Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om det er andre enn meg som føler det slik?

jeg har vært syk i mange år og de siste årene endelig greid å jobbe litt.

nå jobber jeg hver eneste dag, men går på aap pga sykdommen min og får ca 9000 i mnd å leve for.

for noen mnd siden var sjefen min så fornøyd med meg at han tilbød meg en stilling der. ble kjempeglad og tenkte at endelig skal jeg begynne å tjene mine egne penger. endelig har jeg nådd det målet jeg har jobbet mot så lenge.

men, jeg ble i dårlig form igjen og jeg måtte pent ta til takke med praksisjobben min.

ofte møter jeg på bedrevitere og dømmende mennesker som sier at jeg stjeler skattepengene deres, at jeg burde få meg en ordentlig jobb, at jeg ikke prøver hardt nok. det er så vanvittig sårende. tror dere virkelig jeg frivillig heller vil leve på 9000 i mnd(du kan jo prøve selv å leve på den summen en periode og se hvor morsomt det er) enn å tjene det dobbelte i en ordinær stilling.

eller har disse folkene rett? noen ganger tror jeg nemlig på det de sier. at jeg ikke har rett til disse pengene og at jeg burde skamme meg. samtidig ser jeg at andre som er i samme tiltak som meg får mer utbetalt enn meg i mnd og gidder rett og slett ikke å jobbe

Anonym poster: 180751a64f4a525bea31325150b1a33c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en grunn til at vi har disse velferdsordningene. De gjør blant annet at et menneske som ellers ikke ville vært i stand til å jobbe, nå kan jobbe med litt bistand og derfor også birda til samfunnet. Er ikke det positivt da? Du betaler skatt av aap, så det at du lever på andres skattepenger er reinspikka vrøvl.

Vær stolt av at du kommer deg på jobb tross alt, og vær takknemlig for at du i det hele tatt har denne muligheten! :)

• Liker 1
Skrevet
eller har disse folkene rett? noen ganger tror jeg nemlig på det de sier. at jeg ikke har rett til disse pengene og at jeg burde skamme meg. samtidig ser jeg at andre som er i samme tiltak som meg får mer utbetalt enn meg i mnd og gidder rett og slett ikke å jobbeAnonym poster: 180751a64f4a525bea31325150b1a33c
Selvsagt er du ikke kriminell det er derfor vi har velferdsordningene våre for at man skal slippe å ty til kriminalitet for å spise. Du har ingenting å skamme deg over, du er tross alt i jobb og prøver så godt du kan. At du ble dårlig og dermed ikke kunne ta jobben er bare slik som skjer, hev deg over bedreviterne og være stolt over at du prøver.

Anonym poster: c8626154c30259822249ccb350a12096

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...