Gå til innhold

Synes synd på venninne, er dette rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestevenninnen min bor sammen med en mann som jobber borte på brakker, de driver og bygger ny vei så han er borte mandag-torsdag/fredag morgen.

Når han kommer hjem så er han sliten, han orker ikke å leke med barnet deres som er 5 år, enda gutten gleder seg til å se pappa, og han orker ikke å være kjæreste for venninna mi som har savnet typen sin hele uka.

Men det verste er at han bidrar ikke hjemme, han velger å reise å besøke kompiser, han orker ikke rydde eller lage mat, osv.

Jeg og venninna mi kan bare stikke ut og finne på noe av og til, feks tur i svømmehall for å trene, eller se kino, eller bare voksentid utenfor hjemmet. I ukedagene passer jeg av og til sønnen hennes så hun kan stikke ut og trene eller ordne ting hun ikke rekker mens barnet er i barnehagen og hun på jobb.

Jeg har kjent venninnen min og samboeren hennes nesten like lenge, og jeg kjenner situasjonen deres godt. Han begynte ikke å jobbe borte før gutten var 2 år gammel, frem til det hadde han 9-4 jobb hjemme i traktene her og det gikk mye bedre. Nå har han jobbet borte 4-5dager i uka i snart 3-4 år, og venninna mi er lei av å være 80% alenemor, som hun kaller det..

Hva synes dere om sånt, hva hadde dere gjort i henne situasjon?

Anonym poster: f4d5dcf274ff7b42ad4c106427cfa283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har lov ti lå være slitne, men man må klare å gjøre bra prioriteringer. Dersom mannen velger å henge med kompiser i stedet for å være med kjæresten sin og barnet sitt, vil jeg si at han er en dårlig prioritør. Shame on him

Anonym poster: 2476981b8879aa6fac4f23e50ddc3856

• Liker 5
Skrevet

Enig med AB over her - det er feil prioritering å henge med kompiser framfor å være sammen med sitt eget barn! (og å ikke bidra noe hjemme). Jeg skjønner godt at venninnen din blir lei av det. Det kan imidlertid hende det hadde hjulpet om han slapp å jobbe borte, det kan nok være vanskelig å endre rutiner i helgene osv. Men det er også mulig han bare har distansert seg fra hele familielivet av en annen grunn.

Husker eksen min hadde sånne tendenser, et eksempel: vi dro på ferie til hans hjemsted, og han ble forkjølet. Det medførte at han sov hele dagen og ikke "orket" finne på noe som helst sammen med meg - men hver kveld orket han likevel å dra til kamerater for å spille, drikke o.l. og ikke komme hjem før i 4-tiden om natta... Vel, det var siste sommeren vi var sammen.

Anonym poster: f53ee590826a648d3d94e0a327a3ae4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...