AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Noen som har erfaring med Silk`n Flash & Go Lux, hårfjerning med lys? Anonym poster: e85dee87cd3505867a34245b9809f040
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Har ikke erfaring, men tenker sånn at laser tatt hos helsepersonell ikke fungerer på alle, så om den der fungerer så spiser jeg hatten min Proff laser er så pass kraftig at ved feil bruk kan den gi skader. De tørr aldri i livet og selge noe på Elkjøp med den kraften, og som sagt selv om proff laser er kraftig, ikke alltid effekt( hårveksten styres av en hel masse ting, hormoner, stress, osv) . Mulig den tar tynne hår til en viss grad , men skeptisk.. Er sykepleier . Anonym poster: f6c8a272874aca15911ae6c5fd8ca13f 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Lurer på dette selv.. PS. det er ikke lov å signere med yrkestittel Anonym poster: 6b5451b9f461a22895133d67eb4d866a 2
orgus Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 PS. det er ikke lov å signere med yrkestittel Anonym poster: 6b5451b9f461a22895133d67eb4d866a Hvor står det?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Hvor står det? Det lurer jeg også på... Imellomtiden ser jeg psykiske diagnoseforslag sprer seg som ild i tørrt gress på forumet, og det får stå.. Uansett, dette ble litt off topic. Jeg har ikke troen på hårfjerning m/lys fra Elkjøp. Men det kan jo være det er noen på nettet som har testet den? Altså, søke på navnet og 'review' så kanskje det dukker opp noe nyttig info. Anonym poster: 9f07b4366afa515720abb2097faf135c
Miss Lucky Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Jeg har.. dog en dyrere variant. Jeg googlet mye før jeg kjøpt min, og det som stortsett gikk igjen på både blogger og forum var at flere av variantene ikke alltid gav det helt store resultatet forutenom den som het Philips Lumea. Jeg valgte derfor denne og er strålende fornøyd Og jo... den er såpass kraftig at den kan gi skader ved feil bruk. ( jeg valgte å teste den like etter soling, og brukte en litt for høy styrke, så jeg fikk et rødt merke som ikke gikk bort før etter 2mnd)
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Jeg lurer også på dette... Har selv litt mørke dunhår på rumpa og ryggen (eller dunhår og dunhår, de er faktisk lange, men "dessverre" ikke helt svarte). Lurer på om denne dingsen kan fjerne dette... Anonym poster: 6a2d43d2a5f4e41bc1d3e1643c32c158
Miss Lucky Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Jeg lurer også på dette... Har selv litt mørke dunhår på rumpa og ryggen (eller dunhår og dunhår, de er faktisk lange, men "dessverre" ikke helt svarte). Lurer på om denne dingsen kan fjerne dette... Anonym poster: 6a2d43d2a5f4e41bc1d3e1643c32c158 Kommer litt ann på.. den tar i utgangspunktet ikke "dun" nei.. men om de er som du beskriver lange og med farge så ja kanskje. Kan du nappe ut et og se roten ? For tingen er at lyset fra aparatet følger hårstrå med pigmenter hele veien ned til hårsekken, og "svir" dem av nede i hårsekken, hårsekken blir da etterhvert ødelagt. Er hårene for tynne eller uten pigmenter vil ikke lyset bli ledet ned til hårsekken.
Gjest BabyBlue Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 (endret) Etter hva jeg har forstått er laserbehandling mest effektivt på de med lys hud og mørkt hår? Er det slik at dunhår ikke blir tatt på samme måte? Edit: så at det allerede var svart på, takk Miss Lucky Endret 21. november 2012 av BabyBlue
Miss Lucky Skrevet 21. november 2012 #10 Skrevet 21. november 2012 (endret) Etter hva jeg har forstått er laserbehandling mest effektivt på de med lys hud og mørkt hår? Er det slik at dunhår ikke blir tatt på samme måte? Edit: så at det allerede var svart på, takk Miss Lucky Jeg har faktisk testet på min samboer som er halvt arabisk (han er ikke noe særlig mørk, men han har jo en litt annen hudtype enn hva vi nordmen har). Testet på et lite område for å se om det funket like bra på mørkere hudtype enn hva jeg har. Området trengte en del flere behandliger før man så resultat. Så den funker nok bedre på lysere hud ja. Altså jeg er faktisk "mørk" selv, mørkt hår, blir sjeldent solbrent og fort brun, men nordisk. Så man trenger absolutt ikke være av den bleike lyshårede typen for at laseren skal fungere. Og som jeg skrev tidligere så må håret ha en viss tykkelse og pigmenter for at det skal fungere. Ble vist litt rotete.. men satser på dere skjønner hva jeg mener. Endret 21. november 2012 av Miss Lucky
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #11 Skrevet 21. november 2012 Jeg har prøvd! Etterhvert så faller hårene av.. man kan liksom plukke de ut uten at de gjlr motstand. Men dessverre må man bruke den jevnlig for den dreper ikke hårsekkene. Resultatet er ikke " WOW" for det går treigt og tar lang tid og siden jeg har problemer med MYE hår så gadd jeg rett og slett ikke bruke den mer. Ga den til en venninne som igjen har gitt den videre for det tar for lang tid. Dog gjør det ikke vondt og man merker effekten etterhvert men jeg søker litt mer permanente løsninger så jeg sverger til elektrolyse Anonym poster: 3ff0d7be9f2d6ad225cf384f5ff12a27
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #12 Skrevet 21. november 2012 Jeg har prøvd! Etterhvert så faller hårene av.. man kan liksom plukke de ut uten at de gjlr motstand. Men dessverre må man bruke den jevnlig for den dreper ikke hårsekkene. Resultatet er ikke " WOW" for det går treigt og tar lang tid og siden jeg har problemer med MYE hår så gadd jeg rett og slett ikke bruke den mer. Ga den til en venninne som igjen har gitt den videre for det tar for lang tid. Dog gjør det ikke vondt og man merker effekten etterhvert men jeg søker litt mer permanente løsninger så jeg sverger til elektrolyse Anonym poster: 3ff0d7be9f2d6ad225cf384f5ff12a27 Hjelper elektrolysen? Jeg sliter veldig selv. Kan jeg spørre hvor du går? Jeg bor i Oslo, og har prøvd forskjellige, men hjelper ikke Har halvmørke og veldig stive. LIVREDD for at samboeren skal merke at jeg har skjegg Anonym poster: e85dee87cd3505867a34245b9809f040
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #13 Skrevet 4. august 2017 IKKE PRØV DET, jeg testet en kalt "Silk n Glide", gjorde vondt, føltes usunt for huden og endte opp med masse sprengte blodårer. Ikke fikk jeg noe mindre hårvekst heller. Har aldri rørt den igjen og kommer ikke til å gjøre det. Har også prøvd profesjonell laser, og det er bare tull. Kastet mange tusen ut av vinduet. Tror forøvrig den profesjonelle varianten kan ha bedre virkning på mørkt hår, jeg har helt lyst. - Silk n Glide, derimot lovet å fungere på lyst hår også, men ødela bare huden. Blir direkte sint over at slike produkter er lovlig på markedet. Anonymkode: 2e3b1...9ca
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 Jeg har brukt Philips Lumea med fantastiske resultater. Jeg er dog den perfekte kandidat til slik behandling, for jeg er veldig blek og har mørk, grov hårvekst (heldige meg). Anonymkode: e9c96...024
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 Jeg har brukt Philips lumea. Håret ble ikke helt borte men KRAFTIG redusert og vokser veldig sakte. Har heller ikke klart å huske å bruke den så ofte som man skulle alltid så jeg har veldig lys hud og mørkt hår Anonymkode: 9114e...4a3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #16 Skrevet 8. august 2017 Støtter de to over. Har brukt Philips Lumea IPL lyslaser og fått sterkt redusert hårvekst etter 2-3 måneder bruk. Hårene vokser sakte og nå tar jeg bare behandlingen annenhver måned eller sjeldnere. Anonymkode: c8fb0...797
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #17 Skrevet 8. august 2017 Mitt beste tips er å la være, å kjøpe en slik. Håret kommer tilbake igjen. Det er bortkastede penger. Selv jobber jeg i beautysalong, hvor vi har laser som en hårfjerningsmetode. Og om det funker på hver enkelt er individuelt. Og hvor lenge det fungerer er induviduelt. Og håret kommer ALLTID tilbake. Det er anbefalt å ha lys hud, og mørke hår. Men å kjøpe en slik, er som å gjøre deg selv en bjørnetjeneste. 🙂 Anonymkode: 6024c...652
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #18 Skrevet 8. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt beste tips er å la være, å kjøpe en slik. Håret kommer tilbake igjen. Det er bortkastede penger. Selv jobber jeg i beautysalong, hvor vi har laser som en hårfjerningsmetode. Og om det funker på hver enkelt er individuelt. Og hvor lenge det fungerer er induviduelt. Og håret kommer ALLTID tilbake. Det er anbefalt å ha lys hud, og mørke hår. Men å kjøpe en slik, er som å gjøre deg selv en bjørnetjeneste. 🙂 Anonymkode: 6024c...652 Uhm, såklart vil håret alltid med tiden vokse ut igjen. Det gjør det med allehårfjerningsmetoder og kan ikke hindres av noe som helst. Fordelen med IPL laser er at det vokser mye mye tregere enn ved andre metoder. Anonymkode: c8fb0...797
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå