Gå til innhold

Kleskode (igjen..)

Fremhevede innlegg

Skrevet

enig i at vi ikke trenger to like tråder, men den andre handlet vel om man skulle ha i det hele tatt eller ikke, mens denne handlet om hvordan man kan formulere seg dersom man skal ha ... ? :)

jeg skriver gjerne kleskode dersom noen kommer opp med et forslag som dekker alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor kleskode om kleskoden likevel skal dekke alt? Hvor ligger da hjelpen? :)

Anonym poster: 55e349c09341285551a41b3c99f84132

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor kleskode om kleskoden likevel skal dekke alt? Hvor ligger da hjelpen? :)

det har vi vel diskutert i den andre tråden ... mener du å konkludere med at vi ikke kan la gjestene våre få velge selv? Er det det som er sakens kjerne her?

Skrevet

Hva er egentlig buksedress? Høres ut som noe fra 70-tallet.

Anonym poster: 5744dc3e0a1d110bde9a70afac159dd6

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hva er egentlig buksedress? Høres ut som noe fra 70-tallet.

I forbindelse med bryllup og andre festligheter betyr det et selskapsantrekk bestående av jakke og bukse, og gjerne en topp, i en mer luksuriøs utførelse.

Buksedresser er da vel fremdeles i motebildet.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Skrevet

Det er et selskapsantrekk bestående av jakke og bukse, og gjerne en topp, i en mer luksuriøs utførelse.

Høres ikke ut som festantrekk for meg, ihvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle damer er komfortable i kjoler, alternativet er da typisk buksedress

Gjest Eurodice
Skrevet

Smak og behag det, vet du :). Du får lese på nettet, så tenker jeg du kanskje finner ut at det er et utall av variasjoner.

• Liker 1
Skrevet

"Cocktail" dresskode betyr ikke at man må ha cocktail kjole. En enkel eller sommerlig lang kjole er greit, bare den ikke er av galla type.

Denne dresskoden dekker alle ønsker dere uttrykker.

Og hvorfor i all verden vil dere diktere noe om at svarte og hvite og røde kjoler? Hvite kjoler er ikke greit i bryllup selv om dere ikke bryr dere, men svarte og røde kjoler er greit. Dette er standard og trenger ingen utdypelse i innbydelsen.

IKKE FINN PÅ EGEN DRESSKODE.

Anonym poster: 395df2ea6b2ca1bad068aebe7a1935f8

• Liker 2
Skrevet

Hva med kleskode: pent?

Anonym poster: 35fc3eb7dee81128ea8f6784ce56c057

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

hva med Antrekk : valgfritt

Så da er en utringet topp og snubbekort skjørt greit å ha på seg, mener du, hvis noen skulle foretrekke det? Eller jeans og t-skjorte?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

det har vi vel diskutert i den andre tråden ... mener du å konkludere med at vi ikke kan la gjestene våre få velge selv? Er det det som er sakens kjerne her?

Utsagnet var ikke ment til deg, men til de som absolutt skal ha kleskode for å ta vare på gjestene sine, men selve koden skal gjerne inkludere ALT. Så ut i fra hva jeg forstår hadde det for meg som gjest hjulpet meg like mye uten kleskode :)

Skrevet

"Cocktail" dresskode betyr ikke at man må ha cocktail kjole. En enkel eller sommerlig lang kjole er greit, bare den ikke er av galla type.

Denne dresskoden dekker alle ønsker dere uttrykker.

Og hvorfor i all verden vil dere diktere noe om at svarte og hvite og røde kjoler? Hvite kjoler er ikke greit i bryllup selv om dere ikke bryr dere, men svarte og røde kjoler er greit. Dette er standard og trenger ingen utdypelse i innbydelsen.

IKKE FINN PÅ EGEN DRESSKODE.

Anonym poster: 395df2ea6b2ca1bad068aebe7a1935f8

Cocktai lbetyr kort kjole jo. ALtså ikke rumpekort, men knekort. Og utelukker dermed lang kjole.

Så da er en utringet topp og snubbekort skjørt greit å ha på seg, mener du, hvis noen skulle foretrekke det? Eller jeans og t-skjorte?

Ja det er jo nettopp det som er poenget. Folk kan komme i bikini for min del.

• Liker 1
Skrevet

så cluet er altså at kleskoden skal gi gjestene en veiledning i hva de skal ha på seg.

for meg ligger det i det en form for avgjørelsesbehov på gjestenes vegne. Hva når man ønsker at gjestene skal kunne kle seg i absolutt hva som helst ? For meg er det helt greit om noen har grilldress og andre har gallakjole. jeg SKJØNNER at noen kanskje vil føle seg utenfor ... men jeg vil ikke utelukke hverken de med grilldressbehov eller de med gallakjolebehov. Så hva skrive da?

Ja! Det trodde jeg hadde kommet klart frem i den andre tråden ;-)

Men det er jo nettopp det, kjære søte Petalouda, at poenget er jo å unngå nettopp at noen føler seg utenfor. Han som kler seg i galla føler seg kanskje fantastisk, helt til han ankommer og ser at ingen andre har kledd seg i galla, osv osv. Er det virkelig så utrolig vanskelig å forstå, at det handler ikke om hva DU tenker og ønsker, men at GJESTENE skal føle seg vel!

Anonym poster: 4718d5e83e9338123688bbc572a619c7

• Liker 1
Skrevet

Ja! Det trodde jeg hadde kommet klart frem i den andre tråden ;-)

Men det er jo nettopp det, kjære søte Petalouda, at poenget er jo å unngå nettopp at noen føler seg utenfor. Han som kler seg i galla føler seg kanskje fantastisk, helt til han ankommer og ser at ingen andre har kledd seg i galla, osv osv. Er det virkelig så utrolig vanskelig å forstå, at det handler ikke om hva DU tenker og ønsker, men at GJESTENE skal føle seg vel!

Anonym poster: 4718d5e83e9338123688bbc572a619c7

bare gi meg en kleskode jeg kan skrive der folk skjønner at de kan komme i hva de vil sånn at ALLE føler seg komfortable du da.

Skrevet

bare gi meg en kleskode jeg kan skrive der folk skjønner at de kan komme i hva de vil sånn at ALLE føler seg komfortable du da.

Jeg tror dette er gjentatt veldig mange ganger, men problemet er ikke å finne en kleskode som sier at folk kan komme i hva de vil. Da er det jo bare å skrive: "Du pynter deg på den måten du selv ønsker" eller noe lignende. Problemet er at om jeg får beskjed om at jeg kan pynte meg på den måten jeg selv ønsker, så kommer jeg til å ringe rundt til alle de jeg kjenner som skal i bryllupet og spørre dem om hva de skal ha på seg. For jeg har ikke lyst til å komme i noe som skiller seg ut fra det alle andre har på seg. Da vil jeg nemlig IKKE føle meg komfortabel. Jeg bryr meg ikke om jeg har på meg gallakjole eller pysj, jeg føler meg komfortabel i begge deler, jeg, men det som får meg til å føle meg ukomfortabel er når jeg har på meg feil klær i forhold til det alle andre har på seg. Det har ingen ting med hva du som brud tenker at er greit, det har med hva jeg som gjest føler er ok i forhold til de andre gjestene.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror dette er gjentatt veldig mange ganger, men problemet er ikke å finne en kleskode som sier at folk kan komme i hva de vil. Da er det jo bare å skrive: "Du pynter deg på den måten du selv ønsker" eller noe lignende. Problemet er at om jeg får beskjed om at jeg kan pynte meg på den måten jeg selv ønsker, så kommer jeg til å ringe rundt til alle de jeg kjenner som skal i bryllupet og spørre dem om hva de skal ha på seg. For jeg har ikke lyst til å komme i noe som skiller seg ut fra det alle andre har på seg. Da vil jeg nemlig IKKE føle meg komfortabel. Jeg bryr meg ikke om jeg har på meg gallakjole eller pysj, jeg føler meg komfortabel i begge deler, jeg, men det som får meg til å føle meg ukomfortabel er når jeg har på meg feil klær i forhold til det alle andre har på seg. Det har ingen ting med hva du som brud tenker at er greit, det har med hva jeg som gjest føler er ok i forhold til de andre gjestene.

Tro endelig ikke at jeg ikke har skjønt hva du mener. Jeg vil bare ikke tvinges til å legge en list.

Skrevet

Tro endelig ikke at jeg ikke har skjønt hva du mener. Jeg vil bare ikke tvinges til å legge en list.

Og det er der vi er fundamentalt uenige. Slik jeg forstår deg, så ser du på dress code som en begrensning for gjestene. Slik jeg ser det, så er det til hjelp for dem. Tenker vi aldri blir enige jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Så enkelt kan det sies :-)

• Liker 2
Skrevet

så konklusjonen er at man ikke kan ha fri kleskode. altså må man velge ett nivå for alle gjestene. er det det du mener ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...