AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 http://www.helsekostopplysningen.no/Artikler/Urter-som-ikke-bor-brukes-under-graviditet/ Fant dette her jeg. Visste ikke at det er så mye man må unngå! Alkohol/røyk/dop er jo selvsagt. Men man må jo unngå så mye. Hvorfor er basilikum farlig? Og hvitløk? Kaffebønner? Kamille? Kanel? Peppermynte? Persillerot? Sennepsfrø? Timian? Og så må man jo unngå rått/dårlig stekt kjøtt, upasteuriserte produkter, ikke drikke for mye koffein, bør vise forsiktighet med sukker.. Lett å gå i fella her altså! Jeg visste virkelig ikke om at det var så mange urter man bør være forsiktige med. F. eks persillerot bruker jeg jo i grønnsakssuppe. Anonym poster: 496decd4109746c94f028657cbd85599
Strenge Frk.Gerd Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 http://www.helsekost...der-graviditet/ Fant dette her jeg. Visste ikke at det er så mye man må unngå! Alkohol/røyk/dop er jo selvsagt. Men man må jo unngå så mye. Hvorfor er basilikum farlig? Og hvitløk? Kaffebønner? Kamille? Kanel? Peppermynte? Persillerot? Sennepsfrø? Timian? Og så må man jo unngå rått/dårlig stekt kjøtt, upasteuriserte produkter, ikke drikke for mye koffein, bør vise forsiktighet med sukker.. Lett å gå i fella her altså! Jeg visste virkelig ikke om at det var så mange urter man bør være forsiktige med. F. eks persillerot bruker jeg jo i grønnsakssuppe. Anonym poster: 496decd4109746c94f028657cbd85599 Neinei, dette tror jeg bare er overforsiktighet fra denne siden.. Siden helsekost ofte er så uglesett! Jeg er forøvrig helt enig i at det er greit å unngå å ta urter i ekstrakt form (Som i kapsler o.l) men i mat? Hvordan vil f.eks italienske barn overlevd (basilikum ) eller indiske barn (Ingefær, hvitløk osv.) Nei, jeg har ingen tro på at det er farlig, og det er ingen anbefalinger mot å bruke disse urtene i matlaging i helsetilsynet sine sider!
Pawn Hearts Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Det var litt av en liste. Den fikk meg til å tenke på en artikkel jeg snublet over for en stund siden: http://www.bidstrup.com/abortion.htm Jeg ser at både persille, salvie, rosmarin og timian står på lista, og dette er kanskje grunnen?
kaprifolen Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Marihuana, lakserolje og tobakksblader tror jeg ingen protesterer på. Resten av listen er vel stort sett bullshit. Alt med måte! Å proppe kroppen full av konsentrert ditt-og-datt er aldri bra. Følg matportalen sine råd, du!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Så sennepsfrø er trygt å ha i seg (f. eks i dressinger/marinader osv). Anonym poster: 496decd4109746c94f028657cbd85599
Katniss Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Det kan visst aldri sies for ofte: bruk sunn fornuft! Timian og persille er urter, men det er også Johannesurt og Kava. Å si at urter er farlig er litt som å si at mat er farlig, fordi du kan dø av å spise fluesopp.
kaprifolen Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 Så sennepsfrø er trygt å ha i seg (f. eks i dressinger/marinader osv). Anonym poster: 496decd4109746c94f028657cbd85599 Jepp! Du blir sikkert sjuk om du spiser en kilo, men det tror jeg du hadde blitt uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå