AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Hei, Jeg bestilte brudekjolen min i helgen Men, nå i ettertid er jeg dessverre litt usikker på om størrelsen ble riktig.. Jeg er bredere over rumpa enn min midje-og bryststørrelse skulle tilsi. Ifølge målene var jeg en str 14 rundt hoftene, og en liten str 12 rundt midje og bryster. Konsulenten mente jeg da skulle bestille str 14, så får de heller sy inn kjolen. Men det er viktig får meg at dette blir pent, og at kjolen vil bli trang nok til slutt (vil fremheve midjen, hehe) Jeg kommer også til å gå ned noen få kilo før bryllupet (jeg har begynt, så vet at jeg får det til) så det kan hende 12 ville passet om noen måneder uansett.. Kjolen er såpass vid fra livet og ned, at den uansett ikke "sitter" på hoftene, der jeg er bredest. Burde jeg kanskje ringe og si at jeg vil ha kjolen i str 12 istedenfor? Eller er det "piece of cake" å sy inn en kjole mer enn en størrelse? Dette er kjolen, forresten: (Må nesten være anonym nå ) Anonym poster: ad7c525c573aeb0f62d691abc9a8c1f9 Anonym poster: ad7c525c573aeb0f62d691abc9a8c1f9 Anonym poster: ad7c525c573aeb0f62d691abc9a8c1f9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 ..Ingen som har erfaring med å sy inn brudekjoler..? Anonym poster: ad7c525c573aeb0f62d691abc9a8c1f9
Gjest kiara_pusen Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Ah enda en brud på slankern! Vi er så usynlige. Det vanskeligste som finnes er jo å punktslanke, dessuten unner jeg ingen å måtte slanke seg inn i en kjøpt kjole slik jeg gjør, det er en meget nervepirrende opplevelse. Du skal gå ned nok, men ikke for mye for da er det vanskelig å sy inn etc. Mange hensyn. Men etter min mening og min konsulent er det bedre å bestille etter største mål, og sy inn. En god syerske får det til uten noe probem. Så jeg ville senket skuldrene, fortsatt på slankeren - og ikke minst trene, trene, trene. Hjelper ikke gå ned kilo når kroppen er slapp, begge deler er det eneste som fungerer. MIn hemmelige drøm er at kjolen min må sys inn hele veien. Det hadde vært pur lykke! :D Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Tusen takk for svar! Så det er flere av oss, ja.. Ikke så uvanlig vil jeg tro, nei! I mitt tilfelle er det ikke så mye som skal til, det er noen få cm om å gjøre for at str 12 hadde passet. Oventil er jeg visst nesten en 10.. Tenker at med minus 4-5 kg passer det, men da vil jo også overkroppen bli litt smalere. Det er der jeg er belymret for at det ikke vil bli pent, når jeg vet at det må sys inn minst en, kanskje to størrelser. Siden kjolen min ikke er trang rundt hoftene, tenker jeg at jeg likesågodt kan bestille minste str. med en gang. Som du sier, man skal ikke gå ned for mye ifht hva som passer inn i kjolens mål Jeg vet at når jeg prøver vanlige kjoler i butikken, må jeg opp en str. / ned en str. avhengig av om kjolen er trang fra livet og ned eller ikke. Tror jeg tar en telefon til salongen jeg.. Lykke til med prosjektet ditt om å måtte sy inn kjolen når den kommer Anonym poster: ad7c525c573aeb0f62d691abc9a8c1f9
Gjest kiara_pusen Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Oddsen for at ,min må sys inn er rimelig minimal. Jeg må jo ned to str bare for at jeg skal komme inn i den, det er 13 cm, og det har jeg klart ifølge mine målinger. Men man vet aldri, så jeg slapper ikke av før jeg fysisk står i kjolen på bryllupsdagen. Og er den bestilt hadde jeg hvertfall ikke tenkt noe særlig over det. Fortsett med opplegget ditt det er det viktigste.
Gjest Blur Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Lykke til, TS! Nydelig kjole også. *Drømme seg vekk * Og jeg har ei venninne nå som slanker seg fra 44 til 38, og hun er en 40 nå! Og bryllupet er om 10 måneder, så jeg er sikker på at du greier det.
Gjest kiara_pusen Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Lykke til, TS! Nydelig kjole også. *Drømme seg vekk * Og jeg har ei venninne nå som slanker seg fra 44 til 38, og hun er en 40 nå! Og bryllupet er om 10 måneder, så jeg er sikker på at du greier det. Det er slike ting som får troen min på at det er mulig å gå fra en "stor" størrelse til en mye mindre størrelse, selv om det kanskje er 10 kilo per størrelse. :S Hun venninna di er søren meg både flink og målbevist! Inspirasjon og motivasjon for noen som også er i samme situasjon og føler man sliter ræven av seg bokstavelig talt. (jeg liker ikke å ønske lykke til angående vekt og kropp, fordi jeg føler jeg hvertfall heller trenger et spark bak og skikkelige tilbakemeldinger og at dette klarer du selv om det er beinhardt. Lykke til strekker liksom ikke helt...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå