SubHuman Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Kom til å tenke på noe rart tror dyr (f.eks. katter og hunder) at klærne våre er pelsen vår?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Det får du spørre dyrene om Dyr tenker uansett ikke så avansert. Hester for eksempel glemmer ting etter 3 sekunder, så de hadde ikke rukket å tenke tanken før de hadde glemt det uansett. Anonym poster: 13de21a36fc1422063a2beee094918a5
Gjest Wilhelmine Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Nei, det tror jeg ikke. De merker vel forskjell på stoffene, de ser at vi tar på og av oss klær, klær ligger og slenger, vi "endrer" oss med tanke på farger, stoffer og i det hele tatt, sko er noe vi setter på og tar av osv. Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men hestene jeg kjenner til er jo vant med "klær" i form av dekken, så jeg tror de skjønner at det er samme greia Men hva vet vel jeg.
Rubies_ Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Nei, det tviler jeg på. Men hunden min blir redd meg når jeg tar på meg hatt og solbriller.
Namine Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Det får du spørre dyrene om Dyr tenker uansett ikke så avansert. Hester for eksempel glemmer ting etter 3 sekunder, så de hadde ikke rukket å tenke tanken før de hadde glemt det uansett. Anonym poster: 13de21a36fc1422063a2beee094918a5 Hvor har du dette fra? Hvordan i all verden skulle man kunne trene de til noe som helst da? for eksempel dressurøvelser, mange dressurøvelser rides ved forskjellige kommandoer, hvis hesten glemte etter 3 sekunder, hvordan ville den da husket at de forskjellige tegnene betyr forskjellige øvelser? Eller trikstrening, en hest kan trenes i mange forskjellige triks, er det flaks hver gang da eller? Det er jo akkurat motsatt som er kjent, hester har god hukommelse, og derfor kan man lære den forskjellige kommandoer og triks. Jeg har ridd mange forskjellige hester igjennom de årene jeg har jobbet med det, og har vært borti flere hester som har vært livredd for pisk fordi de har blitt banket tidligere. Hvis den ikke husker mer enn tre sekunder, hvorfor er den da redd for pisk? Eller hester som blir ansiktsredd etter slag, hvorfor blir den redd for berøring i ansiktet hvis den ikke husker? 8
Gjest Badebuksa Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Ja, de tror at klærne er pelsen vår Nei, aner ikke. Man kunne jo regne med at f. eks hunder lukter at klærne ikke er i live, at det er syntetisk eller dødt materiale. Pels lukter vel levende så lenge det sitter på dyret, eller?
SubHuman Skrevet 19. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2012 Ja vi skifter jo klær flere ganger om dagen, men tror du de er så smarte at de da konkluderer med at det ikke er pels? Slanger for eksempel driver jo å skifter ham støtt og stadig. Og katter røyter jo. Trenger ikke nødvendigvis å være pels, men tenkte på at de kanskje tror at det er noe som tilhører kroppen vår?
SubHuman Skrevet 19. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2012 (endret) Ja, de tror at klærne er pelsen vår Nei, aner ikke. Man kunne jo regne med at f. eks hunder lukter at klærne ikke er i live, at det er syntetisk eller dødt materiale. Pels lukter vel levende så lenge det sitter på dyret, eller? Nå har ikke jeg peiling på dette, men er pels levende? Er det ikke døde celler? (Nå stiller jeg spørsmål og påstår ikke noe som helst) Og har hørt at katter elsker å ligge i klærne til eierne sine siden det lukter som eieren sin. Endret 19. november 2012 av SubHuman
Gjest Badebuksa Skrevet 19. november 2012 #9 Skrevet 19. november 2012 Vet ikke, men uansett hva disse dyrene konkluderer med, har de jo rett! Klær er både og ikke en del av kroppen vår Smarte disse dyra.
Gjest Badebuksa Skrevet 19. november 2012 #10 Skrevet 19. november 2012 Nå har ikke jeg peiling på dette, men er pels levende? Er det ikke døde celler? (Nå stiller jeg spørsmål og påstår ikke noe som helst) Vet ikke. Men det lukter sikkert levende? Har ikke studert det Men uansett vil pelsen på en hund lukte annerledes enn vasket og behandlet minkpels f. eks.
Gjest Badebuksa Skrevet 19. november 2012 #11 Skrevet 19. november 2012 Vet ikke. Men det lukter sikkert levende? Har ikke studert det Men uansett vil pelsen på en hund lukte annerledes enn vasket og behandlet minkpels f. eks. Eeeeehh.. svarte 2 ganger. Skylder på at jeg er syk idag! (og alle andre dager for den som vil kverulere)
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #12 Skrevet 19. november 2012 Nei, det tror jeg ikke de tror. Feks bruker vi jo klær på hunden når det er kaldt, så hun vet at man kan ta på klær, utenpå pelsen. Og kattene skiller mellom håret mitt og klærne mine, ofte vasker de og lusker meg i håret, slik de gjør med hverandres pels, men de gjør aldri noe sånt med klærne mine. Bortsett fra når jeg har på pelsjakke, så det er vel hårene som gjør at de identifiserer ting som "pels". Anonym poster: 8cbe857e530642241e1f4ba620cb4990
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #13 Skrevet 19. november 2012 Jeg vet ikke helt hvorfor, men dette er en utrolig søt tråd. Anonym poster: 989b9135ce99533f65be982129edaede 4
SubHuman Skrevet 19. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2012 Vet ikke, men uansett hva disse dyrene konkluderer med, har de jo rett! Klær er både og ikke en del av kroppen vår Smarte disse dyra. Hehe ja de er smartere enn de ser ut til Vet ikke. Men det lukter sikkert levende? Har ikke studert det Men uansett vil pelsen på en hund lukte annerledes enn vasket og behandlet minkpels f. eks. Hmm det er sant, men som jeg sa så liker katter å ligge i klærne til eieren siden det lukter som eieren. Kanskje det ligger noe i det? Eller klarer de å skille mellom noe som lukter som eieren og er eieren? Eeeeehh.. svarte 2 ganger. Skylder på at jeg er syk idag! (og alle andre dager for den som vil kverulere) Vi sier det Nei, det tror jeg ikke de tror. Feks bruker vi jo klær på hunden når det er kaldt, så hun vet at man kan ta på klær, utenpå pelsen. Og kattene skiller mellom håret mitt og klærne mine, ofte vasker de og lusker meg i håret, slik de gjør med hverandres pels, men de gjør aldri noe sånt med klærne mine. Bortsett fra når jeg har på pelsjakke, så det er vel hårene som gjør at de identifiserer ting som "pels". Anonym poster: 8cbe857e530642241e1f4ba620cb4990 Ja du har et poeng der, men noe som er morsomt er at katten min også vasker klærne mine -sier ikke noe negativt til deg - men nå er ikke hun den smarteste katta i verden heller da ^^
SubHuman Skrevet 19. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2012 Jeg vet ikke helt hvorfor, men dette er en utrolig søt tråd. Anonym poster: 989b9135ce99533f65be982129edaede Det er pga. meg
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. november 2012 #16 Skrevet 19. november 2012 (endret) Jeg vet ikke, men hesten min visste i alle fall inderlig godt forskjellen på når jeg hadde klær på, og min bare hud. Det er nemlig ingenting han likte bedre enn å bli kødd, og å klø tilbake. Dvs. sette tennene i klærne mine slik han ville gjort hvis han klødde en annen hest. Men dette skjedde aldri, med mindre jeg hadde klær på så han ikke bet meg rett på huden. Kanskje det bare var lettere å gjøre det på klær, men han visste i alle fall forskjellen. Endret 19. november 2012 av Wolfmoon
Capricorn Skrevet 19. november 2012 #17 Skrevet 19. november 2012 Nei, jeg tror de vet at huden er vår "pels". Det har jeg oppdaget mange ganger når jeg har herjet med dyr så kan de småbite i stoffet, men stoppet hvis de treffer huden.
metempsychosis Skrevet 19. november 2012 #18 Skrevet 19. november 2012 Jeg tror ikke det... Kanskje de til og med synes litt synd på oss som er helt glatte med bare litt stusselig hår her og der
amonyn Skrevet 19. november 2012 #19 Skrevet 19. november 2012 Det tror jeg ikke at min hund tror. Han mener nemlig at klær ikke er nødvendig når man skal på tur, og tror at jeg kan løpe naken ut fra dusjen og ut i den store verden.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #20 Skrevet 19. november 2012 Det tror jeg ikke at min hund tror. Han mener nemlig at klær ikke er nødvendig når man skal på tur, og tror at jeg kan løpe naken ut fra dusjen og ut i den store verden. Min begynner KUN å bevege seg mot utgangsdøra ETTER at jeg har tatt på meg klærne om morgen. Han har gjort slutningen at mennesker tar på seg klær før dem går ut døra. Anonym poster: 448900ad3e88e594c2f2b202770844e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå