Gå til innhold

Rar hud etter å ha vært solbrent

Gjest Gjestejenta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestejenta

I juni var jeg ute i ganske mange timer uten å ha på meg solkrem. Jeg pleier someregel å bruke solkrem med ganske høy faktor fordi jeg har veldig lys hud og blir lett brent, men denne dagen var jeg stresset, og siden det var veldig mye vind og litt skyer trodde jeg ikke det kom til å gjøre så mye. Men der tok jeg feil! Jeg ble VELDIG solbrent, bare litt i ansiktet, siden jeg hadde på sminke, men på brystkassen ble jeg veldig brent og det tok ca. 2-3 uker før det sluttet å svi helt.

Noen få uker etter det igjen fikk jeg et slags utslett på brystkassen, det kunne minne om småkviser noen steder, men aller mest var det bare ru og rar hud. Jeg skrubbet huden når jeg dusjet og smurte meg inn med aloe vera hudlotion, og etter 3-4 dager var huden glatt og fin igjen. Men for ca. en måned siden dukket det opp igjen, og nå går det ikke bort, samme hva jeg prøver av krem, skrubbing/ikke skrubbing, jeg ser ingen bedring. Det begynner å bli veldig ukomfortabelt, ikke fordi det er smertefult, men fordi jeg synest det synest det er ubehagelig å ha der, spesielt når jeg skal pynte meg osv.

Så jeg lurer på, er det noen som har noen tips, eller råd om hva dette kan komme av, og eventuelt hva som kan hjelpe? Jeg blir veldig takknemmelig for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har ødelagt huden din og gjort den overfølsom/sensitiv etter forbrenningen som var 2 gradsforbrenning iom at du sved i 3 uker. Det er en ganske alvorlig forbrenning. Jeg ville tatt en tur til legen, du skal ha huden din hele livet og det er dut å spørre her på KG, Du kan ende opp med å få råd som gjør det vondt verre. Bestill en legetime og be han henvise videre til hudlege.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til legen og snakk om henvisning til hudlege for evt behandlig og forebygging av videre skader. Det er ikke så mye mer vi kan si her på KG, men det er sannsynlig at du aldri kan gå ut uten solkrem igjen da det ofte er høyere risiko for solforbrenning når du først har blitt skikkelig brent en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...