AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Hei! Jeg og min samboer har vært sammen i 4 år, tre av disse årene har vi bodd sammen. Vi har kjent hverandre siden vi var små, og jeg føler derfor at vi kjenner hverandre ut og inn (og ut igjen). Den siste tiden har jeg begynt å kjenne på at jeg ønsker å fri til ham. Vi har snakket en del om bryllup, og han har uttrykt at han ønsker å gifte seg med meg. Utolmodig som jeg er, har jeg ikke lyst til å vente meg ihjel på et frieri, i og med at jeg kjenner han såpass godt som jeg gjør, vet jeg at det kan ta flere år før han får ut fingeren (dette gjelder for alt som skal gjøres). For å få litt fart i sakene vurderer jeg nå å fri selv, men hvordan frir man til en mann? Har noen av dere noen gode tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Ingen av oss liker klisjeer, så det bør helst være litt orginalt Signerer som anonym da jeg vet at han sniker rundt på forumet rett som det er Anonym poster: b1998316466ea9e8c4ecd618928bfd67
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Jeg fridde til kjæresten min jeg og inviterte han med på helgetur med hotell og middag, også fridde jeg et spesielt sted der vi hadde snakka om å gifte oss tidligere.. Hehe, redd for at historien skal bli kjent igjen. Jeg ville overrasket med tente lys og middag når han kom hjem fra jobb eller kanskje gjort det på nyttårsaften kl tolv? hvis ikke dere har et sted der dere pleier å dra sammen eller der dere var på første date osv.. Anonym poster: 1c29ad17246aa79fdf09e5997a520c5a
Gjest GetOverIt Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Jeg sa bare "skal vi ikke ta å forlove oss. Jeg vil gifte meg snart" en kveld vi satt og så på tv. "Ok, det kan vi godt", svarte han. Dagen etter kjøpte vi noen enkle, men dyre ringer. Sa ikke noe til folk, de som oppdaget ringene og spurte fikk svar Men dette er typisk oss da.
Almarea Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 (endret) *Feilpost* Endret 19. november 2012 av Almarea
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 Huff, la nå mannen fri til deg. Anonym poster: cf19c1c33ea7c9742ba679c9db4a979e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #8 Skrevet 19. november 2012 Jeg vil ikke fri på nyttårsaften, det blir for klisje i mine øyne. Dessuten er vi sammen med familien hans hver nyttårsaften, og jeg vil ikke fri foran dem. Jeg digger at du er så casual, lykke-liten, men jeg vil helst gjøre noe mer ut av mitt frieri. Jeg vil gjøre litt stas på ham, rett og slett. Jeg vil at frieriet skal være noe vi kan huske tilbake på når vi er gamle og grå Anonym poster: b1998316466ea9e8c4ecd618928bfd67
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #9 Skrevet 19. november 2012 Til anonymbruker #7: Vi er begge feminister og opptatt av likestilling. Ser ingen grunn til at jeg ikke kan fri til min kjære, selv om jeg er jente. Jeg tror faktisk at han vil sette pris på at jeg tar initiativ Anonym poster: b1998316466ea9e8c4ecd618928bfd67 4
Gjest Eurodice Skrevet 20. november 2012 #10 Skrevet 20. november 2012 Jeg sa bare "skal vi ikke ta å forlove oss. Jeg vil gifte meg snart" en kveld vi satt og så på tv. "Ok, det kan vi godt", svarte han. Dagen etter kjøpte vi noen enkle, men dyre ringer. Sa ikke noe til folk, de som oppdaget ringene og spurte fikk svar Men dette er typisk oss da. Noe à la dette var det med meg og mannen, også. Det vil si spørsmål om giftermålet. Forlovelsen var skjedd tidligere, men ikke med røde roser og mannen på kne foran meg. Jeg forstår ikke denne romantiske søtladenheten med å fri, når man allikevel har vært samboere i flere år og kanskje også har barn sammen.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 Ikke gjør det! Det er mannen som skal fri. Helt seriøst, jeg hadde blitt fornærmet om en dame fridde til meg. Anonym poster: b7920e5e84719cad68fe8f8437c93afb
Gjest alille Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 Ikke gjør det! Det er mannen som skal fri. Helt seriøst, jeg hadde blitt fornærmet om en dame fridde til meg. Anonym poster: b7920e5e84719cad68fe8f8437c93afb Det er faktisk ikke alle menn som tenker sånn som deg. Jeg kan tenke meg å fri til kjæresten min - og det vet han, og han har ingenting i mot det (men han har kommet med trusler om at hvis jeg ikke frir snart blir han å gjøre det, så vi får se hvem som kommer først til mølla ).
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #13 Skrevet 21. november 2012 Kjære Anonymbruker. Jeg vil fri til min samboer som er feminist og mener at dette med at "bare mannen skal kunne fri" er en håpløs gammeldags holdning. Vi synes begge at i et likestilt forhold som vi er i, der vi begge har like stort ansvar for å få hjulene til å gå rundt, spiller det ingen rolle hvem som frir til hvem. Du må gjerne ha din mening om dette, men ikke kom å fortell meg at jeg ikke skal fri, fordi du mener det er mannen sin jobb. For meg er din mening helt uinteressant, med mindre du faktisk kunne komme med et saklig svar på spørsmålet mitt. Og det gjorde du ikke. Kanskje du heller burde jobbe litt med dine egne holdninger i stedet for å tvinge dem på oss andre i denne tråden? Mvh TS. Anonym poster: b1998316466ea9e8c4ecd618928bfd67 6
Rakkerunge Skrevet 21. november 2012 #14 Skrevet 21. november 2012 Liker dere litt sånn ekstremsportgreier f.eks? Kunne hoppet i strikk eller fallskjerm, og i det han/du/dere hopper: "vil du gifte deg med meeeeeeeeeeeeeeeg?!" Eller ta helikoptertur over byen (hvis dere bor i en by), og spørre ham via de derre hodetelefonmikrofonene mens dere er i lufta? Hvis han/dere liker norsk fotball, hockey eller lignende - allier deg med hjemmelaget og få de til å holde et banner mellom seg når de kommer på banen etter pausen, eller noe sånt? Har han et norsk favorittprogram på TV eller radio? Kanskje du klarer å få til noe som f.eks Ylvis-brødrene, Jon Almaas, gutta i Radioresepsjonen eller "Asbjørn Brekke" ringer ham for deg, eller du får vist et filmklipp der du frir, eller enda bedre - får komme i studioet og fri? Masse spennende og morsomme muligheter, om man legger litt arbeid og sjel i det ;-) Lykke til :-) 2
Ella1981 Skrevet 22. november 2012 #15 Skrevet 22. november 2012 (endret) Dersom jeg forstår deg rett så vil du hverken ha noe klisje eller noe veldig stort frieri? Husker du de små lappene alle sendte til hverandre da vi var små? De med "vil du være bestevenninna mi? Kryss av Ja/Nei/Kanskje". Kan du ikke gjøre noe ut av det? Da blir det en morsom greie men fortsatt kun mellom dere to. Lag et brev, post det og vent til det kommer i i postkassa (eller få det stemplet på postkontoret og legg det i postkassa selv, så du har kontroll på når det kommer). Endret 22. november 2012 av Ella1981 2
ceci1985 Skrevet 22. november 2012 #16 Skrevet 22. november 2012 Synes det er stas at en dame har baller nok til å fri! Fri f.eks. et sted som betyr mye for dere, eller gjør det så enkelt som i senga når dere har lagt dere.. Lykke til!
Gjest kiara_pusen Skrevet 22. november 2012 #17 Skrevet 22. november 2012 Jeg fridde; øl, sushi og en konkret liste om hvorfor vi burde gifte oss iløpet av neste sommer. Veldig lite romantisk, men det var oss på vårt stamsted rett rundt hjørnet og en helt vanlig søndag. Han sa Ja. 3
ceci1985 Skrevet 22. november 2012 #18 Skrevet 22. november 2012 Jeg fridde; øl, sushi og en konkret liste om hvorfor vi burde gifte oss iløpet av neste sommer. Veldig lite romantisk, men det var oss på vårt stamsted rett rundt hjørnet og en helt vanlig søndag. Han sa Ja. <3 <3 <3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #19 Skrevet 22. november 2012 Dette er kanskje superlame, men jeg foreslår følgende scenario: Dere skal kjøre en tur, men da må du passe på at dere kjøre under to broer (e.l). På den første broen henger det banner som sier " * insert kallenavn her*, vil du gifte deg med meg?". Kommenter det slik at han ser det. Ved neste bro henger et banner der det står "ja, den var til deg, *insert navn på kommende brudgom*". Litt klisje, men samtidig noe nytt =) Anonym poster: c6b7f1d970d5f13d6d1fb5bde2890736 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 22. november 2012 #20 Skrevet 22. november 2012 <3 <3 <3 Jeg må bare si at vi var på 17.mai frokost noen uker etterpå, der var det jo også noen som selvsagt hadde forlovet seg - vi er i riktig alder... Han hadde brukt 6mnd for å finne den perfekte ring. En nydelig rosa diamantring som gjenspeilet den heldige perfekt. Så det er godt at vi alle er forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå