Gå til innhold

Har vi ikke holdt katten inne lenge nok i forbindelse med flytting?

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppeluppsen
Skrevet

Vi har nettopp flyttet og derfor flyttet kattene med oss. Den ene katten er min samboers, mens den andre har "rømt" til det som nå er hans gamle hjem og blitt perlevenn med min samboers katt. Derfor tok vi med oss begge to til vårt nye hjem. (Vi vet forresten hvem som eier katten som rømte til oss, og det er helt i orden for han at katten flyttet inn til oss fordi han har en annen katt som den ikke gikk noe greit sammen med.)

Vel, vi har nå hatt kattene inne i 10 dager og følte det var på tide å slippe de ut for de har gått til døren mange ganger å mast om å komme ut. Vi var ute litt sammen med dem og det er nå 4 timer siden vi slapp de ut. Min samboers katt har vært inne et par ganger og gått ut igjen, men den andre katten er ikke å finne. Det har jo blitt mørkt ute også nå, så jeg er veldig bekymret for den.

Noen av dere som har erfaring med dette? Tenker på når dere har sluppet katten ut for første gang etter flytting. Var den borte lenge, eller kom den inn igjen med en gang?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det blir anbefalt å vente i ca 4 uker med å slippe ut kattene så de skjønner at det er der de bor.

Men håper dere er heldige og at katten har skjønt det allerede og kommer hjem!

lykke til!

Gjest Sitronkake
Skrevet (endret)

Dyrebeskyttelsen her i byen anbefaler to uker inne før de slippes ut. Våre to taklet flytting helt fint og var ikke lenge ute. Håper deres kommer tilbake snart.

Endret av Sitronkake
Skrevet

Sitat fra dyrebeskyttelsen: "Katten må alltid være inne i minimum 4 uker i nytt hjem for at den skal føle at “her bor jeg” – og ikke begynne å vandre på jakt etter tidligere bosted når han kommer ut." :)

Håper pusen kommer hjem igjen!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid vært litt slapp på den "regelen" der, og har sluppet pusen min løs bare dager etter den har flyttet til nytt hjem. Har alltid hatt den litt ute i bånd, og luftet pus i den nye hagen sin osv., i kanskje 3-4 dager før han har fått gå fritt.

Har aldri vært noe problem, han har alltid skjønt at han hører til der jeg er. Likevel har han alltid utnyttet friheten til fulle etter å ha vært innestengt i noen dager, og blir gjerne ute i opptil et døgn før han kommer tilbake. Som om han har masse "fritid" han må ta igjen.

Kanskje katten din også er litt sånn? :)

Gjest Snuppeluppsen
Skrevet

Jeg har alltid vært litt slapp på den "regelen" der, og har sluppet pusen min løs bare dager etter den har flyttet til nytt hjem. Har alltid hatt den litt ute i bånd, og luftet pus i den nye hagen sin osv., i kanskje 3-4 dager før han har fått gå fritt.

Har aldri vært noe problem, han har alltid skjønt at han hører til der jeg er. Likevel har han alltid utnyttet friheten til fulle etter å ha vært innestengt i noen dager, og blir gjerne ute i opptil et døgn før han kommer tilbake. Som om han har masse "fritid" han må ta igjen.

Kanskje katten din også er litt sånn? :)

Får håpe det er det som er tilfelle her. Håper han skjønner at det er vi som er eierene han sine nå selv om vi ikke har hatt han lenge.

Har dårlig samvittighet nå og føler vi har sluppet han ut for tidlig. Den andre katten gikk det jo fint med. Man kan vel aldri være sikker på hvor lenge som er riktig. Tror det er individuelt, men vi hadde håpet at det holdt, for vi har mata de med masse god mat i det siste, kjøpt masse leker til de og kost med de for at de skal føle seg ekstra hjemme her.

Vi har flyttet til et ganske tettbebygd nabolag nå i forhold til før der det var ganske langt mellom hvert hus. Tenker på at det er for mye bråk der i forhold til hva de er vant til.

Skrevet

Får håpe det er det som er tilfelle her. Håper han skjønner at det er vi som er eierene han sine nå selv om vi ikke har hatt han lenge.

Har dårlig samvittighet nå og føler vi har sluppet han ut for tidlig. Den andre katten gikk det jo fint med. Man kan vel aldri være sikker på hvor lenge som er riktig. Tror det er individuelt, men vi hadde håpet at det holdt, for vi har mata de med masse god mat i det siste, kjøpt masse leker til de og kost med de for at de skal føle seg ekstra hjemme her.

Vi har flyttet til et ganske tettbebygd nabolag nå i forhold til før der det var ganske langt mellom hvert hus. Tenker på at det er for mye bråk der i forhold til hva de er vant til.

Ser da ut som dere har gjort det dere kunne for å få kattene til å føle seg hjemme i det nye huset :)

Hvordan har det gått, er pus tilbake?

Skrevet

Den ene av mine to katter ble også borte etter siste flytting. Dette har aldri vært noe problem før, han har vært med på mange flyttelass. Fant han igjen da etter noen uker, men etter det har han sporadisk ''rømt'' hjemmefra. Han ''rømmer'' alltid til samme plass, så vet hvor han er. Han er mere ''i farta'' når det er mildvær ute, så håper på skikkelig vinter snart =P

Har du funnet pus? =)

Anonym poster: 4b4d95ea114a9cbac4b4c104ea060c80

Skrevet

Vi skal holde vår inne i 1-2 mnd når vi flytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...