Petra75 Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Jeg har funnet fram et gammelt saueskinn som jeg tenkte skulle komme til heder og verdighet igjen, men det er ganske støvete og skulle ha blitt rengjort. Noen som har noen gode metoder å få dette rent igjen? Leste at det var mulig å vaske det på finvask med Milo - noen som har testet dette?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Jeg vasket mitt på finvask med milo en gang, og det ble helt ødelagt.. Jeg ville heller hengt det ute til lufting, støvsugd det og brukt klesrulle hehe Anonym poster: 5d77b496d3eaac8c7b1973e376e0dc52
SheMystifies Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Jeg vasket mitt på finvask med milo en gang, og det ble helt ødelagt.. Jeg ville heller hengt det ute til lufting, støvsugd det og brukt klesrulle hehe Anonym poster: 5d77b496d3eaac8c7b1973e376e0dc52 Siden jeg er ihuga hesteeier og derfor har en del saueskinnsgreier så bruker jeg såpe spesielt til saueskinnsprodukter. Finner det på en rekke hesteutstyrsbutikker til en billig penge, bare å ta en titt på google Såpe + ullprogram + lufttørke + børste igjennom det = som ny!
Rosebud Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Jeg har vasket saueskinn på ullprogram i maskin mange ganger uten problem. Lufttørker det liggende etterpå, og rister det godt, så fluffer det seg fint til igjen
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Er det en god gammel saueskinnsfell, eller butikkjøpt sauskinn? Det første hadde jeg ikke turt å vaske i maskina. Fra gammelt av pleide de å kaste skinnfellene ut i snøen når det er tørr, fin nysnø. Pelssida skal ned i snøen, også tråkker en det godt ned i snøen. God trim og hjelper godt på å få støv og skitt ut av skinnet. Rist det godt etterpå for å få ut mest mulig snø og heng det luftig til tørk. Tørrens på gammelmåten samme funker for ullpledd, og rørospledd fra husfliden er merka med at slikt 'snøbad' er anbefalt vaskemåte faktisk Anonym poster: 7f2ab9b441e682b2e826190782f517ea
Petra75 Skrevet 20. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2012 Det er ikke kjempegammelt (20 år, ca), men det er ikke butikk-kjøpt. Det har en affeksjonsverdi så jeg er veldig redd for å ødelegge det. Får prøve tørr snø-metoden og se hvordan det blir. Hvis det skulle komme noe snø i år...... Hvis ikke - er det noen som har erfaring med å sende det på rens?
Stallo Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 ..og når skinnet ligger i snøen, så er det lurt å koste det med en god kost. Sånn kost man har ved ytterdøra for å koste snø av skoene. Ulla blir ikke ødelagt, bare nygreidd:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå