Gå til innhold

LED-TV med fargeproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et relativt nytt LED-TV, Samsung: http://www.expert.no/led/samsungue22es5005wxxe22ledtv/p/4049/

Den siste uken har jeg opplevd problemer med fargen. Nyansene/kontrasten er ikke slik den bør være. Er det svarte felt så er det ikke helt svart, men mer kornete. Ansiktsfargene er helt på styr, det stemmer ikke. Jeg har ikke stilt noe på fargene.

Noen som vet hva dette skyldes og hvordan det kan fikses?

Anonym poster: a55200fc9f64a4fcf08e53600a24be87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at fjernkontrollen har knapper med ferdige innstillinger som "kino", "sport" etc. Det du beskriver ser ut som en kombinasjon av dårlig signal + mye noise reduction, mye kontrast etc. Altså typisk "butikkinnstilling".

Optimalt sett bør alt som heter noise reduction (NR/DNR) slås av. Dynamisk kontrast og denslags drit bør også av. Lyset bør ned, kontrasten bør balanseres, fargene bør senkes ++.

Skrevet

Har forsøkt å endre på det som endres kan. Men det blir ikke bedre. Fargenyansene passer rett og slett ikke. Har forsøkt å google litt og lurer på om det kan være et fenomen som kalles false contour. De bildene som kommer opp når jeg søker på det er akkurat slik mitt tv-bilde er. Men er usikker på hvordan jeg kan fikse dette, dersom det er false contour.

Anonym poster: a55200fc9f64a4fcf08e53600a24be87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...