aldri vurdert å bruke pengene på smartphone i stedet for flybillett for å treffe han. Anyways, lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Og han kan umulig være stormforelsket i henne, for da hadde han selvsagt bidratt til hennes flybillett fremfor å kjøpe møbler. Jeg forstår deg godt TS. Han virker lite investert i forholdet deres. Endret 20. november 2012 av Naria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå