Gå til innhold

Boktips til svigerfar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigerfar som er veldig gla i å lese, så bøker er et naturlig julegavevalg til han. Nå har jeg gjennom årene gitt han bøkene på min topp liste, så nå lurer jeg på om dere kan hjelpe meg... Bøker jeg vet han virkelig har likt er bl.a. "Mengele Zoo" og Jan Gulliou trilogien om tempelridderen Arn. "Drageløperen" og "Tusen strålende soler" er tidligere gaver han likte veldig godt!! Nå til dags sluker han John Irving sine "Enke for et år", "Til jeg finner deg" "En bønn for Owen Meany", osv... Gjennomgående i boksamlingen er vel skjønnlitterære bøker med et visst faktainnhold. Jeg har lurt litt på "Egalias Døtre" av Gerd Brantenberg, men det er veldig mange år siden jeg leste den, så jeg er ikke helt sikker. Mener å huske at den var veldig morsom... Håper dere kan komme med boktips utfra de bøkene jeg har nevnt nå!!! På forhånd takk!!! :)

Anonym poster: 0786706277af4e96fb76700242c0f675

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når han liker Guillou, vil jeg tro at han også vil like Ken Follett. Jeg ville vurdert Stormenes tid I, Stormenes tid II og I all evighet. Anne Lise Marstrand-Jørgensens to bøker om Hildegard von Bingen (Hildegard og Natten og lyset) og Fatimas hånd av Ildefonso Falcones kan kanskje også passe.

Endret av Thought-Fox
  • Liker 1
Skrevet

Ja, gå for Ken Follett. Nesten garantert suksess!

Skrevet

Har han lest Eco? Det er iallfall nok av rare fakta i Foucaults pendel. Joseph Conrads Lord Jim er en av mine favoritter (best på engelsk, naturligvis, men Sandemose ga Sigurd Hoels oversettelse toppkarakter, så den kan sikkert leses på norsk også). Og hvis han ikke kjenner Moby Dick, med all sin sære cetologi (til tider ikke helt nøyaktig, i og med at delfinen avvises som hval og blåhvalen regnes som oppspinn), ville jeg tro det var en sikker vinner.

Skrevet

Kanskje Havets Katedral av Ildefonso Falcones kunne vært noe?

Skrevet

Egalias døtre er en fornøyelig bok, men det er noen år siden jeg også leste den.

Jeg har lest lite nytt i det siste, men hvis han også liker krim kan jeg anbefale bøkene av Jussi Adler Olsen, de som handler om avdeling Q.

:heks:

Skrevet

Jeg tenkte også på Ken Follett, da den nye Millennium serien, siden det er mange menn i 50-60 årene som kommer innom på jobben hos meg (bokhandel) og spør etter den! :)

Anonym poster: 90d730ed31efd7bc68ea8bb2302e4b69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...