AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Har en katt på 9 år som snart driver oss til vanvidd. Hun er en sosial pus, som følger etter meg hvor enn jeg går og det er helt greit - for det var en sosial og omgjengelig pus jeg ville ha i utgangspunktet. Men hun maser så fælt på natten! Hun pleier vanligvis ikke å få sove på soverommet, men hun stiller seg utenfor soveroms døren og mjauer og skraper til jeg våkner. Så jeg begynte å sette døren åpen, slik at hun kunne komme å gå slik som hun ville. Men det var heller ikke greit for henne, for nå stiller hun seg nedfor senga å mjauer og vekker både meg og datteren min. Jeg pleier å legge mat og vann i skålene hennes og sjekker at doen hennes ikke er full, så det er ikke der problemet ligger. Hun er også innekatt på vinteren og er sjelden ute. Kan slippe henne ut på natten, men da kommer nabokatten og min pus i slosskamp, utenfor soveroms vinduet vell og merke.... Jeg gir henne masse kos og oppmerksomhet gjennom hele dagen, og tar henne med ut når jeg skal ut med vogna til den lille. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å godta at det er natt? Anonym poster: 8f0a248b71c56cbb7fee5675e3719d5d
Hvitløk Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 (endret) Har hun et sted som er hennes soveplass? Et sted der du eller din datter ikke rører? Det kan være et teppe, en kattehule, toppen av et skap osv. Det kan være mangelen på et sted som den kan slå seg til ro på som gjør at hun er urolig, spesielt om hun er vandt til å sove et spesielt sted ute. Du sier katten er 9 år. Har det alltid vært sånn eller startet det etter du fikk din datter (jeg leser det som om hun er relativt liten). Kan sjalusi være en faktor? Ikke det at jeg vet i hvor stor grad en katt kan bli sjalu, men at den kan føle at matmor gir mer oppmerksomhet til en annen. Har du prøvd å leke med katten rett før du legger deg? Da får hun ut mye energi og roer seg kanskje for natten Endret 20. november 2012 av Hvitløk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå