Gå til innhold

Kleskode (igjen..)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Meg, meg, meg, hva jeg vil, hva vil vil. Gjestene, Petalouda. Gjestene! IKKE deg, IKKE brudgommen. GJESTENE!!! Men her er det bare å gi opp. Det trenger ikke inn.

Anonym poster: 4718d5e83e9338123688bbc572a619c7

Joda, jeg har fått med meg det. Så hvilke av de hundre gjestene skal vi ta hensyn til syns du? De som foretrekker galla, de som foretrekker cocktail eller de som foretrekker jeans ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, jeg har fått med meg det. Så hvilke av de hundre gjestene skal vi ta hensyn til syns du? De som foretrekker galla, de som foretrekker cocktail eller de som foretrekker jeans ?

Som sagt, det trenger ikke inn. Poenget forbigår deg så fullstendig at det er ikke latterlig en gang. Det er direkte tragisk. Gidder ikke mer jeg. Lykke til :)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

For det første - JEG startet ikke denne tråden.

Arabella - ærlig talt, man forandrer ikke personlig oppfatning bare fordi man gifter seg for andre gang. Hva vet du om grunnen til at folk gifter seg flere ganger - og hva i himmelens navn har det med denne saken å gjøre?

Jeg fikk et spørsmål om hva paradeuniform betyr. Paradeuniform betyr at det ikke er tjenesteantrekk og at det ikke er galla og at det ikke er feltuniform og at det ikke er bakketjenesteuniform. Simple as that. Det har absolutt ingenting å si ift "nivået" på vårt eller andres bryllup, det er rett og slett navnet på den uniformen kjæresten velger å ha på seg den dagen han skal gifte seg.

Jeg vet ikke hvor mange ganger du har vært gift. Det var heller ikke poenget. Det jeg reagerer på, er at i ditt bryllup kan gjestene komme i all slags antrekk de føler seg bekvemme med. Det er derfor jeg ser på det som en vanlig happening som et hvilket som helst party og ikke en høytidelig hendelse. Men folk har forskjellig oppfatning.

Du har skrevet hva en paradeuniform ikke er. Hva er en paradeuniform da?

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Som sagt, det trenger ikke inn. Poenget forbigår deg så fullstendig at det er ikke latterlig en gang. Det er direkte tragisk. Gidder ikke mer jeg. Lykke til :)

"Mot dumheten kjemper gudene selv forgjeves". Dette er en fruktesløs diskusjon, ikke verd å bruke mer tid på.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du egentlig driver med jeg petaloudia. Først skriver du i det uendelige i en annen tråd om hvor viktig det er for dere å ikke ha kleskode og virker nedlatende både til vi andre som ønsker å ha kleskode i vårt bryllup og de gjester som foretrekker det. Og det er tydelig at et klart flertall foretrekker at dette er informasjon som gis i invitasjonen. Så starter du denne tråden og samme poeng kommer frem, folk flest føler seg mer komfortable når det er skrevet kleskode. Så prestererdu i ttillegg (slik jeg oppfatter det) å håne oss "vanlige" som ikke har så stor kjennskap til de ulike uniformene en kan bære og finhetsgraden av disse. Og det jeg skjønner minst av alt er hvorfor du spør og lager tråder om en sak du allerede er så bestemt på. Og du er jo overhodet ikke interessert i andres innspill i saken.

Jeg startet denne tråden. Og jeg fikk svar på mitt sprøsmål for leeeeenge siden...

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg startet denne tråden. Og jeg fikk svar på mitt sprøsmål for leeeeenge siden...

Det er enkelte her inne som er mestere til å bryte inn i tråder og overta dem helt for sin egen agenda. Jeg skal ikke nevne navn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan være enige med deg petaloudia om å være uenige. Og ble påminnet av min kjære tidligere i dag at jeg har vært i to bryllup uten kleskode og i det ene hadde jeg visst ikke tenkt for mye på hva jeg skulle ha på meg fordi jeg kjente brudeparet svært godt så om det er tilfelle for dere så går det nok fint. Vi velger å ha kleskode fordi vi ikke har like jevnlig omgang med alle våre gjester. Har nok vært litt i krasseste laget altså. Du kjenner jo dine gjester best på lik linje som jeg kjenner mine og derfor føler at jeg bør ha kode :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...