Gå til innhold

Et rop i natten, har det så vondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

La meg fortelle en historie.

Jeg er nå 23, jeg gikk i klasse med en på ungdomskolen som jeg syns var søt den gangen også. Jeg traff han noen år senere, 2007 eller noe. Jeg fikk høre senere at han falt for meg den gangen, men han var så på trynet med narkotika at han ikke ville dra meg ned med seg.

En tid etterpå fant han seg ny dame. De var sammen 2 år og 7 måneder og ble slutt fordi han slet med heroin og ville ikke ødelegge henne.

Hun møtte han i fjor og ville ha han tilbake, men det ville ikke han. Han sa de var for forskjellige og hun skjønte han ikke.

I vår tok han kontakt med meg, han angret på hvordan han behandlet meg og etter vi møttes en dag ble han forelsket i meg igjen. Men den gangen drev jeg med noen andre så det ble ikke noe. Men for en måned siden traff vi hverandre igjen og var med hverandre en måned, med noen dager innimellom hvor han sov hjemme. Han sliter fremdeles med rus og klarer seg ikke uten å ha i seg noe, han får endel angst nykter. I løpet av sommeren sa han at han angret så på hvordan han behandlet meg, at han tenkte på meg og skulle ønske ting var annerledes. Han sa jeg skjønte han, så på han som et menneske og fikk han til å føle at han hadde en verdi. Han ville vise meg alle sidene sine før vi ble sammen, men for et par dager siden sa han at vi var i et forhold. Jeg har ikke følt for han som for noen andre og han komplimenterte meg og fikk meg til å føle meg vel.

Men saken er den at han skulle treffe exen sin for å få tilbake no musikk som hun hadde, og da hadde han visst funnet ut at han elsker henne og han dumpet meg i dag. I natt sover han hos henne. Det er så vondt.

Han planla at jeg skulle bli med dit han skulle i påsken, at han grudde seg til jeg evt flyttet til utlandet for et semester om 2 år, han var kjempeglad i meg og forelsket i meg. Han ville treffe faren min og moren min. Jeg fikk treffe kameratene hans og han sa han var så lykkelig med meg.

Han ville ikke ha henne for et år siden, men nå som han er i et forhold?

Det er så vondt å tenke på at han ligger og holder rundt henne. Vi var sammen for kort tid siden og nå skal jeg akseptere at han jeg er så glad i ligger med noen andre.

Vet ikke hva jeg ønsker med dette innlegget, men måtte bare fortelle.

Anonym poster: f9eafae5c9778aff095d9ac45a54e03c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær glad du slapp unna en rusmisbruker! Tro meg, det er ikke bra for deg.

Anonym poster: 1df464f92482dee0ae9ac0a5e9787166

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor vil du være med en person som ikke har nok styrke til å holde seg unna dop? Nei vet du hva.. Move on!

• Liker 2
Skrevet

Han er fortsatt et menneske selv om han er rusmisbruker. Et menneske jeg hadde følelser for. :/

TS

Skrevet

Et menneske du ikke har godt av.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes så utrolig mange gode gutter i dette landet som ikke driver med dop, surr og rør som lengter etter ei ordentlig fin dame. Prøv å finne deg en av dem i stedet for dette surrehue her.

Anonym poster: 65c602a9acd5217781bc43ceb8384d2a

Skrevet

Skjønner godt at det er vondt å bli dumpa på den måten. Men tror nok helt garantert du finner en du elsker like høyt som ikke har masse problemer. Skal se han og eksens forhold heller ikke kommer til å vare, og sannsynligvis vil ingen av hans forhold vare så lenge han driver med dop, for det er det få som kan leve med.

Gi deg selv litt tid til å sørge over det, men tenk også at du er verdt mer enn noen som bare går på den måten!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er pårørende av en rusmisbruker, og jeg kan si deg at det å ha et forhold til en rusmisbruker er ikke lett. De er mennesker drevet av et hekt på noe som er sterkere enn alt annet i livet, derfor klarer svært få av dem å slutte selv om de har barn eller familie som støtter godt opp.

Når du er med en rusmisbruker er det litt som å se en solsikke som følger solen. Personen er desperat og innvendig drevet av krefter vi ikke kan forstå, han/hun vil følge dem som kan gi det de trenger i øyeblikket, de vil ikke være lojal partnere i et forhold.

En rusmisbruker er et menneske som er sykt og som er avhengig av meget sterke midler som kan forandre det menneskets personlighet i løpet av kort tid.

Jeg forstår ikke folk som involverer seg naivt med rusmisbrukere, de har ingen aning om hvor utfordrende og lite romantisk det er.

Anonym poster: bda0e008e80038fa0f73a1e1a2726626

• Liker 1
Skrevet

En veldig god venninne av meg (bestevenninne) var dum ung og naiv for 10 år siden, og har vel vert det hele live og vil fortsette og være det! Men i hvertfall så ble hun døds forelsket i en som ruset seg og trodde han var The one!

Idag har de 2 barn sammen, han lever sitt liv i driter i hun og barna! Han får uansett ikke ha noe med de å gjøre! Jeg har selv sett tragedien i forholde og meldt dem til barnevernet! Er trasig og se en så flott jente måtte ødelegge for seg selv med å bli sammen med noe så svakt i samfunnet!! Han driter i alt og alle og forguder stoffe! Noe din eks og har gjort!

For all del TENK litt frem i tid!

Skrevet

Jeg vet jeg burde tenke lengre enn jeg gjør akkurat nå, men er så vanskelig når følelsene tar overhånd. Man tenker ofte kun på det positive og bagatelliserer disse negative sidene.

Han er et veldig godt menneske, som regel. Men jeg merker også nå noen sider som gjør at det er lettere å komme over han. Han spurte om å få låne bilen i natt, da jeg spurte om han var dum, sa han blant annet at nå visste han at han hadde valgt rett. Fordi jeg var frekk mot han. Han beklaget dette senere, men likevel. Savner den jeg trodde han var. Han som skrøt av meg, fortalte meg fine ting og så meg på en måte som ingen har klart før. Jeg trodde at om det var noen jeg var spesiell for så var det han, siden han har vært forelsket i meg lenge, men så hadde også han noen som var "bedre" enn meg.

Skrevet

Og jeg gikk ikke naivt inn i dette, jeg tenkte nøye over det før jeg valgte å i hvert fall gi det en sjanse.

TS

Skrevet

Trodde du at du skulle redde ham og hjelpe ham ut av rusen?

Skrevet

Nei, jeg har om det på skolen og har sett det her og der så jeg vet at de kan ikke reddes av kjærlighet, som regel. Han hadde et brennende ønske om å slutte selv, og det misbruket han hadde kunne jeg leve med slik ting var nå. Men det begynte å eskalere igjen.

TS

Skrevet

Rusmisbruk er et tegn på manglende selvkontroll, og slike personer blir aldri lette å forholde seg til. Nettopp derfor kan de også fremstå attraktive, fordi mange av oss liker å "redde verden". Men sannheten er at man må starte med seg selv, og ordne alt i sitt eget liv, før man drar noen andre inn i det. Der er tydeligvis ikke denne fyren enda, så det beste er å glemme han.

Anonym poster: 01a331a109e40698c7ed9175608daa32

Skrevet

Ja jeg vet at dere har rett.

Men hvordan glemmer man noen som har fått deg til å føle deg mer spesiell enn noen andre?

Å bli dumpet for noen andre er den verste måten å bli dumpet på. :/

Skrevet

Rusmisbruk er et tegn på manglende selvkontroll

Anonym poster: 01a331a109e40698c7ed9175608daa32

Jasså? Ingen bruker rus for morro skyld

Anonym poster: c8caa3a74d6062ae4f3777aca66a5c75

Skrevet

det er ikke bare bare å slutte med narkotika. Og han sa at jeg var den eneste omtrent som så personen bak rusmisbruket og ikke bare en narkoman.

Det var en kamerat av meg som sa: at hvis han har sklidd utpå dopmessig så faller han tilbake til gamle mønstre, og kanskje han følte han passet mer hjemme med hu siden hu er no trygt og gammelt. så han tror han elsker henne nå, siden han ikke ville ha henne da han var mer nykter. Samt at han vet at hu ikke går fra han.

for han ville ikke ha henne i fjor da han begynte å bli nykter, men nå som han er i et forhold med meg og sier han hadde det så bra og redd for å miste meg så mener han at han elsker henne

nå som han har falt utatpå dopmessig.

Mulig jeg lager unnskyldninger nå, men. Er veldig glad i han. :/

Skrevet

(Det ble veldig smått)

det er ikke bare bare å slutte med narkotika. Og han sa at jeg var den eneste omtrent som så personen bak rusmisbruket og ikke bare en narkoman.

Det var en kamerat av meg som sa: at hvis han har sklidd utpå dopmessig så faller han tilbake til gamle mønstre, og kanskje han følte han passet mer hjemme med hu siden hu er no trygt og gammelt. så han tror han elsker henne nå, siden han ikke ville ha henne da han var mer nykter. Samt at han vet at hu ikke går fra han.

for han ville ikke ha henne i fjor da han begynte å bli nykter, men nå som han er i et forhold med meg og sier han hadde det så bra og redd for å miste meg så mener han at han elsker henne

nå som han har falt utatpå dopmessig.

Mulig jeg lager unnskyldninger nå, men. Er veldig glad i han. :/

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...