AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Okei...vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men skal prøve å gjøre det kort For en stund siden begynte jeg å abonnere på noe. Det virket som en grei ide i starten, før jeg gikk tom for penger. For å si det sånn så tenkte jeg rett og slett i framover, og tenkte ikke så mye på at dette skal jeg ha råd til i 1 år. Det har vært et vanskelig år, men ting begynner å komme på plass, og NÅ skal jeg gjøre opp for meg. Jeg vet at en del har havnet hos Lindorf, og lurer på om det går an å kontakte de på epost (jeg vil virkelig, virkelig slippe å ringe) å forklare an situasjonen, hvorfor ting har tatt sånn tid og ikke minst spørre om jeg kan få gjelden samlet? Akkurat nå har ikke styr på hva som er hva, og alt er bare rot. Har akkurat fått innviglet aap så jeg har mulighet til å betale nå. Bare ikke alt på en gang. Jeg har vært dum, jeg vet. Dette har vært hengene over meg lenge, og regninger som startet på et pr hundre kroner har nå samlet seg opp til borti mot 10 000 om ikke mer. Men noen som vet om jeg kan kontakte de på epost for å kommunisere der? Anonym poster: 2101ec95ab2751be4898f333609f27cf
Gjest ms_kwang Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Ring inn til lindorf, ha klart alle nummer og saksnummeret ditt, du får snakke med din kundebehandler der. forklar dem at du går på aap og har ikke mulighet til å betale hele beløpet med engang. Spør om du kan få en nedbetalings avtale hos dem. (Som oftest går det greit) Si at du kan betale 500kr i mnd'en. (eller mer om du kan det) Jeg har studielån fra lånekassen som gikk inn til inkasso, var arbeidsledig i 2 år, og dagpengene mine klarte ikke å dekke noe som helst av det beløpet... Nå som jeg er i jobb tok jeg kontakt med dem, og det gikk fint for meg. Jeg har nå 2000 i mnd'en å betale, har drøye 18'000 igjen (av 26'000) jeg sparer opp så mye jeg klarer hver måned slik at jeg kan legge på en ekstra 1000 lapp eller mer. Det fortalte jeg også til dem, og det gikk greit så lenge jeg benyttet kid nummeret jeg fikk hos dem. (Nå har jeg gått ned i lønn..(timer vel og merke) så må ringe å fortelle at jeg muligens bare har råd til å betale 500kr i mnd... -.- hat utbetalt lønn nå på 8000pr mnd, 6000i leie, 2000 i gjeld...det går ikke xD)
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Det er best å ringe! Ellers så har lindorff egen nettside hvor du kan logge inn, ved bruk av bankid. Vet også om en som fikk nav til å kontakte inkasso selskapet og fikk ordnet fast avbetaling gjennom de. Lykke til! Anonym poster: f3c68ccad65db52896c934390e0704b2
andy capp Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Du kan fint logge inn på nettsidene til Lindorff som AB over her sier. Men om du likevel vil ringe, så trenger du ikke forklare noe til Lindorff. De bare krever inn det du skylder på vegne av kreditor. De bryr seg ikke om hvorfor du ikke har betalt. Kontakt Lindorff så snart som mulig og finn ut hvordan du raskest mulig kan nedbetale det du skylder. Det ordner seg 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Om du ikke har råd til å betale etter hvert med denne appen, be om en betalingsordning. Legg ved husleiekontrakt, de tre siste lønnsslipper, skriv om du forsørger barn under 18 år, legg ved kopier av det du evt. får fra nav av bidrag eller ytelser sosial støtte/bohjelp, andre inntekter i husstanden, om du er gift må din ektefelles lønnsslipper også bli med. Kom med forslag til nedbetaling. Avdrag pr. måned Dato for 1. avdrag... Vær redlig og hold avtalen. Etterhvert kan du høre om de kan fjerne renter... Anonym poster: 47b618a258084abd6158e5a434346597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå