AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Bestevenninnen min bor sammen med en mann som jobber borte på brakker, de driver og bygger ny vei så han er borte mandag-torsdag/fredag morgen. Når han kommer hjem så er han sliten, han orker ikke å leke med barnet deres som er 5 år, enda gutten gleder seg til å se pappa, og han orker ikke å være kjæreste for venninna mi som har savnet typen sin hele uka. Men det verste er at han bidrar ikke hjemme, han velger å reise å besøke kompiser, han orker ikke rydde eller lage mat, osv. Jeg og venninna mi kan bare stikke ut og finne på noe av og til, feks tur i svømmehall for å trene, eller se kino, eller bare voksentid utenfor hjemmet. I ukedagene passer jeg av og til sønnen hennes så hun kan stikke ut og trene eller ordne ting hun ikke rekker mens barnet er i barnehagen og hun på jobb. Jeg har kjent venninnen min og samboeren hennes nesten like lenge, og jeg kjenner situasjonen deres godt. Han begynte ikke å jobbe borte før gutten var 2 år gammel, frem til det hadde han 9-4 jobb hjemme i traktene her og det gikk mye bedre. Nå har han jobbet borte 4-5dager i uka i snart 3-4 år, og venninna mi er lei av å være 80% alenemor, som hun kaller det.. Hva synes dere om sånt, hva hadde dere gjort i henne situasjon? Anonym poster: f4d5dcf274ff7b42ad4c106427cfa283
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Alle har lov ti lå være slitne, men man må klare å gjøre bra prioriteringer. Dersom mannen velger å henge med kompiser i stedet for å være med kjæresten sin og barnet sitt, vil jeg si at han er en dårlig prioritør. Shame on him Anonym poster: 2476981b8879aa6fac4f23e50ddc3856 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Enig med AB over her - det er feil prioritering å henge med kompiser framfor å være sammen med sitt eget barn! (og å ikke bidra noe hjemme). Jeg skjønner godt at venninnen din blir lei av det. Det kan imidlertid hende det hadde hjulpet om han slapp å jobbe borte, det kan nok være vanskelig å endre rutiner i helgene osv. Men det er også mulig han bare har distansert seg fra hele familielivet av en annen grunn. Husker eksen min hadde sånne tendenser, et eksempel: vi dro på ferie til hans hjemsted, og han ble forkjølet. Det medførte at han sov hele dagen og ikke "orket" finne på noe som helst sammen med meg - men hver kveld orket han likevel å dra til kamerater for å spille, drikke o.l. og ikke komme hjem før i 4-tiden om natta... Vel, det var siste sommeren vi var sammen. Anonym poster: f53ee590826a648d3d94e0a327a3ae4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå