Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har opplevd at økonomiutdanninger er lette? I hvertfall om man er OK i matte. Ser at de i min vennekrets jobbet lite og fikk greie karakterer. Vil si vi er oppegående, men ikke smarte.

Flere av (10sp) fagene på bacelor ble tatt på en uke.Det er nesten kriminelt.

Nå er vi ferdig med master og mange av oss har fått gode nok karakterer til hva som regnes som gode jobber.

Spørsmål nummer 2 er om dette gjelder høyere utdanning generelt(vet at enkelte studier har mye obligatorisk)

Anonym poster: c3d62dd326b04373b3c4f59fac278afd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel heller si at du og din omgangskrets isåfall har vært veldig dyktige.

Finans/samfunnsøkonomi, hvertfall på masternivå, anses generelt som ganske vanskelig, og karakterstatistikk tilsier også at dette er korrekt.

Selv går jeg master i regnskap og revisjon, så kan ikke akkurat si noe spesifikt om finans/samfunnsøkonomiutdanningen, men mitt studie er hvertfall krevende.

Det vil også alltids være noen fag som er lettere enn andre, men det har også mye med hvilken kunnskap man allerede besitter.

Forresten hva legger du i greie karakter? C? B? A?

Skrevet

Jeg syns økonomimatte er enkelt. Jeg hadde noen økonomifag og fikk gode karakterer uten å ha jobbet så veldig mye med fagene. Men nå studerer jeg et studie som er veldig krevende matematisk sett, så økonomi-matte fremstår som latterlig enkelt.

Anonym poster: a18a20a474cdd87630ea1410ef297c63

Skrevet

Lett og lett, jeg syns hvertfall vanskelighetsgraden på finans er grådig oppskrytt, så jeg er skuffet.

Men det avhenger nok mye av lærested.

Anonym poster: 3be0e04b423cbd2c9201f93fde67f337

Skrevet

Har tatt en del samfunnsøkonomi ved UiO. Alle innføringsemner er forferdelig enkle, men det er egentlig å forvente. Med en gang man kommer opp på et visst nivå begynner mikroøkonomi å bli ganske så hardt, makroøkonomi har vært litt lettere.

Anonym poster: 18eb687c7b9b0f7a79173fa735835c3c

Skrevet

Hvor har vennekretsen din studert da? Og hva er greie karakterer?

Anonym poster: f18fae09d9548a96acf3b18176b38951

Skrevet

Hvor har vennekretsen din studert da? Og hva er greie karakterer?

Anonym poster: f18fae09d9548a96acf3b18176b38951

Bachelor ved UiO; master ved NHH, BI og UiO.

Og karakterer som er greie nok til å f.eks få jobb i BCG.

Anonym poster: c3d62dd326b04373b3c4f59fac278afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...