sebra Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Er dette ett greit suplement hvis man er dårlig på å få i seg frukt og grønt? Eller er det bare salgstriks?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Det beste er å få i seg mer frukt og grønt. Vitaminpiller inneholder bare et utvalg av stoffene man trenger. Det er ikke alle stoffer i maten man får over i pilleform. Jeg kan ikke skjønne at det skal være vanskelig å få i seg frukt og grønt, med mindre man har en haug allergier og intoleranser (det er jo så mye å velge i, skal godt gjøres å våre allergisk mot alt..). Men OM man virkelig vil ete piller i stedet for mat er vel disse like grei som andre piller. Anonym poster: 6678b26879c3b7d56cbca2354999d28d
HHH Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 ingen vitaminpiller kan erstatte det.. desverre, men du kan jo begynne å lage juicer eller smootihies med frukt og grønt i, også "kamuflerer" du smaken litt med f.eks. frosne bringebær hvis du liker det, fungerer veldig bra om du vil ha i deg en ordentlig vitaminbombe og kan lett få opp inntaket til 5 om dagen om du tar deg 2-3 glass med dette.
HHH Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 ingen vitaminpiller kan erstatte det.. desverre, men du kan jo begynne å lage juicer eller smootihies med frukt og grønt i, også "kamuflerer" du smaken litt med f.eks. frosne bringebær hvis du liker det, fungerer veldig bra om du vil ha i deg en ordentlig vitaminbombe og kan lett få opp inntaket til 5 om dagen om du tar deg 2-3 glass med dette. Er btw, en episode med helstrøm rydder opp hjemme (husker ikke hvilken men fra nyeste programmet) hvor han viser en som ikke liker frukt og grønt, denne typen smoothies, burde sjekke det ut, kanskje du får litt inspirasjon til å gjøre det samme!
sebra Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2012 Det er ikke det at jeg ikke liker det Er bare utrolig dårlig på å få det i meg.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Jeg fatter ikke hva som er så vanskelig for voksne folk med å spise frukt og grønt.. Du kjøper en grønnsak, og så eter du den... Du kan ete noen rå, ellers kan du koke, dampe, steke, bake, ha dem i gryter osv osv. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig at man må ty til piller. Det er jo så godt i tillegg? Hva er det som gjør at du ikke spiser det? Anonym poster: 6678b26879c3b7d56cbca2354999d28d 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Spesielt i en vektnedgangsfase er jeg AVHENGIG av masse grønsaker og litt frukt. Hva ellers skal jeg "bulke" middagen med så jeg blir mett og kose meg med på kvelden? Man får mye mat for kaloriene med grønt! Blir ikke mett av gummibjørner... Anonym poster: 6a8bd840aedd6821c7b784204125ec02
Gjest Uanonymbruker Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 jeg er og dårlig på å få i meg grønnsaker, så jeg hiver masse grønnsaker i blenderen, lar det få seg en omgang og svelger det ned mens jeg holder for nesa. Jeg liker grønnsaker men jeg spiser ikke middager så da blir det litt lite av det i hverdagen, men tran må jeg ta for seg, ikke putt det i blenderen med grønnsakene!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #9 Skrevet 20. november 2012 Man kan da helt fint spise grønnsaker til andre måltider enn middagen? Salat til lunsj/kvelds? Bakte grønnsaker i nistepakken? Oppskjærte, rå grønnsaker å knaske på? Anonym poster: 6678b26879c3b7d56cbca2354999d28d
sebra Skrevet 20. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. november 2012 Jeg fatter ikke hva som er så vanskelig for voksne folk med å spise frukt og grønt.. Du kjøper en grønnsak, og så eter du den... Du kan ete noen rå, ellers kan du koke, dampe, steke, bake, ha dem i gryter osv osv. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig at man må ty til piller. Det er jo så godt i tillegg? Hva er det som gjør at du ikke spiser det? Anonym poster: 6678b26879c3b7d56cbca2354999d28d Grunnen er nok at jeg er så dårlig på å planlegge måltider, og ofte har jeg spist lite gjennom dagen så jeg er veldig sulten når jeg kommer hjem, da går det lett å ty til det lettvinte. Pluss at hvis jeg går til innkjøp av grønnsaker og frukt så vergrer jeg meg for å spise det etter at det har stått noen dager, så da går det i søppla. Men idag har jeg vært flink, drukket en smoothie og spist salat til middag
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 Jeg bruker vitamin og mineraltilskudd i de periodene jeg er dårlig og tarmenene ikke klarer å nyttegjøre seg av de grønnsakene jeg faktisk spiser. Å bruke slikt i stedet for å spise grønnsaker ser jeg på som en svært dårlig løsning. Anonym poster: 7ec6d0d049dd619382e8f1027c862a50
svevestøv Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 Grunnen er nok at jeg er så dårlig på å planlegge måltider, og ofte har jeg spist lite gjennom dagen så jeg er veldig sulten når jeg kommer hjem, da går det lett å ty til det lettvinte. Pluss at hvis jeg går til innkjøp av grønnsaker og frukt så vergrer jeg meg for å spise det etter at det har stått noen dager, så da går det i søppla. Men idag har jeg vært flink, drukket en smoothie og spist salat til middag Da har du vært flink i dag! Anbefaler å skrelle en gulrot eller to kvelden i forveien, og putte med deg i veska dagen etter. Har reddet meg mange ganger hvis jeg har spist for lite, og det eneste som frister er å dytte i meg hva som helst med en gang jeg kommer inn døra. Spiser dem på veien hjem, eventuelt som en del av lunsjen hvis jeg tar meg god tid til sånt. Ekstrabonus: man får i seg flere grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #13 Skrevet 20. november 2012 Frysedisken er full av grønnsaksblandinger, og poser med frukt/bær. Disse inneholder ofte mer næring enn de ferske. Det er jo bare å putte i mikroen, eller i kokende vann, og tadaa. Du slipper skrelle, kutte, eller gjøre noe som helst annet enn klippe opp posen, ha i en bolle, og skru på mikroen. Det blir knapt enklere enn det. Frukt/grønt holder seg som regel en stund i kjøleskapet også. Så lenge det ikke er synlig mugg på går det helt fint. Du bør heller prøve bli flinkere til å planlegge, da, i stedet for å kjøpe piller. Grønnsaker er nam! Anonym poster: 6678b26879c3b7d56cbca2354999d28d
HHH Skrevet 20. november 2012 #14 Skrevet 20. november 2012 sett en skål med isvann på kjøkkenet (vann og isbiter) kutt opp kålrabi, gulrøtter, eplebiter, osv. og legg i isvannet, da holder de seg friske og sprø, og du kommer garantert til å gå å knaske på det innimellom uten at du tenker på det. Kjøp inn litt utvalg av frukt og grønt og sett det frem så det er lett å forsyne seg.
sebra Skrevet 21. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2012 Frysedisken er full av grønnsaksblandinger, og poser med frukt/bær. Disse inneholder ofte mer næring enn de ferske. Det er jo bare å putte i mikroen, eller i kokende vann, og tadaa. Du slipper skrelle, kutte, eller gjøre noe som helst annet enn klippe opp posen, ha i en bolle, og skru på mikroen. Det blir knapt enklere enn det. Frukt/grønt holder seg som regel en stund i kjøleskapet også. Så lenge det ikke er synlig mugg på går det helt fint. Du bør heller prøve bli flinkere til å planlegge, da, i stedet for å kjøpe piller. Grønnsaker er nam! Anonym poster: 6678b26879c3b7d56cbca2354999d28d Oj visste ikke at de inneholder mer næring. Men da skal vi se om ikke jeg får tatt meg sammen Takk for tips alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå