AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Hei! Har seg slik at jeg har mareritt om at typen er utro så og si hver eneste natt. I natt hadde jeg det igjen... Og dette påvirker virkelig humøret mitt, for drømmene er så realistiske. Det er ting som faktisk KUNNE ha skjedd, alt er så ekte. Han har aldri vært utro før og vi har vært sammen i over ett år... Det er de samme jentene han er utro med hver gang. Det bytter mellom tre forskjellige jenter som jeg kjenner i virkeligheten og som jeg ikke har noe kontakt med, men som jeg vet han har hatt noe å gjøre med før. Det gjør så vondt å møte på dem når jeg er ute, for jeg blir skikkelig nervøs og får et stikk i magen med en gang. De er liksom i drømmene mine hele tiden og tar ifra meg kjæresten min. Marerittene er så sterke at de faktisk gjør det vanskelig å skille dem fra virkeligheten. Jeg våknet i sted og trodde det var slutt mellom meg og kjæresten.. En annen gang våknet jeg og trodde han hadde forlatt meg, også sprang jeg inn på stua mi her i leiligheten min og da satt han der. Da trøstet han meg osv, for han skjønte jeg hadde hatt mareritt. Jeg er så lei nå!!! Hva kan jeg gjøre for å stoppe disse marerittene? Jeg blir så sliten. Jeg sliter nok med problemer fra før av, og mareritt om utroskap gjør bare vondt verre... Hjelp. Anonym poster: 0fc51836c44239aa3afa9ff11b09ff8f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Må også nevnes at jeg er redd for disse drømmene, ettersom jeg har sanndrømt tidligere. Jeg drømte at farmoren min døde, dagen etterpå døde hun. Jeg har faktisk drømt noe som har skjedd dagen etterpå før, selv om dette er sjeldent. Drømmen om farmor skremte meg utrolig mye. Dette er 3 år siden... Trådstarter Anonym poster: 0fc51836c44239aa3afa9ff11b09ff8f
Kakemami Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Hei! Er du redd for at han skal være utro?(Ikke fordi du drømmer om det, men fordi du faktisk tenker på det).
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Ja. Jeg sliter enormt med å stole på han.. Har alltid hatt problemer med dette, er ikke ett eneste menneske jeg stoler på. Jeg har blitt sviktet så mye i fortiden at det er sykt vanskelig for meg å stole på noen. Jeg tenker på at han sikkert er utro hver eneste dag. Trådstarter Anonym poster: 0fc51836c44239aa3afa9ff11b09ff8f
Havbris Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Kanskje du henger fast i et tankemønster som du rett og slett må klare å bryte for å komme deg videre. Du bruker jo all energi på å være i beredskap og jeg antar at det hindrer mange gode opplevelser. Om du ikke klarer å bryte disse tankemønstrene på egen hånd kan det være nyttig å oppsøke noen som kan noe om det, og kan hjelpe deg. Slik kan du jo ikke ha det!
Kakemami Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Jeg tror det er veldig lurt av deg å ta dette opp med ham.. For at det skal fungere, må dere være flinke til å kommunisere med hverandre. Jeg vært i samme situasjon selv, og jeg forstår deg veldig godt. Mange som har sviktet meg.. Men man må komme seg over dette. Ellers ødelegger du rett, og slett for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Jeg har psykolog, men har ikke tatt opp dette med henne ettersom jeg har hatt andre problemer å fokusere på. Er nettopp kommet inn i en veldig god fase etter å ha vært alvorlig depressiv i flere år, har jobbet mye med meg selv og er på bedringens vei. Jeg takler dette problemet bedre enn jeg ville gjort om jeg var like "svak" som jeg var før, nå irriterer det meg bare og gjør meg sliten. Kaster bort enormt med energi hver dag på å analysere marerittene jeg har. Jeg har mange ganger vurdert å gjort det slutt med kjæresten, ettersom jeg rett og slett ikke greier å stole på han, og fordi jeg er lei av å være paranoid 24 timer i døgnet... Men jeg elsker han over alt på jord og prøver så godt jeg kan å stole på han. Han vet at jeg ikke stoler på han, men dessverre så har han ikke skjønt alvoret... Han stoler 110% på meg, og det vet jeg at han gjør, men så er jeg så lojal som det går an å bli, hehe. Jeg kommer nok til å ta det opp med han OG psykologen min, for disse marerittene kom spesielt etter jeg sluttet på sovemedisinen jeg gikk på. Men igjen, så vil jeg ikke på flere medisiner (går allerede på to forskjellige), jeg har gått på så mange at jeg er redd for at det vil rote til hodet mitt nå når jeg endelig har greid å få orden på alt. Tusen takk for svar, forresten. Hjelper mye. Trådstarter Anonym poster: 0fc51836c44239aa3afa9ff11b09ff8f
Steinar40 Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Jeg tror det er veldig lurt av deg å ta dette opp med ham.. For at det skal fungere, må dere være flinke til å kommunisere med hverandre. Jeg vært i samme situasjon selv, og jeg forstår deg veldig godt. Mange som har sviktet meg.. Men man må komme seg over dette. Ellers ødelegger du rett, og slett for deg selv. Det tror jeg også. Altså at det vil hjelpe TS mye å kunne prate med kjæresten om dette.
Gjest Linaria Skrevet 20. november 2012 #9 Skrevet 20. november 2012 (endret) Prøv å ikke tenke på det. Han har jo ikke vært utro, og da er jo alt bra. Det går dessuten ikke an å sanndrømme. Det er viktig å skille drømmer fra virkelighet. Jeg har drømt flere ganger at typen min har oppført seg som en drittsekk, men slutter å tenke på det når det verste sjokket har lagt seg på morgenen. Drømmer er bare hjernen som leker med forskjellige tanker og opplevelser man har hatt. Det finnes ikke noe realistisk i dem. Det største problemet er nok heller at du bekymrer deg for at kjæresten din skal være utro og at det er derfor disse drømmene påvirker deg sånn. Det er noe du må jobbe med. Det hjelper nok å snakke med ham også, slik at han ikke tror han har gjort noe galt (i virkeligheten). Endret 20. november 2012 av Linaria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå