lillemeg90 Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Noen som vil dele sine oppskrifter på kyllingsalater/pastasalater osv? Takknemlig for svar:)
Tullebull Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Jeg pleier å lage denne, kan vel kalles en tacosalat. Salatblader Kjøttdeig med tacokrydder Ananas Mais Tomat Fetaost Avocado Paprika Knust nachoschips Revet ost Lettrømme
Miss_Sunshine* Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 (endret) Noen som vil dele sine oppskrifter på kyllingsalater/pastasalater osv? Takknemlig for svar:) Beste pastasalaten jeg vet om: Bland en boks rømme, en pakke majones, litt ananasjuice og litt sitronsaft til en jevn saus. Smak til med salt og pepper, og sett kjølig. Kok 150 gram pastaskruer i rikelig med lettsaltet vann. Imens pastaen koker: Kutt en boks bogskinke i strimler, og en boks ananas i små biter. Bland dette og den ferdigkokte og avkjølte pasten sammen med en pakke amerikansk grønnsakblanding (denne må IKKE kokes, bare tines) og bland til slutt i rømmesausen slik at alt blir dekket. Tilsett eventuelt mer salt og pepper om du synes det er nødvendig. La den gjerne stå et par timer før servering slik at alle smakene får "satt" seg godt! Serveres kald, og smaker enda mer fortreffelig med hvitløksbaguetter til! NB: Dette gir en stor porsjon! Beste kyllingsalaten jeg vet: Her tar jeg veldig på slump etter hvor mange som skal spise, men her er sånn ca oppskrift for to personer: Et halvt salathode kuttes i fine strimler og legges helst i en ildfast form. Skyll en boks mais godt, og strø over. Skjær en halv agurk i passende biter og legg over maisen. Ca. en halv ost skjæres i små biter og ha på agurken. Skjær en boks ananas i små biter og legg oppi. Kutt en halv rødløk i tynne halve skiver og legg oppå ananasen. Strø over salatkyllingen. Stek en pakke bacon i skiver, la fettet renne av på kjøkkenpapir, og legg deretter baconskivene, fremdeles varme, på toppen av formen. Serveres umiddelbart med en god dressing. Jeg synes spesielt selskapsdressing er veldig godt til denne Endret 19. november 2012 av Miss_Sunshine*
Gjest Linaria Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Selv liker jeg best Pasta blandet i pesto Kyllingstrimler Ruccola Pinjekjerner Enkelt og greit
Gjest sitj3 Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Deilig tunfisksalat; Isberg og spinat, blandet med mye cherrytomat, litt agurk og paprika. Bland sammen med dressing, salt og pepper. Stekt brokkoli med grillkrydder, blandet med asparges/aspargesbønner stekt med soya og chillisaus/curry paste En boks tunfisk stekt med oppkuttet jalapeno på toppen. Så blande det etter beste evne. For ekstra protein legger jeg ofte ved to kokte eggehviter eller litt cottage cheese.
Brunhilde Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Min favoritt pasta"salat" er pasta blandet med pesto, røkelaks og/eller ferske pillede reker, kaperbær, oliven, avocado, sukkererter og brokkoli. Lager ikke så ofte kyllingsalat, men en blanding av god salat (den du liker best), kyllingfilet stekt i strimler med litt godt krydder, cherrytomater og ristede pinjekjerner med en balsamicovinaigrette kan være godt.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 Ser noen allerede har nevnt det, men baconskiver i salat er utrolig godt Anonym poster: caa867e14614b340c6b41ff0befe2c85
Rubies_ Skrevet 19. november 2012 #8 Skrevet 19. november 2012 Jeg blir bare alltid å ta det jeg har i skapet, men dette er favorittingredienser (ikke nødvendigvis alle i samme salat): - Salat selvfølgelig; hjertesalat, rød lollo, ruccola, kinakål, crispysalat, isbergsalat, rapidsalat. - Paprika, både gul, rød og grønn. Lilla paprika er kult, men ikke så spennende på smak. - Agurk må man ha - Krutonger stekt i olivenolje med urter - Man kan ha i gulrot, vårløk, rødløk, kald pasta (jeg er ikke så fan av det da men), hodekål er faktisk godt, sukkereter er perfekt i salat - Kjøtt; rester etter kylling, karbonade, koteletter, tacokjøttdeig, skinke, kalkun, bacon, osv - Eller fisk: Røkt ørret/laks, eller reker - Ost. Fetaost for eksempel, eller bare Norvegia/Järlsberg i små biter
lillemeg90 Skrevet 19. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2012 Tusen takk for mange tips:) er litt blank på den fronten om dagen:p Bare kom med flere:)
Sally-Go-Round Skrevet 19. november 2012 #10 Skrevet 19. november 2012 Selv liker jeg best Pasta blandet i pesto Kyllingstrimler Ruccola Pinjekjerner Enkelt og greit En variant av denne som jeg ofte bruker, er fra Trines Matblogg; http://trinesmatblogg.no/2012/08/07/squashsalat-med-kylling-perlespelt-og-basilikumpesto/ Den er fantastisk god
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #11 Skrevet 19. november 2012 Jeg bruker aldri oppskrift på salat. Jeg tar det jeg har av grønnsaker, hiver oppi kylling/tunfik/skinke, gjerne litt corrage cheese, bønner/linser, egg, og nøtter eller frø. Jeg spiser salat til lunsj på jobb, og da spiser jeg det de har i salatbaren. I dag ble det - blandet grønn salat - tomat - paprika - agurk - mais - bakte rotgrønnsaker (gulrot, pastinakk og kålrabi) - blomkål - kikerter - polkabete - cottage cheese - peanøtter - kylling Anonym poster: d45b45ccb0ba76ba09879e3924bef58c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå