Gjest Ung mamma Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Jeg er en enslig mamma med en to måneder gammel baby. Jeg blir hele tiden plaget av naboen som bor ved siden av meg. Hun spør meg hele tiden om jeg ikke føler meg bra,at det må være vanskelig å være ung enslig mamma og at det virker som om jeg har fødselsdepresjon. Noen ganger påstår hun at jeg virker så sint på barnet mitt og at jeg skuler så stygt på det. Hun sier noen ganger at hun er veldig bekymret for meg og at hun vurderer å kontakte barnevernet. Det hun sier er tatt helt ut av lufta for jeg kjenner henne ikke,men hun stopper meg når vi treffes i gården. Da vil hun slå av en prat. Hun står også bak gardinen og kikker når jeg kommer gående med vogna. Dette er ikke hyggelig. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Hun høres ikke helt god ut. Sladrekjerring som lager historier i sitt eget hode og er ute etter drama. Har ingen tips dessverre annet enn å forsikre henne om at alt er bra og at du har det storartet. Klistre på deg ditt bredeste smil selv om du egentlig har lyst til å slå henne flat. Anonym poster: 58db3f24531b36a46ccf17d66d5f1eb4 13
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 flytt vekk. Anonym poster: 95ac071588b681c634d9d6a8077e5d5d 7
Tibbie Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Er hun gammel? Jeg aner ikke hva du skal gjøre, men syns ikke du trenger å være redd for Barnevernet. Så lenge du ikke er drittsekk mot barnet, har du ingenting å være redd for. Men forstår det er irriterende å bli iakktatt hele tiden!! Hun trenger en hobby
Gjest Ung mamma Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Vet ikke hvor gammel hun er,men tipper slutten av sekstiårene. Synes det er synd å måtte flytte pga henne,men vurderer det faktisk. Jeg synes det er jævlig ekkelt at hun har pekt seg ut meg på den måten. Jeg kan virke litt stille og forsagt så hun synes vel at jeg er lett å ta...huff,æsj.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Er hun gammel? Jeg aner ikke hva du skal gjøre, men syns ikke du trenger å være redd for Barnevernet. Så lenge du ikke er drittsekk mot barnet, har du ingenting å være redd for. Men forstår det er irriterende å bli iakktatt hele tiden!! Hun trenger en hobby nei det har hun ikke ,men det er ikke særlig hyggelig å leve i nærheten av sånne damer uansett. å føle at man blir sett på uansett hva man gjør. jeg hadde flyttet så jeg hadde sluppet den gamle kjerringa. Anonym poster: 95ac071588b681c634d9d6a8077e5d5d 4
Gjest Elseby13 Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Jeg syns det er fint at det fremdeles finnes gode gamle nabokjerringer. Voksne som bryr seg trenger vi flere av. Jeg skjønner at du blir irritert, men hvis du er en god mor, kan vel barnevernet komme på døra ti ganger om de vil. Du har ingenting å frykte,
Gjest myr Skrevet 20. november 2012 #9 Skrevet 20. november 2012 Overse henne. Ikke frykt barnevernet, du vet selv at du er en god mor. Anmelder hun deg tar du imot barnevernet med åpne armer. Så ser de hvordan dere har det og skjønner at nabodama kanskje har litt lite hobby. 2
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2012 #10 Skrevet 20. november 2012 Annmeld henne for trakasering, hun kan ikke gå rundt å true dg med å ringe barnevernet!! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Og neste gang hun sier at hun skal melde dg så kan du spøre henne på hvilket grunnlag? Og om så sier at pga fødselsdepressjon, hun er da ingen psykolog rimmelig lei av gammle kjerringer uten liv!!! Og ikke flytt hun kan flytte!
Gjest Ung mamma Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 Hun ringte på her for to timer siden. Da var hun bekymra fordi babyen min gråt og fordi jeg hadde vært sint i stemmen!!??! Babyen min gråt ja, babyer gjør jo gjerne det. Noe stemmebruk har ikke vært tilfelle her, bortsett fra tvn som har stått på. Jeg merker at nervene begynner å ligge utenpå huden pga den kjerringa
Gjest Stygg-Grim Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 Be henne dra til helvete, så blir det nok andre boller.
Gjest Ung mamma Skrevet 20. november 2012 #13 Skrevet 20. november 2012 Jeg syns det er fint at det fremdeles finnes gode gamle nabokjerringer. Voksne som bryr seg trenger vi flere av. Jeg skjønner at du blir irritert, men hvis du er en god mor, kan vel barnevernet komme på døra ti ganger om de vil. Du har ingenting å frykte, Du synes at det er fint å plage andre uten grunn???
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #14 Skrevet 20. november 2012 Herlighet, be henne få seg en ny hobby. Tror jeg hadde flyttet. Anonym poster: bfa669bb53d44fe1e4a7a2329546c9e4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. november 2012 #15 Skrevet 20. november 2012 Hun ringte på her for to timer siden. Da var hun bekymra fordi babyen min gråt og fordi jeg hadde vært sint i stemmen!!??! Babyen min gråt ja, babyer gjør jo gjerne det. Noe stemmebruk har ikke vært tilfelle her, bortsett fra tvn som har stått på. Jeg merker at nervene begynner å ligge utenpå huden pga den kjerringa Noen har skrevet at du burde anmelde henne for trakasering. Gjør det 6
Gjest strykebrett Skrevet 20. november 2012 #16 Skrevet 20. november 2012 Har du prøvd å si fra til henne at du gjerne vil ha fred og at hun skal slutte å ringe på? Det kan jo kanskje hende at det får henne til å ringe barnevernet, men det gjør jo ikke noe egentlig, hun har jo ingeting å komme med.
Gjest Ung mamma Skrevet 20. november 2012 #17 Skrevet 20. november 2012 Har du prøvd å si fra til henne at du gjerne vil ha fred og at hun skal slutte å ringe på? Det kan jo kanskje hende at det får henne til å ringe barnevernet, men det gjør jo ikke noe egentlig, hun har jo ingeting å komme med. Hun har ringt på en gang det var i dag. Ellers stopper hun meg i gården,glor bak gardinen også videre. Har sett surt på henne og sagt at jeg ikke har tid til å prate. Jeg sa faktisk ifra til henne når hun ringte på her. Det virker som om hun bare blir mere aggressiv jo mere hun blir avvist. Ringte politiet,men de kan ikke gjøre noe.Jeg fikk beskjed om at det ikke var straffbart å være bekymret.
Katniss Skrevet 20. november 2012 #18 Skrevet 20. november 2012 (endret) Jeg ville flyttet hvis du uansett bare leier leiligheten. Har du forhørt deg med de andre naboene dine om de også har lagt merke til dama? Endret 20. november 2012 av Katniss
lurine Skrevet 20. november 2012 #19 Skrevet 20. november 2012 Loggfør. Noter tid, sted og hva som blir sagt hver gang. Bare sånn i tilfelle. 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #20 Skrevet 20. november 2012 Det virker jo som hun har psykiske problemer og er paranoid.. ikke lett å forholde seg til slike mennesker. Du har vel følgende valg: - Anmeld henne for trakassering dersom dettte ikke tar slutt - Flytt - Snakk med barnevernet selv om hvordan du opplever denne naboen, de har sikkert vært ute for lignende før og kan gi deg råd. - Overse henne Anonym poster: 396d87fe611a1c712a01fcd845f6bd29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå