Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tåpelige meg
Skrevet

Rota meg bort i sjefen for 5-6 måneder siden og nå er vi oppdaget. En av oss må slutte men hvem?

Syns dere det er OK med sånne regler på jobben eller burde man kunne jobbe sammen som sjef og ansatt det har jo gått bra til nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem av dere som bør slutte er jo litt vanskelig å svare på for en som ikke kjenner dere. Trodde det var mest vanlig at begge må gå?

Og ja, jeg synes det er veldig fint med slike regler på en arbeidsplass.

Hvis ikke risikerer man at det blir ganske hardt å være den som ikke har et forhold til sjefen.

Hva om noen har et problem med sjefens kjæreste, hvem skal man si fra til da? Samme gjelder familie med samme arbeidsplass, hvordan sier man fra til mor at sønnen gjør en elendig jobb f.eks?

Det er nok en grunn til at slike regler finnes, selv om de føles urettferdig for den som står midt oppi det.

Skrevet

Det er vel sjefen som har størst ansvar her, og dermed h*n som bør gå.

Uansett tviler jeg på at det er gyldig oppsigelsesgrunn at noen av de ansatte har hatt sex med hverandre uansett hva som står i arbeidsvilkårene. Men det er vel andre her som har bedre kontroll på jussen.

Gjest Anonymous
Skrevet

må en gå altså...

går det ikke an at dere fortsetter, dere er jo voksne mennesker og klarer vel å takle deres egne valg og handlinger...hvertfall når det gjelder slike ting... litt problematisk om andre får vite det. men hver enkelt kjenner seg selv best

lykke til

Gjest Pjusk
Skrevet

Hvis en må gå og en ser helt objektivt på det, er det klart sjefen som burde slutte i sin jobb!

Skrevet

Men det er vel ikke slik i virkeligheten?

Hun er den som blir presset ut, ikke vel?

Gjest Jente 32
Skrevet

Så sant dere ikke har laget skandale på julebord, lusket rundt i korridorene og hatt sex på bøttekottet, kan jeg ikke forstå hvorfor dere ikke skal kunne ha forholdet deres i fred.

Synes sånne regler hører hjemme i "gamle dager" da man måtte tiltale sjefen med "sir" og så opp på han som om han var på et helt annet nivå enn oss vanlige arbeidere.

Men er dere opptatt på andre hold fra før av og de andre ansatte må være vitne til utroskap så forstår jeg heller at en eller helst begge burde slutte for å ikke skape mistrivsel.

Ellers ønskes lykke til med kjærligheten :-)

Gjest Pjusk
Skrevet
Men det er vel ikke slik i virkeligheten?  

Hun er den som blir presset ut, ikke vel?

Ja, ikke sant!

Gjest Anonymous
Skrevet
Tåpelige deg, det er nok DU som må gå!!!!!!!!!
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Altså... jeg synes det blir feil at siden sjefen er sjef, så må h*n gå - dere er da tross alt voksne mennesker begge to, og h*n har ikke voldtatt deg, eller hva? Jeg synes dere i samarbeid med ledelsen skal sette dere ned og diskutere hva som bør skje. Dersom dere har funnet hverandre og blitt glade i hverandre på jobben, og det kun er på det personlige plan forholdet deres gjelder, uten at du får noen fordeler ut av det jobbmessig, så synes jeg ingen av dere skal gå. Dersom de andre ansatte har veldig store problemer med å takle situasjonen, synes jeg dere begge skal gå, av hensyn til miljøet. Hvis en av dere kan "omplasseres", synes jeg at den personen skal gjøre det, evt. begge.

Dersom forholdet deres fortsatt holder, så må dere samarbeide i stedet for å fordele skyld.

Skrevet

Det må da vel gå an å finne en annen løsning enn at en av dere må slutte. Antageligvis bør ikke han ha direkte ansvar for deg lengre, men det må da gå an at en annen sjef har ansvar for akkurat deg.

Hvorfor må en av dere slutte?

Skrevet

Jeg syns ingen av dere bør være nødt til å slutte.

At han direkte er din sjef kan vel bli litt feil, men det bør gå an å finne en løsning alle kan leve med uten å måtte avskjedige noen.

Skrevet

Er det nødvendig å rope så her inne? :klø:

Trodde ærlig talt at ingen måtte gå for slikt. Mulig jeg er litt naiv. Må være en jobb i det offentlige ( kommune/ stat) dette?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Alltid en eller annen gjest som må komme med tåpelige kommentarer. Lurer egentlig på hvorfor? Hva får du ut av det utsagnet ditt? Jeg må faktisk si at jeg synes du er patetisk da, men det er min mening. :roll:

Er det en av dere som må gå bør det være sjefen. Men beklageligvis fungerer det sjelden slik i praksis.

Skrevet

Dont' dip your pen in company ink

Gammelt kinesisk ordspråk

Gjest Tåpelig meg
Skrevet

Nå var det jo ikke meg som DYPPET, Pedro!

Jeg slutter, av flere årsaker enn dette. En eller annen spurte om det var offentlig virksomhet, og jeg holdt på å si "selvfølgelig!"

Life goes on anyway!

Skrevet

Det er et gammelt generelt råd, ikke en berbridelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...