AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Jeg har som motto å ikke kjøpe sko jeg ikke har prøvd på. Men så sjekket jeg ALLE skoene jeg hadde i huset og de var str. 5 UK size. Og bestemmte meg for å ta sjansen på ett lekkert par fra asos, av asos merket. Så kjempe dyr var de ikke. Men fy søren så vond de er å gå i. Det er ikke noe spiss tå på dem, men det klemmer noe inn for jævlig rundt tærene, og jeg har rimelig slanke føtter. Skoene er ikke "for korte", bare utrolig trang akkurat der, og alt for brei rundt midten av foten. Tenker det blir fretex på dem. Men hva er det som gjør at de føles så trang..? Har jeg kjøpt noen merkelig formet sko for folk med spesielle føtter eller er de en størrelse for liten? Type sko er en Mary Jane med rund tå. Heel: 13.5cm/5.3" Platform: 3cm/1" Anonym poster: 86a1b2ab47fcf2dfe380d8f7fe34802b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Siden det ikke er ekte skinn er det litt vanskelig. Men du kan prøve å fylle plastposer med vann og legge det ned i skoen også putte de i fryseren. Vannet øker i størrelse når det fryser og vil dermed funker litt som utviding. Siden det bare er i tåen så bør du ha mindre poser og noe som blokkerer for at de smetter ut derfra. Jeg er ikke skoekspert så kan ikke uttale meg om akkurat hvorfor de klemmer rundt tærne, men det er ikke umulig at de har en litt spesiell utforming og du dermed trenger en str større. Anonym poster: ba05fe63e36f98b678c50f47a8411e99 1
Pene sko... Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Det finnes skotrær som har som sin funksjon å utvide sko som er akkurat for trange. Herring Shoes mener jeg har dette. 1
Wonders Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 ikke noe problem. Gå til innkjøp av skoblokkere. Og kjøp størelse herre. for da vier de seg mens de bare står ubrukt. Her er IKEA sine til 10 kr; 1
Gjest Lille-pus Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 + til Wonders for å minne om skoblokkere I tillegg til skoblokkere så kan følgende fungere gullgodt for skinnsko, men skinnfor; - dette gjør man hjemme, ikke den dagen mans kal bruke skoene utenfor huset. Stryk innersiden av skoen med vann. Bruk f.eks. en våt (godt fuktig) klut. Så tar du skoene på, og bruker dem.inne. Gå, sitt, og la læret vide seg ut over foten 1 times tid eller 2 i første omgang. Ta skoene av og la dem tørke i ro og fred. Neste dag gjør du akkurat det samme. Jeg gjorde dette med skaftene på et par Billi Bi støvletter med smale skaft. og brukte vel 5 dager totalt sett. Viktig å bemerke at jeg fikk da glidelåne igjen i butikken, men brukte gavebånd tredd igjennom glidelåshempen for å klare dra dem opp. Med andre ord, metoden med vann og skinn/lær fungerer fint når vi snakker om utvidelser i betydningen 'tilpassning'. Lykke til ! 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Åååh, tusen takk dere herlige mennesker!! Skoene er mye bedre nå! Så glad det ikke endte med bom kjøp og fretex, for jeg var blitt ganske forelsket i disse skoene Anonym poster: 86a1b2ab47fcf2dfe380d8f7fe34802b
Wonders Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 good for you! Det finnes også denne, greit å vite.
kills Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Godt du fikk orden på problemet, kjøpte noen flatforms på asos en stund tilbake som aldri har blitt komfortable (og jeg har brukt de MYE). De er harde, klemmer overalt og det verste av alt er at jeg får skikkelig dype gnagsår. Men men, man skal lide for skjønnheten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå