Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en kompis som har vært singel så lenge jeg har kjent han (4 år). Og tror han var singel en stund før det også, han er 27 nå.

Vi hadde en flørt på gang da vi bodde på samme sted og fløter fortsatt enda vi ikke bor i nærheten av hverandre. Men jeg legger ikke mye i det sånn som før (var forelsket da jeg møtte han) men det gikk over og for min del er han bare en jeg fortsatt roter med. Ser ikke lenger for meg at vi blir gamle sammen i alle fall.

Men lurer på om det er mulig at han lar være å blir forelsket/glad i noen?

Tror han ble veldig såret da han var i forhold før jeg møtte han og at han er redd for å miste noen på nytt.

For alt jeg vet så har han kanskje noe på gang med andre.

Men føler det er noe som skurrer, at han rett og slett lar være å bli ordentlig glad i noen. kan man virkelig styre det så mye?

Tror ikke jeg hadde klart å la være å bli forelsket hvis jeg først ble forelsket liksom. Klarer ikke bare skru av følelser og i alle fall ikke hvis jeg omgås personen jeg liker!

Men kan godt hende han trives så godt i singellivet at han ikke leter etter noe mer, men har mistanke om at han er redd for å miste noen på nytt.

Anonym poster: 11a1b6193d75e3636d9f1f1dba619ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De fleste har blitt såret engang. Det trenger ikke være forklaringen på noe.

Man treffer noen, roter, holder på.... noen ganger forelsker man seg, andre ganger ikke. Mye som kan være årsaken til dette. Stort sett tror jeg det handler om personen man møter, om kjemien stemmer (om det ikke foreligger andre mer "opplagte" årsaker - som stor aldersforskjell, store geografiske avstander, livssyn/kulturelle forskjeller etc.)

Man forelsker seg bare ikke i alle man møter/hooker opp med/holder på med.

Endret av Ferny
Skrevet

Jeg kan fint "slå av" en forelskelse om jeg ser at det ikke leder til noe. Men, det krever at jeg holder avstand en stund. Det er jo bare slitomt å være forelsket når det ikke fører til noe uansett.

Anonym poster: 8f36a8c502e1bb8fcdce10dc5f17d452

• Liker 1
Skrevet

På hvilken måte flørtet dere før, og hvordan flørter dere nå?

Anonym poster: d0e684e23680b6fbd3603e79a645bd7f

• 3 uker senere...
Skrevet

Før rotet vi mer og begge visste at det ikke kunne bli noe seriøst pga avstand og reising. Nå er det jevnligere kontakt og begge er litt lei singellivet men jeg tror ikke det blir noe mer pga avstand og har en mistanke om at han ikke vil prøve noe seriøst pga avstand men også at han vil være fri og frank.

Men synes de fleste i slutten av 20 årene har kjæreste eller prøver å finne, men med han virker det som om følelsene skrus av. At han unngår å bli forelsket i noen. Han blir kjent med noen og holder kontakten, nok til at døra står på gløtt og vedkommende han flørter med ikke stikker av.

Virker som det var sånn den perioden vi ikke hadde kontakt.

Ikke nøye for min del hvordan det går med oss, men var bare litt nyfiken på om en faktisk bare kan skru av følelser og unngå å bli glad i noen.

Jeg er i alle fall sånn at om jeg holder på med noen så er det litt følelser i bakgrunnen og jeg kan ikke ignorere de 100 % liksom.

Ts.

Anonym poster: 11a1b6193d75e3636d9f1f1dba619ffb

Skrevet

Noen har lettere for å bli forelsket enn andre, noen blir forelsket én gang i løpet av livet. Jeg har 30-årige venner som ikke vet hva forelskelse er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...