Gå til innhold

Lage scrapbook album - hva skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skal lage et scrapbook album i julegave til mormor. Jeg står litt fast fordi jeg egentlig aldri har gjort dette før. Driver å leter etter inspirasjon på nett, men finner egentlig ingenting spesielt. Så om dere vet om noen bra sider legg gjerne ved link. Jeg har vært å fått fremkalt en del bilder ihvertfall. Har ikke noe spesielt tema, men tenkte å ha bilder av oss barnebarna og ta med bilder fra ferier og bilder hun ikke har sett fra ting hun ikke har vært med på osv.

Det jeg nå lurer på er hvilken ting bør jeg kjøpe inn? Et album har jeg skjønt først og fremst, har sett meg ut et i butikken, det er 24x24cm og har sorte albumsider. Er det dumt at de er sorte, må vel skrive med sølvpenn da kanskje? Men hva andre ting bør eller må jeg kjøpe? Sånn pynt o.l? Er det vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Driver ikke med så mye scrapbooking selv lenger, men lager en del kort. Kjøper materiale stort sett hos panduro, da de har utsalgssteder i nærheten. De har også egen nettbutikk; www.panduro.no

Ga opp scrapbooking-prosjektet mitt fordi jeg er litt for glad i sånne små pynte-dingser, så albuma ble veeeeldig tykke :sjenert:

I sort album kan du jo også bruke metallic penner/tusjer i andre farger; rosa, hvit, sølv, gull, gul, rød osv

Du kan jo også lime inn en bakgrunn med en annen farge, eller mønster: http://www.pandurohobby.no/Catalogue/30-Papir-Stempler/3030-Papir/303042-Designsett

Husk å bruk syrefritt lim! :)

Endret av Hoppsideisann
Skrevet

Www.scrapping.no

Www.scrappeland.no

Www.casakreativ.no

Www.twopeasinabucket.com

I galleriene her fins det masse inspirasjon.

Du kan gjøre det sø enkelt eller så avansert som du vil, jeg ville satset på album med plastlommer som beskytter bildene dine; de har noen som er helt greie f.eks på Nille. Der har de også ark og pynt :)

Hvis du velger sort album, kan du enten skrive med hvitt eller sølv som du foreslår, eller du kan skrive teksten din på hvitt papir (syrefritt!) og lime inn.

Det eneste du må huske, er å bruke syrefritt papir, lin og pynt. Gjør du ikke det vil papiret gulne etter hvert (som gamle bøker) og misfarge bildene dine. Og det vil man jo unngå, når man først legger så mye arbeid i et album!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...