Gå til innhold

Altfor høy forbrenning, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig økt forbrenningen veldig. Uten at jeg har gjort noe for å få det til. Jeg blir veldig fort sulten igjen etter måltid. Føler jeg spiser og spiser uten å bli mett. Og om jeg venter med 3 t mellom hvert måltid blir jeg kvalm og svimmel, som om jeg ikke har spist på mange dager.

Høyden min er 166. Vekten er 54.

Jeg spiste nettopp fire pannekaker og ble sulten igjen. Så da spiste jeg 3 brødskiver med leverpostei, for ca 1 time siden. Og nå er jeg utsultet igjen! Jeg drikker også mye vann.

Jeg gikk til lege for ett par uker siden, testet meg for alt mulig. Og ut fra mine blodprøver har jeg aldri vært friskere.

Men det er slitsomt å være så sulten hele tiden.

Noen som har tips på hva jeg kan gjøre?

Kostholdet mitt er veldig variert, frukt, grønnsaker, kylling, melk, fiber, fisk, etc. Jeg vet at jeg er veldig flink. Alkohol drikker jeg ikke og røyker gjør jeg heller ikke. Jeg har også en veldig fysisk jobb.

Anonym poster: 565fc4fdd6b6a510ba709a2878e35bde

Skrevet

Får du i deg godt fett utenom fra fisken?

Anonym poster: 155fee4b71f02d4890d2ad5f34de7c61

Skrevet

Spis mat med høy energitetthet, så som nøtter og ost.

Du må sørge for at energifordelingen gir deg ca 30 % energi fra fett, 30 fra protein og 40 fra karbohydrater.

Majones på toppen av brødskiven med leverpostei, mer protein og fett sammen med pannekakene.

Anonym poster: 7a82fa2f01ebae2a1f785eb868176f30

Skrevet

4 pannekaker er da ikke mye mat, ikke for meg ihvertfall (og jeg er kvinne, omtrent samme høyde som deg)

Du har ikke nødvendigvis høy forbrenning fordi om du er sulten.

Hvordan er det med vekten da? Går den nedover/oppover/står den i ro? Om vekten ikke går nedover er det nok ikke forbrenningen det er noe galt med, men at du spiser mat som ikke metter i lengden. Slik du beskriver det høres det ut som du spiser mye matvarer som får blodsukkeret til å gå til værs, for så å falle raskt til normalt nivå. Typisk disse mediehypede "raske karbohydratene", som fint mel, hvit ris, pasta, sukker, osv.

Pannekaker og skiver metter ikke nødvendigvis så mye. Ikke om de er laget på fint mel ihvertfall. Du bør få i deg proteiner, fett og fiber om du skal holde deg mett.

Et kjøtt/fisk/egg, melkeprodukter, grove kornvarer, nøtter og frø, og se om det hjelper.

Anonym poster: d41003c8be900b4b64efb65b1cecaac2

Skrevet

Hei, ts her. Jeg går bare nedover på vekten. Jeg ser det også på klærne mine, midjen blir smalere, ben og armer blir smalere..

Og nøtter tåler jeg ikke.

Blodsukkeret mitt er helt normalt/litt lavt, fikk svar på blodprøve for 1 uke siden.

Skrevet

Ble det tatt stoffskifteprøver?

Er du ofte varm?

Hvordan er avføringen?

Er du rastløs?

Søvn?

Anonym poster: 11dd76f771e89be8b7c2c0b33fbff716

Skrevet

Noen som har tips på hva jeg kan gjøre?

Kostholdet mitt er veldig variert, frukt, grønnsaker, kylling, melk, fiber, fisk, etc. Jeg vet at jeg er veldig flink. Alkohol drikker jeg ikke og røyker gjør jeg heller ikke. Jeg har også en veldig fysisk jobb.

Du gir vel egentlig svaret på spørsmålet ditt selv. Du er i mye aktivitet og forbrenner mye, så da må du spise mye. Selv spiser jeg 6-7 tjukke skiver til frokost og like mye til lunsj. Så blir det en passelig solid middag, og 5-6 skiver til kvelds. Det må til når man trener mye og/eller har en aktiv jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...