AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Hei! For mange er eksamensperioden i gang og derfor tenkte jeg å opprette en tråd som dette. Det er lett å miste motivasjonen når man leser og leser og aldri ser ut til å bli ferdig. Det ligger tunge lesedager foran meg nå, og jeg merker at jeg trenger noe som dette. I denne tråden kan du skrive: - hva du har tenkt å lese i dag: antall sider, kapitler, fag - hvor lenge du skal lese - hvor mange oppgaver/eksamensoppgaver du skal gjøre i dag - om du har hatt en god eller dårlig "lesedag" ++ Jeg tenkte at når man skriver at " dette skal jeg lese i dag.." her, blir man mer fokusert og bestemt på at det SKAL utføres i dag. Om morgenen kan man f.eks. skrive hva man har tenkt å lese for dagen, og siden man har skrevet det ned et sted blir man motivert til å faktisk gjøre det. Så kan man komme på kvelden og skrive at man har gjort det. Man kan også dele lese- og motivasjonstips med hverandre her. Om du kommer på noe skikkelig lurt i all eksamenspugginga, er det bare å komme med det her! Jeg får vel begynne med meg selv. Leste fysiologikapittelet om blodstrøm ferdig i dag, tok masse notater. Men merker at jeg trenger å repetere dette mer i morgen. Har også sett på forelesningsslidsene fra i dag. Nå på slutten har jeg sett på noen eksamensoppgaver til en muntlig eksamen jeg skal ha. Sånn totalt har jeg hatt 4-5 timer med effektiv jobbing i dag. Det er jeg fornøyd med, da jeg har hatt lang dag med mange forelesninger i dag. KJØR PÅ! (Vet at det finnes en sutretråd, men denne håper jeg blir mer rettet mot det du skal lese, har lest, motivasjon osv). Anonym poster: 63feb1b04929fb5ea3aa645ee807ef4d Anonym poster: 63feb1b04929fb5ea3aa645ee807ef4d
Lyd Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Denne tråden synes jeg var bra! Var innom sutretråden nettopp, men der ble jeg bare enda mer frustrert I dag har jeg ikke vært så flink som jeg hadde tenkt, men fortsatt litt flink (man får jo omtrent aldri gjort alt det man planlegger dagen før..) Har lest i ca 5 timer tenker jeg. Planen min for i morgen er å lese nøye gjennom de viktigste kapitlene, og prøve å huske hvem de viktigste personene er og hvilken periode de hører til. Jeg sliter sånn med å huske det jeg leser. Har prøveeksamen på fredag og jeg vil kunne så mye som mulig før den!
Gjest Nikee Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 En lur ide! Nå har jeg en sutretråd og motivasjontråd Jeg fikk kommet meg gjennom det jeg skulle i dag: De 5 kapitlene i Gentilcore og hele boken Madonnas That Maim Notater ble det derimot lite av, så imorgen skal jeg hive meg rundt og lese det jeg må lese ferdig og ta notater. Jeg har muntlig eksamen, eller første del av muntlig på tirsdag! Så jeg skal ha gjort ferdig det meste før helgen inkl. powerpoint presentasjonen! Så imorgen skal det leses i: Alver kap 5-7 Ankerloo 100 sider Wolfgang 100 sider 2 artikler + notater og repetisjon. Hvis jeg kommer gjennom alt det så er jeg strålende fornøyd med meg selv
Gjest Sitrondrops Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Melder meg på her. Gjort endel oppgaver på skolen i dag etter forelesning, er sliten så blir ikke mer nå. Men i morgen skal jeg gjøre 2 ark med repetisjonsoppgaver og repetere minimum 2 blekker fra forelesninger.
Gjest AnnikenSi Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Super tråd. I dag har vært en rimelig ueffektiv dag for meg, har rett og slett ikke hatt motivasjon. Har skrevet de 100 oppgavene ferdig(begynte på de for lenge siden, men er endelig ferdig!!) så nå er det bare å pugge inneholdet i de oppgavene og lese litt ekstra på de kapitlene som jeg syns er vanskelig. Ellers har jeg jo begynt på Exfac som jeg også har eksamen i, der går det fryktelig tregt, stoffet er bare så tørt at jeg sovner bare jeg tenker på det. Målet i morgen er å skrive ferdig notater fra alt det viktigste i pensum, for å sjekke om det er noe viktig jeg har glemt. Skal også se om jeg rekker å se igjen noen av forelsningene. Om en uke sitter jeg forhåpentlighvis hjemme og er glad og fornøyd med juleferie! Bare det er motivasjon nok, selv om jeg kjenner at stresset tar på veldig nå! Er nok ikke den eneste der
Gjest Nikee Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Jeg fikk lest alt! Strålende fornøyd med meg selv i går Idag er det powerpoint og notater som er på planen. Kl 16 idag tar jeg helg. Rett og slett
Rubies_ Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på noen øvingsoppgaver!
Lyd Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 I dag tar jeg meg en liten lesepause! Har vært så sliten i det siste, også føler jeg at jeg har jobbet ganske bra de siste dagene I morgen starter jeg igjen, da skal jeg gjøre spørsmål til to kapitler i exfac og lese grundig gjennom og skrive notater til ett kapittel i et annet fag. Har snart eksamen i begge fagene, så kan ikke ta meg fri selv om det er helg
Gjest Nikee Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 God helg til dere alle! I kveld er det bursdagsfeiring og jeg skal nyte kvelden Så er det på an igjen på søndag
NancyB. Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 I går var ein dårleg lesedag, gjorde litt oppgåver. Blir nok slapt i dag óg, men har store planer om å gjere det superbra i morgo og på søndag. Skal gjere ferdig dei gamle eksamensoppgåvene, og gjere så godt eg kan med å lese resten av kapitla. Det blir tungt, men det må bli gjort. Eksamen neste fredag!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 Supersmart tråd! I dag leste jeg forelesningsnotatene fra uka ferdig, skrev notater fra det. Jeg har også lest på eksamensoppgaver i dag om sirkulasjon. I går: Leste ganske effektivt i 6-7 timer. Lagde meg gode oversikter til en muntlig eksamen jeg skal ha, og så på noen eksamensoppgaver til slutt. Hadde en mer effektiv dag i går enn i dag, men har vel lest i ca. 4 timer i dag også. I morgen har jeg studiedag og lurer på om jeg skal lese hjemme eller på skolen. Leser effektivt begge steder, kanskje litt mer på skolen, men der blir jeg alltid så sulten. Er ikke noe godt å spise brødskiver på skolen. Ellers har jeg store planer om å lese mye i morgen. Litt motivasjon: http://www.google.no/imgres?q=exam+motivation&um=1&hl=no&tbo=d&biw=1024&bih=667&tbm=isch&tbnid=pMs8uKidTGJ9jM:&imgrefurl=http://wordsbeyondthemind.blogspot.com/2011_11_01_archive.html&docid=ZH8uQRisnZHOAM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/-taFDlIVpN6U/TtSGUTe3cBI/AAAAAAAABvs/zA94wmtVMUg/s1600/study.jpg&w=746&h=475&ei=W4uyUMzID-qn4gTVm4GADA&zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=327&dur=1176&hovh=179&hovw=281&tx=215&ty=74&sig=102441141149882638683&page=1&tbnh=139&tbnw=229&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:10,s:0,i:111 http://www.google.no/imgres?q=exam+motivation&um=1&hl=no&tbo=d&biw=1024&bih=667&tbm=isch&tbnid=KuubmSr2sXAr9M:&imgrefurl=http://www.cpaexamclub.com/group/quotesinspiration&docid=VgMG3kCjub2owM&imgurl=http://media-cache-ec3.pinterest.com/upload/150378075028652326_cYB1hdug_c.jpg&w=553&h=646&ei=W4uyUMzID-qn4gTVm4GADA&zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=313&dur=896&hovh=243&hovw=208&tx=95&ty=155&sig=102441141149882638683&page=2&tbnh=148&tbnw=119&start=20&ndsp=22&ved=1t:429,r:26,s:0,i:162 Anonym poster: 63feb1b04929fb5ea3aa645ee807ef4d
Lyd Skrevet 27. november 2012 #12 Skrevet 27. november 2012 (endret) I morgen har jeg studiedag og lurer på om jeg skal lese hjemme eller på skolen. Leser effektivt begge steder, kanskje litt mer på skolen, men der blir jeg alltid så sulten. Er ikke noe godt å spise brødskiver på skolen. Jeg leser alltid hjemme, for jeg blir sulten hele tiden Synes det er mye koseligere hjemme og, lager meg en kopp te, hører på fin musikk, tenner et duftlys osv. Liker å gjøre lesingen litt hyggeligere enn den egentlig er I dag føler jeg blir en skikkelig bra lesedag for meg! Er godt i gang, og ser litt lysere på det nå enn det jeg gjorde for noen dager siden. Målet mitt i dag er å ta notater fra ett kapittel i biologi, og gjøre spørsmål i to kapitler i historie, men regner med jeg gjør mer Endret 27. november 2012 av Lyd
floppesopp Skrevet 27. november 2012 #13 Skrevet 27. november 2012 Noen (...meg), klarte å forsove seg kraftig i dag! Skulle egentlig ha lest og skrevet sammendrag av to artikler og 1 kapittel til klokka 7, men det skjer ikke.. Dårlig lesedag. Satser på en bedre en i morgen..
Mermaid Blues Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 I dag skal jeg: - Lese ferdig The Disposessed (har ca halve boka igjen) - Lese The Misanthrope på nytt - Gå gjennom notatene fra Elizabethan/Jacobean-forelesningene. Eksamen på tirsdag, torsdag og fredag
Gjest Nikee Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 (endret) I dag har jeg vært særdeles lite produktiv! Imorgen skal jeg: - ha gjort ferdig alle forelesningsnotatene mine Lesing: - Lowenthal - Hudson - Ahmed - Hobsbawn - Hylland Eriksen * 2 Endret 4. desember 2012 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 Har lest på en del gamle eksamensoppgaver nå. Har ikke lest sånn kjempemye denne helgen, men har vel lest rundt 4 timer i dag. Gjorde noen vriene eksamensoppgaver nå, stresset meg litt at jeg ikke hadde tenkt på ALT det hvis jeg skulle svare på oppgaven. Gaahd, de skriver så kompliserte sensorveiledninger. Rotete i tillegg. Meeen, det kommer, sannsynligvis. I morgen skal jeg LESE MASSE! Tenker å lese: - ukas pensum - gjøre flere eksamensoppgaver - øve til prøveeksamen jeg har om noen dager: pugge alle de mikrobiologiske virulensfaktorer! WE SHALL SURVIVE, PEOPLE! Anonym poster: 63feb1b04929fb5ea3aa645ee807ef4d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 I dag skal jeg gjøre ett eller to eksamenssett i elektronikk. Lese litt pensum også. Egentlig ikke mye å lese på ingeniørstudiet- 99% regning. Anonym poster: e2eb27946c49ead9654fff65cc2d8a17
Mermaid Blues Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 Fikk unna alt jeg skulle i går Leselista i dag (alt er riktignok repetisjon) - The Misanthrope - The Robbers - Miss Julie - Antigone - The Rover - Forelesningsnotater
awesome. Skrevet 3. desember 2012 #19 Skrevet 3. desember 2012 Etter 8 timer på lesesal, inkludert de 20 minuttene jeg tok meg pause, har jeg lest ferdig to bøker. Hadde fire kapitler i den ene og ett i den andre. Leste også to artikler og repeterte forelesningsnotater. Motivasjonen dabbet av etter 4 timer, men etter en Kinder Maxi var den på topp igjen. Ser fram til å overleve de neste to ukene, og ta juleferie med god samvittighet 1
Gjest Nikee Skrevet 4. desember 2012 #20 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Dagens leseøkt blir kortere enn i går da jeg har store planer om å komme meg på trening kl 20 i kveld! - Jenkins - Bom - Hylland Eriksen - Papayannis - Robertson - Jones Om alt går smertefritt så vil jeg lese disse i tillegg:- -Hylland Eriksen - Pieterse Lykke til folkens! Endret 4. desember 2012 av Nikee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå