AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Jeg er ei jente (30 år) som forholdsvis ofte blir sjekket opp av gutter / menn, og mange av dem er kjekke også. Når jeg tenker meg om, er de fleste av dem som sjekker meg opp kjekkaser, virker også som om jeg er en magnet på "playere". Så drar vi på date, det blir gjerne en 2-3-4 dater, før de plutselig mister interessen for meg. (Dette gjelder ikke alle, men har skjedd en del ganger). Og spesielt skjer det de gangene jeg selv faktisk er blitt interessert. Jeg får ofte komplimenter for utseendet mitt, mange sier de synes jeg er ansiktspen, og de sier jeg har fin kropp også. Jeg hater å innrømme det, men det er vel heller personligheten som "svikter". Jeg er ikke så flink sosialt rett og slett, jeg er ikke god på small talk, og jeg er litt sjenert av meg. Har flere ganger fått høre: "hvordan kan hun ha så dårlig selvtillit, hun som er så pen?" Min siste date påpekte at jeg virket sjenert, noe han så på som rart. Og når jeg får masse komplimenter og interesse fra en jeg liker, er det akkurat som om jeg går i forsvarsposisjon - og gjengjelder ikke interessen, og later som om jeg ikke bryr meg. Er dette turn-off for gutta? Dette fordi jeg er redd for å bli såret - for som sagt, jeg har opplevd å bli ditchet etter et par dater. Men sjelden eller aldri etter første date. Jeg har hatt et langvarig forhold også, så det finnes jo unntak da men. Hvorfor mister gutta interessen for meg? Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Om du som regel ender opp med å date typiske player (som i utgangspunktet ikke er noe videre kjærestemateriale uansett), og du selv er av den mer introverte typen, er det vel ikke så rart det skjærer seg... Det finnes definitivt menn der ute som trives med sjenerte/innadvendte kvinner, men disse finner du neppe blant playere og festløver. Og ja, selvsagt, om du etter å ha fått komplimenter trekker deg unna og oppfører deg uinteressert er det vel klart de aller fleste menn blir usikre på hvor de har deg. Hvorfor skal du late som du ikke bryr deg? Dette høres ut som noe du bør jobbe med. Lær deg å ta imot komplimenter, og vis at du er interessert. Anonym poster: 578d07d7ea244f7911191ee9ef938a7e 6
Miley Cyrus Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Det kan du finne ut allerede til helga: http://www.jentekurs.no/
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Enig med AB prøv å bli kjent med noen på andre steder enn på utesteder. Anonym poster: 4f3ce68bbc5a965d4312bd99cd1432de 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Enig med AB prøv å bli kjent med noen på andre steder enn på utesteder. Anonym poster: 4f3ce68bbc5a965d4312bd99cd1432de Edit: ikke for å finne sjenerte menn, men for at dere begge trolig blir mer komfortable og åpne om dere kjenner hverandre Anonym poster: 4f3ce68bbc5a965d4312bd99cd1432de
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Om du som regel ender opp med å date typiske player (som i utgangspunktet ikke er noe videre kjærestemateriale uansett), og du selv er av den mer introverte typen, er det vel ikke så rart det skjærer seg... Det finnes definitivt menn der ute som trives med sjenerte/innadvendte kvinner, men disse finner du neppe blant playere og festløver. Og ja, selvsagt, om du etter å ha fått komplimenter trekker deg unna og oppfører deg uinteressert er det vel klart de aller fleste menn blir usikre på hvor de har deg. Hvorfor skal du late som du ikke bryr deg? Dette høres ut som noe du bør jobbe med. Lær deg å ta imot komplimenter, og vis at du er interessert. Anonym poster: 578d07d7ea244f7911191ee9ef938a7e Dette var et veldig bra svar. Og det er nok sant. Egentlig er det veldig få alminnelig utseende fyrer som prøver å sjekke meg opp, og det synes jeg egentlig er litt rart. For jeg er ikke nødvendigvis ute etter en superkjekkas - en mer alminnelig type hadde sikkert vært en mye bedre deal på lang sikt, men disse kommer jeg sjelden i kontakt med. Dessverre. Er ikke den som tør å sjekke opp gutter selv, så det blir jo til at man "velger" blant de som kommer bort til deg. Kan jo hende at det må mot til for å komme bort til meg i og med at jeg virker litt innadvendt og ikke så imøtekommende? Kanskje? Ja, dette er et veldig stort problem for meg. Han siste jeg datet snakket om forhold og forelskelse, men jeg trakk meg unna da teamet ble brakt på bane, og var mindre imøtekommende. Det førte til at han tok mindre kontakt - noe som igjen førte til at jeg måtte unnskylde meg, forklare situasjonen og at jeg gikk i forsvarsposisjon. Noe som dermed blir sett på som masing og greier, helt sikkert. Ikke bra å komme i den situasjonen! Jeg vet hvor dumt det er, likevel skjer det samme gang på gang! Dumme meg. Grunnen er vel at jeg er redd for å bli såret, derfor spiller jeg "tøff", så jeg ikke er den som mister kontrollen. Jeg har vel litt dårlig selvtillit pga. ting jeg har opplevd i barndommen osv. Det rare er at: er det en gutt jeg ikke er interessert i, er jeg ofte mye mer imøtekommende. Jeg blir satt ut av spill dersom det er noen jeg vil ha. Dette må jeg jobbe med som du sier! Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 Uff, det er visst ikke så lett å være pen jente. Og utseendet er ikke det som betyr mest her i verden, kjære deg. det hjelper for å tiltrekke seg beilere, men i det lange løp er det helt andre kvaliteter som teller. Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 1
Gjest Summers Skrevet 19. november 2012 #8 Skrevet 19. november 2012 Uff, det er visst ikke så lett å være pen jente. Og utseendet er ikke det som betyr mest her i verden, kjære deg. det hjelper for å tiltrekke seg beilere, men i det lange løp er det helt andre kvaliteter som teller. Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 Sukk TS, det er lettere å treffe menn i andre settinger hvor du blir bedre kjent med dem enn å endre på selvtilliten.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #9 Skrevet 19. november 2012 Sukk TS, det er lettere å treffe menn i andre settinger hvor du blir bedre kjent med dem enn å endre på selvtilliten. Hva tenker du på? Jeg treffer ikke menn bare på byen, altså det er litt både her og der egentlig, men mest ute i fest-sammenheng, blir det jo. Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821
Gjest Summers Skrevet 19. november 2012 #10 Skrevet 19. november 2012 Hva tenker du på? Jeg treffer ikke menn bare på byen, altså det er litt både her og der egentlig, men mest ute i fest-sammenheng, blir det jo. Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 Beklager så ikke at du var TS, og trodde du kom med en spydig kommentar.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #11 Skrevet 19. november 2012 Beklager så ikke at du var TS, og trodde du kom med en spydig kommentar. Jo dette med "det er ikke lett å være pen jente, kjære deg" det var en spydig kommentar! Det var det ikke jeg (TS) som skrev! syntes ikke den var spesielt snill, nei. Men hva tenkte du med at det er bedre å treffe menn i andre settinger? På noen måter blir det naturlig å møte menn på byen synes jeg, da det ikke er så mange å "ta av" på arbeidsplassen og i vennegjengen min.... Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 1
Gjest Summers Skrevet 19. november 2012 #12 Skrevet 19. november 2012 Jo dette med "det er ikke lett å være pen jente, kjære deg" det var en spydig kommentar! Det var det ikke jeg (TS) som skrev! syntes ikke den var spesielt snill, nei. Men hva tenkte du med at det er bedre å treffe menn i andre settinger? På noen måter blir det naturlig å møte menn på byen synes jeg, da det ikke er så mange å "ta av" på arbeidsplassen og i vennegjengen min.... Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 Gå på kurs, organsiasjon frivillig eller noe. Greia var bare at du skulle få bedre tid til å bli kjent med mennene. Men TS og personen som kom med den spydige kommentaren til deg har samme anonymnummer.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #13 Skrevet 19. november 2012 Gå på kurs, organsiasjon frivillig eller noe. Greia var bare at du skulle få bedre tid til å bli kjent med mennene. Men TS og personen som kom med den spydige kommentaren til deg har samme anonymnummer. Samme anonymnummer? Jeg bruker en delt pc og siden sto åpen da jeg gikk ut istad, da må det være noen som spiller meg et puss???? Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821
Pene sko... Skrevet 19. november 2012 #14 Skrevet 19. november 2012 (endret) Min siste date påpekte at jeg virket sjenert, noe han så på som rart. Og når jeg får masse komplimenter og interesse fra en jeg liker, er det akkurat som om jeg går i forsvarsposisjon - og gjengjelder ikke interessen, og later som om jeg ikke bryr meg. Er dette turn-off for gutta? Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 Ja, dette er turn-off. Man får i hvert fall en påminner om at man ikke skal legge så mye i dette "forholdet". Helst burde man komme seg unna før man selv utvikler for mye følelser og dermed ender opp med å bli såret. Da er det langt tryggere å hoppe av karusellen og heller finne en som faktisk virker interessert tilbake. Folk som tydeligvis ikke er klare for et forhold og/eller får panikk når man sier hva man oppriktig føler for vedkommende er bortkastet tid. Endret 19. november 2012 av Pene sko...
Gjest Summers Skrevet 19. november 2012 #15 Skrevet 19. november 2012 Samme anonymnummer? Jeg bruker en delt pc og siden sto åpen da jeg gikk ut istad, da må det være noen som spiller meg et puss???? Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 Nummeret i bunnen av innlegget. De er like og det skjer om samme bruker poster som anonym i samme tråd.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #16 Skrevet 19. november 2012 Ja, dette er turn-off. Man får i hvert fall en påminner om at man ikke skal legge så mye i dette "forholdet". Helst burde man komme seg unna før man selv utvikler for mye følelser og dermed ender opp med å bli såret. Da er det langt tryggere å hoppe av karusellen og heller finne en som faktisk virker interessert tilbake. Folk som tydeligvis ikke er klare for et forhold og/eller får panikk når man sier hva man oppriktig føler for vedkommende er bortkastet tid. Sant. Og grunnen til at jeg (TS) gjør slikt, er jo at jeg er usikker på meg selv, og redd for å være den som blir avvist. Det er så dumt og bortkastet som det kan få blitt. For hvis motparten ha fått gode følelser for deg - så forsvinner vel disse som dugg for sola dersom man bare blir "bitt av" tilbake og ikke får noe særlig respons? Det sies at selvtillit og selvsikkerhet er sexy. Kanskje er det derfor jeg ikke har særlig draget på gutta. Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #17 Skrevet 19. november 2012 Sant. Og grunnen til at jeg (TS) gjør slikt, er jo at jeg er usikker på meg selv, og redd for å være den som blir avvist. Det er så dumt og bortkastet som det kan få blitt. For hvis motparten ha fått gode følelser for deg - så forsvinner vel disse som dugg for sola dersom man bare blir "bitt av" tilbake og ikke får noe særlig respons? Det sies at selvtillit og selvsikkerhet er sexy. Kanskje er det derfor jeg ikke har særlig draget på gutta. Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821 Du har jo forsåvidt draget, jeg tror mange med dårlig selvtillit og er mindre attraktive ikke kommer så langt som det du gjør. Men du må la være å avvise de du er interessert i, når de viser interesse for deg! I tillegg bør du som nevnt over her bli mer bevisst på hva slags type mann du kan passe sammen med og være komfortabel med. Det er jo ofte de utadvente mennene som tar kontakt på byen og på grunnlag av utseendet ditt... jeg er introvert og føler gjerne at jeg ikke kommer til orde omtrent ovenfor en del sånne personer, jeg skjønner ikke helt deres kroppsspråk og væremåte, og de skjønner ikke meg Nå har jeg møtt en introvert mann som jeg føler meg helt på bølgelengde med - det er utrolig deilig. Han lytter, tenker, assosierer litt på samme måte som meg. Selvtillit har han også, men som han sier er det bare gambling å lete etter kjæreste på byen. Vi møttes via nettdating. Men jeg omgås også en del slike mennesker i jobbsammenheng. Anonym poster: 66d42a9bebc2a04bcc9e86642210b890
makkapakka Skrevet 19. november 2012 #18 Skrevet 19. november 2012 Har slitt med det samme problemet i alle år. Interessen daler så fort han har knekt koden. Jeg har også kommet frem til at det er samme type menn som faller og det er festløvene, fordi jeg er så rapp i kjeften og dette faller de så pladask for. MEN det slo meg at noen fortalte meg at jeg aldri har sjekket noen selv. Altså funnet noen som passer bedre til meg, som jeg er på giret etter. Så kanskje du skulle prøve det? Ikke bare si yes til alle som byr seg heller, uten at du er skikkelig interessert.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #19 Skrevet 19. november 2012 Du har jo forsåvidt draget, jeg tror mange med dårlig selvtillit og er mindre attraktive ikke kommer så langt som det du gjør. Men du må la være å avvise de du er interessert i, når de viser interesse for deg! I tillegg bør du som nevnt over her bli mer bevisst på hva slags type mann du kan passe sammen med og være komfortabel med. Det er jo ofte de utadvente mennene som tar kontakt på byen og på grunnlag av utseendet ditt... jeg er introvert og føler gjerne at jeg ikke kommer til orde omtrent ovenfor en del sånne personer, jeg skjønner ikke helt deres kroppsspråk og væremåte, og de skjønner ikke meg Nå har jeg møtt en introvert mann som jeg føler meg helt på bølgelengde med - det er utrolig deilig. Han lytter, tenker, assosierer litt på samme måte som meg. Selvtillit har han også, men som han sier er det bare gambling å lete etter kjæreste på byen. Vi møttes via nettdating. Men jeg omgås også en del slike mennesker i jobbsammenheng. Anonym poster: 66d42a9bebc2a04bcc9e86642210b890 Takk for svaret ditt! Det er sant - jeg vet ikke om jeg skal føle meg glad for at jeg ihvertfall har litt draget (for hvis playerne overhodet ikke hadde funnet meg attraktiv, hadde de kanskje ikke kommet bort i det hele tatt? Eller tar de dem de kan få uansett?). Eller om jeg burde være lei meg for at, tydeligvis, er jeg ikke god nok likevel når det kommer til stykket. Det er ingen god følelse. For da blir det jo på en måte at jeg skuffer, utifra de forventningene de hadde. Huff! Eller kanskje mange rett og slett er ute etter å playe? Altså, at de ville ha dumpet deg etterhvert uansett? (han siste jeg traff på var ikke helt ferdig med ekskona, og vi endte opp med å ha sex før jeg deretter ble dumpet..) Hva tror dere? Så koselig at du har møtt en flott mann du er på bølgelengde med Håper det samme skjer meg snart også. Men selv vil jeg helst ikke ha en introvert mann, selv om jeg er det selv. Føler meg mest vel med en som er en motsetning av meg selv. Utadvendte mennesker får meg til å "lyse opp" på en måte, da livner jeg til, og jeg synes det er en lettelse med folk som er lette å snakke med. Selv om jeg altså ikke er det selv. Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #20 Skrevet 19. november 2012 Har slitt med det samme problemet i alle år. Interessen daler så fort han har knekt koden. Jeg har også kommet frem til at det er samme type menn som faller og det er festløvene, fordi jeg er så rapp i kjeften og dette faller de så pladask for. MEN det slo meg at noen fortalte meg at jeg aldri har sjekket noen selv. Altså funnet noen som passer bedre til meg, som jeg er på giret etter. Så kanskje du skulle prøve det? Ikke bare si yes til alle som byr seg heller, uten at du er skikkelig interessert. Da er vi visst flere.... Kanskje mange av oss opplever dette, fordi det er festløvene som tør å sjekke oss opp? Det kan jo være at de mer alminnelige, men ålreite, karene rett og slett ikke tør å ta så mye initiativ... De gutta som virkelig har draget, de vet det selv, og får damer uansett hva - føler jeg da. Det er faktisk ikke så mange av dem synes jeg, men de som er det, de har det virkelig også... Det er jeg enig med deg i. Man burde tørre å ta mer initiativet selv også. Jeg er som sagt litt sjenert, og ikke akkurat typen til å sjekke opp andre. Men jeg kan jo prøve å nærme meg andre litt mere, ihvertfall. Og i det minste være imøtekommende når den som jeg er interessert i, viser meg interesse... Anonym poster: 038081aa27cea4b65dc19d6faedd1821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå