Gå til innhold

Lindorff og sperret konto, HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har virkelig driti meg driti meg ut, og jeg er den første til å innrømme det. Jeg har kredittkortgjeld på 10 000 kr. Og etter mye oppfordringer fra banken har jeg ikke klart å fått innbetalt noe på det. Det har nå blitt en inkassosak og har havnet hos Lindorff. Min vanlige konto har blitt sperret og hverken jeg eller banken min har tilgang til den. Problemet er bare at den ble sperret på det tidspunktet hvor jeg ikke hadde penger på den, men nå er det 40 000 der...

Jeg har veldig sosial angst og en sinnsyk telefonskrekk. Jeg virkelig gruer

meg til å ringe Lindorff for å ordne opp i det. Har grudd meg og utsatt det i mange dager nå. Blir fysisk syk av tanken, men må få fikset det! Hvordan er deres erfaringer fra Lindorff? Og har eventuelt noen opplevd det samme som meg (sperret konto), og vet hvordan prosessen blir videre?? Takk på forhånd! :)

Anonym poster: 2750596bab9094568d11506e51b1535e

Skrevet

De er da mennesker som resten av oss.

Bit i det å ring!

Det kan ikke bli verre av at du ringer de.

Og hvis du ikke er i dialog med de, så vil de bare tro at du driter i innkassovarslene osv.

Jeg hater selv å ringe men må man så må man.

Jeg har kanskje ringt 1 gang og de var hyggelig.

Skrevet

Jeg ringte lindorff og de var veldig hyggelige og hjelpsomme! Synes det er veldig rart at de har sperret kontoen din. Tror, med vekt på tror, de ikke har lov til det. Inkasso som ikke blir betalt blir sendt til namsmannen/fylkesmannen og så blir det tatt opp rettslig. Og så kan de, hvis du har inntekt nok, trekke fra lønnen. Hvis ikke blir det stående.

Og et tips til angående angst. Eksponering, eksponering og atter eksponering! Kroppen og hodet må lære at det ikke er farlig. Var på den måten jeg ble kvitt min telefonskrekk.

Skrevet

Send mail istedet, da får du også alt skriftelig :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også sendt de en mail om telefon er for vanskelig. Og husk at nå har du jo mulighet til å betale hele gjelden på en gang! Heldig du er! :)

Anonym poster: 25b056078061a06d657cca76c8950e47

Skrevet

Takk alle sammen :) da sender jeg mail idag. Makter rett og slett ikke løfte opp røret...

Anonym poster: 2750596bab9094568d11506e51b1535e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...