AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Litt bakgrunns informasjon: Jeg bor i et kollektiv med 2 brødre i Tromsø. Jeg og han ene broren min studerer, mens han andre jobber. Jeg har kun et år igjen av studiet mitt. Da vi kjenner eieren av leiligheten godt, leier vi leiligheten for en billig penge i måneden. Som student kommer dette godt med. Jeg jobber ved siden av studet og tjener bra. Det siste halvåret har det vært meget krevende å bo med søsken i et kollektiv. Jeg har lagt merke til at det har begynt å suge ut mye energi fra meg da vi har hat meget mangle krangler og uoverstemmelser. Dette har ført til at jeg har presstert dårligere på skole og humøret har synket det siste halvåret. Jeg har tatt initativet til danne en god dialog med de og være åpen for nye muligheter, men som ikke har resultert i noen positive endringer. Ting som ikke har fungert bra er: vaskelister (alle har blitt enige om en vaskedag i uken. Til tross for dette blir ting ikke gjort da noen ikke ser at det er dems ansvar eller ikke gidder). Rydding etter seg selv. Høy musikk. Jeg har ofte fungert som en mor for dem da jeg har tatt intiativet til å mase på at ting blir gjort eller bare gjøre de selv.Tidligere hadde vi felles økonomi på mat, husholdingsartikler osv. Da dette ikke fungerte bra kom alle til enighet at vi dropper dette. Da jeg flyttet først inn i denne leiligheten har jeg kjøpt inn alle møblene og ting man trenger i et hjem, som feks. kjøkkenredskaper, badhåndkle osv. Dette har ingen av de vært med på å betale på, da de kun har flyttet inn og benyttet seg av ting som er i leiligheten. De viser ikke takknemelighet eller respekt for meg som er faktisk så snill som har gjort det. Nå er situasjonen så ille at det ikke er noe koselig å komme hjem. Dette har gått veldig mye inn på meg, noe som ikke er bra da det går ut over skole og forholdet jeg har til min kjæreste. Da dette har pågått over en tidsperiode på 1 år begynner jeg å få nok nå. Jeg vurderer å flytte ut. Det eneste som holder meg tilbake er at husleien er lavere sammenlighet med hvis jeg hadde bodd på en studentbolig eller leid privat. Jeg kan ikke flytte inn til kjæresten min da han bor i en liten 1roms leilighet og deler den med en kompis. Jeg har søkt om studentbolig men står fortsatt på venteliste. Noen som har noen inspill til situasjonen jeg er i? Hva kan man gjøre for å forbedre situasjonen? Jeg er åpen for innspill og kommentarer. Anonym poster: a5bd82bf29c7de32c0aefdcfca110e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå