Gå til innhold

Syk hund? Noen som har vært borti liknende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg oppdaget noen småting med bikkja, som til sammen kanskje er alvorlig.

Først fikk han ørebetennelse og var rød i det ene øyet. Gikk til veterinæren og fikk bukt med øret, men så ble begge øynene røde. Før helgen begynte han å halte, det har kommet og gått i noen dager nå. Så fikk han diaré i natt, og det har fortsatt utover dagen. Oppdaget også at han har begynt å lukte litt rart (mild eim av bæsj og noe annet jeg ikke kan sette fingeren på). Kvalm lukt.

Han har også fått dårlig ånde i løpet av de siste par dagene. Og er mye roligere (sover mer, maser ikke så mye). Slikker seg også overdrevent mye bak.

Skal til veterinæren imorgen, bare lurer på om noen av dere har hørt om noe liknende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bra at du tar ham til veterinæren! Det er ikke enkelt å si sikkert hva det kan være, men det er et par ting jeg får i tankene. Matallergi? Kan han ha fått i seg et fremmedlegeme som irriterer tarmerne? Det virker tydelig at han plages med fordøyelen på en eller annen måte. Er det en gammel hund? I så fall kan problemene være aldersrelatert. En annen sak er at selv dyr kan bli rammet av borreliose (fra flåttbitt), selv om det er mer sjeldent. Håper alt går bra. Lykke til hos veterinæren!

Endret av Skywalker
Skrevet

Jeg tenkte på flått med en gang selv! Det kan gjerne virke inn flere uker og måneder uten at man ser noe før det og kan være skummelt!

Skrevet

Tenkte på borreliose, jeg også. Droppet veterinæren idag, for han virker mye bedre. Skal se det an i et par dager.

Ble bare så redd, fordi dette er en hund som ikke har hatt diaré siden han var valp (et par år siden). Han er 3 år.

Var nok bare influensa/omgangssyke.

Skrevet

Hmm. Jeg ville nok tatt hunden min med til veterinæren uansett om han virket litt bedre dagen etter. Når han har vært så pjusk som du beskriver, syns jeg det er litt uforsvarlig og ikke få sjekket han.

Dyr kan jo ikke snakke, og de skjuler veldig godt sykdom og skader, så det er vårt ansvar som eier og skaffe hjelp når vi mistenker at de er syke.

Det er Min mening iallefall.

Utenom det kan jeg ikke hjelpe deg for jeg er ikke nkjent med sykdom på hund. Har en valp selv.

Lykke til med voffen. Håper han blir frisk og fin igjen :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han har vært frisk i en uke nå, men haltet på et annet bein igår. Ble skikkelig bekymret for borreliose, til jeg fant ut at han har utslett under labbene. Nå får han behandling med gode kremer og potesokker.

Ang. diaréen så tror jeg vi må ha delt noe som ikke var helt bra, for jeg ble også syk.

Endret av amonyn
Skrevet

Så bra dere fant svaret på hvorfor han halter. Håper han blir helt frisk nå :)

Lykke til.

Skrevet

Så bra dere fant svaret på hvorfor han halter. Håper han blir helt frisk nå :)

Lykke til.

Det håper jeg også. Jeg blir et nervevrak hver gang han har symptomer på sykdom. Spesielt halting, da han har HD i den ene hoften.

Skrevet (endret)

Utslett under labbene? Har dere nylagt asfalt der hunden ferdes?

Edit: Feil dyreart.. ;)

Endret av Skywalker
Skrevet

Utslett under labbene? Har dere nylagt asfalt der katten ferdes?

Hund. Og ja, faktisk. De har akkurat lagt asfalt på en vei vi går hver dag.

Skrevet (endret)

Da kan det være dette som er årsaken! Fersk asfalt inneholder sterke stoffer som irriterer. Kanskje det ville være lurt å nevne dette for veterinæren også.

Endret av Skywalker
Skrevet

Da kan det være dette som er årsaken! Fersk asfalt inneholder sterke stoffer som irriterer. Kanskje det ville være lurt å nevne dette for veterinæren også.

Det var ikke en dum teori. Tror vi skal begynne med potesokker/sko i huset her, på permanent basis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...