Arkivskap Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Hvordan skal jeg skrive det når jeg ønsker at gjestene kler seg pent. Men at de gjerne kan ha både hvit, sort og rød kjole? Tenker at det kan stå Mørk dress eller dress. Men må jeg presisere mer? Når det står "Mørk dress" så kan vel egenlig ikke damene ha kort kjole, og når det står bare "dress" så kan de ikke ha lang? Men jeg mener de må bestemme helt selv. Noen som har forslag til formulering i invitasjonen?
Petalouda Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 *ler* .. hva med å ikke skrive noen ... ? Men spøk til alvor, du er inne på noe her. Hvis noen klarer å komme med en genial kleskode som dekker alt dette skal til og med jeg vurdere å ha med en i invitasjonen.
Apollo Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 (endret) . Endret 19. november 2012 av Apollo
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Denne dresskoden heter "cocktail". Da har menn dress, og kvinner kan gå i lang eller kort pen kjole, eller en jump suit eller buksedress for den saks skyld, og rødt, hvitt og svart er tillatt. Ikke noe "genialt" med det, Petalouda...Bare en helt standard dresskode. Anonym poster: 395df2ea6b2ca1bad068aebe7a1935f8 Anonym poster: 395df2ea6b2ca1bad068aebe7a1935f8 4
Portvinpiken Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Vi skrev: mørk dress, kort/lang kjole. Våre gjester har ihvertfall skjønt at det er ganske formelt - men ikke type smoking og galla, og at de kan velge mellom kort eller lang kjole. 1
Pingting Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Denne dresskoden heter "cocktail". Da har menn dress, og kvinner kan gå i lang eller kort pen kjole, eller en jump suit eller buksedress for den saks skyld, og rødt, hvitt og svart er tillatt. Ikke noe "genialt" med det, Petalouda...Bare en helt standard dresskode. Anonym poster: 395df2ea6b2ca1bad068aebe7a1935f8 Anonym poster: 395df2ea6b2ca1bad068aebe7a1935f8 Jeg tror fortsatt noen ville vært bekymret for det med røde og hvite kjoler. (og det er vel en uskreven regel uansett kleskode, eller tar jeg feil da?) Hvordan er teksten i invitasjonen deres ellers? Er den litt muntlig eller uformell, så ville jeg vurdert å slenge på en halv setning bak om at alt av skjørtelengder og farger er greit.
Arkivskap Skrevet 20. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2012 Vi har en muntlig tekst i invitasjoen ja. Jeg begynte å skrive at alt av farge og lengde er lov, men min samboer syntes det ble så rart. Kanskje like greit å bare skrive kort/lang kjole. Coctail har jeg ikke tenkt på som kode engang, kanskje det også er en mulighet ja. Takker for svar!
NewYorkNewYork Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Jeg ville ikke sagt "cocktail" for det er strengt tatt kun korte kjoler, ikke lange. Jeg ville skrevet noe slikt som "Kleskode: Mørk dress og kort/lang kjole i den fargen du skulle ønske" 2
Arkivskap Skrevet 20. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2012 Jeg ville ikke sagt "cocktail" for det er strengt tatt kun korte kjoler, ikke lange. Jeg ville skrevet noe slikt som "Kleskode: Mørk dress og kort/lang kjole i den fargen du skulle ønske" Ja, den var enkel og grei! Takker. 1
NewYorkNewYork Skrevet 20. november 2012 #10 Skrevet 20. november 2012 Ja, den var enkel og grei! Takker. Bare hyggelig
Petalouda Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 hva med Antrekk : valgfritt .. ? Cocktail betyr kort kjole ja.
Portvinpiken Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 hva med Antrekk : valgfritt .. ? Cocktail betyr kort kjole ja. Fordi... ref. tidligere tråd ;-). Evt. kan man gjøre det hvis man ønsker å gjøre gjestene sine usikre på hva de skal ha på seg ;-) 2
Rakkerunge Skrevet 20. november 2012 #14 Skrevet 20. november 2012 hva med Antrekk : valgfritt .. ? Fordi det betyr alt fra pysjamas (eller enda verre: grilldress *grøss*) til galla. Du gir kanskje f i hva gjestene kler seg i, men for de fleste gjester er det sånn at man ikke ønsker å skille seg ut i større grad, verken den ene eller den andre veien.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #15 Skrevet 20. november 2012 Fordi det betyr alt fra pysjamas (eller enda verre: grilldress *grøss*) til galla. Du gir kanskje f i hva gjestene kler seg i, men for de fleste gjester er det sånn at man ikke ønsker å skille seg ut i større grad, verken den ene eller den andre veien. Herregud, det er da ingen som går i pysj eller grilldress i et bryllup! Det måtte evt være psykisk utviklingshemmede, men de får hjelp til å kle seg uansett. Anonym poster: 5744dc3e0a1d110bde9a70afac159dd6 2
Rakkerunge Skrevet 20. november 2012 #16 Skrevet 20. november 2012 Herregud, det er da ingen som går i pysj eller grilldress i et bryllup! Det måtte evt være psykisk utviklingshemmede, men de får hjelp til å kle seg uansett. Anonym poster: 5744dc3e0a1d110bde9a70afac159dd6 Haha, joda, det finnes folk som kommer i grilldress i bryllup - det har jeg selv vært vitne til! Men ja, siden du ikke forsto det selv, så tok jeg det jo ut i ytterkantene på begge sider, for å illustrere et poeng. Antrekk valgfritt er uansett fullstendig håpløst, og gir ikke gjestene veiledning overhodet. Capice? 3
Petalouda Skrevet 20. november 2012 #17 Skrevet 20. november 2012 så cluet er altså at kleskoden skal gi gjestene en veiledning i hva de skal ha på seg. for meg ligger det i det en form for avgjørelsesbehov på gjestenes vegne. Hva når man ønsker at gjestene skal kunne kle seg i absolutt hva som helst ? For meg er det helt greit om noen har grilldress og andre har gallakjole. jeg SKJØNNER at noen kanskje vil føle seg utenfor ... men jeg vil ikke utelukke hverken de med grilldressbehov eller de med gallakjolebehov. Så hva skrive da?
Arkivskap Skrevet 20. november 2012 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2012 Jeg har fått svar på det jeg ønsket, så for meg så kan vi bare avslutte her 1
Petalouda Skrevet 20. november 2012 #19 Skrevet 20. november 2012 Jeg har fått svar på det jeg ønsket, så for meg så kan vi bare avslutte her betyr det at det ikke er greit for deg om damegjestene dine kommer i buksedress eller skjørt og bluse ?
Arkivskap Skrevet 20. november 2012 Forfatter #20 Skrevet 20. november 2012 Hehe. Joda de kan komme i buksedress hvis de vil. Men jeg tror de skjønner at hvis jeg skriver "mørk dress, kort eller lang kjole i den fargen du ønsker" så skjønner de at de kan bruke buksedress. Jeg skrev at vi kan avslutte fordi det ikke er noen vits i å ha to tråder her som omhandler uenigheten rundt å skrive kleskode.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå