Gjest HogAogH Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Noen som har tips om et fint bryllupslokale i Oslo hvor man kan få servert mat med personalet og rydding inkludert? Sett på Risvollen, men det koster jo 50.000 bare i mat og servering for 50 gjester! Alle tips mottas med stor takknemlighet!
Ella1981 Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Hvor mange gjester blir det? Hvilken stil er dere ute etter? Det finnes noen steder hvor du kan velge cateringselskap og serverinsgpersonell selv, samt at du kan ta med egen drikke. Dette kan du spare mye på. Det avhenger litt av antall gjester, men her er noen tips: Nordre Skøyen Hovedgård Bygdøy Roklubb Årvoll Gård Disen Gård (TROR man kan ha med egen drikke her?)
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Så overskriften din og skulle til å foreslå nettopp Risvollen! Vi giftet oss nemlig der i fjor. nydelig lokale.. Vi hadde 64 gjester og betalte 500 kr per kuvert, dvs 32 000 for mat. I tillegg kom leie av lokalet, 1500 for kaffe/brus og 9000 for servitører, da gjorde de abs alt av rigging og rydding og servering. Totalen kom da på ca 50 000 (så synes det høres mye ut at du fikk denne prisen for 14 gjester mindre?). Jeg synes ikke dette var aller verst i vårt tilfelle, om du begynner å sjekke prisene andre steder til sammenligning.. Fordelen med risvollen er jo at man kan ha med egen alkohol, og det sparte vi masse på ift andre steder vi sjekket. Jeg lette meg halvt i hjel i fjor etter et rimelig bryllupslokale, men det er jaggu vanskelig å finne et som tilfredsstiller alle krav! Vi hadde kjempelyst på Disen gård for å gjøre det billigst mulig; der kan man bestille egen mat, ta med alkohol selv og det er et nydelig sted. Men- de hadde en grense på hvor mange gjester vi kunne ha med og vi var for mange.I tillegg innså jeg at det ville blitt fryktelig slitsomt å skaffe servitører på egen hånd og stå for alt ansvaret med rydding osv, så det var utrolig behagelig å ha noen til å ta det for oss.. de var proffe og greie. Årvoll gård sjekket vi og, men der synes jeg inventaret og stilen er litt for røft for et bryllup etter min smak. Ramma var viktig for meg og Risvollen var bare nydelig, så da betalte vi litt ekstra for å få det der. Leste et sted at snittprisen for bryllup her til lands nå ligger på 130 000 eller noe, og jeg kjenner mange som har tatt opp lån og betaler opp mot 250 000 kr bare for denne dagen. Det er temmelig vilt. Selv om vi betalte 50 000 kr til R så landet vi på mellom 80-90 000 totalt, og det er ikke ille hvis man begynner å regne over hva ting koster.. Hvis du ønsker ting billigere må du sjekke velhus etc rundt i byen. Jeg så på noen av de, men jeg tenkte som så at for meg ble de feil ramme til e t bryllup.. greit nok til konfirmasjon og dåp, men det blir jo opp til hver enkelt Lykke til Anonym poster: 695fb0b85bdad4bc272a114d5acfd8a9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Ps du fikk kanskje ikke så mange tips av meg over om nye steder, men poenget mitt var at nesten alle stedene vi så på ble dyrere pga at man måtte bestille alkohol derfra osv.. Men som sagt, velhus, kantiner og andre utleielokaler kan jo bli en del rimeligere. Men da blir det mer jobb på deg mtp orging av servitører, mat osv.. Anonym poster: 695fb0b85bdad4bc272a114d5acfd8a9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Villa Lilleborg? Anonym poster: 3c862f9ad76e65d76f775566cd100e44
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Mtp pris blir Villa lilleborg dyrere enn Risvollen, vi sjekket det også (var over de fleste lokaler i byen ...) hilsen anonym over... Anonym poster: 695fb0b85bdad4bc272a114d5acfd8a9
CathFoto Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 Vi har sjekket omtrent alt som er tror jeg, fordi det meste var booket davi ønsker å gifte oss. Men her er noen steder vi har sjekket. Ikke alle har mat og servitører, men de fleste har vask, mange har avtale med catering og servitører. Månefisken-ordner alt Myrens Kjøkken-ordner alt Ringnes- ordner alt Årvoll Gård har avtaler med studenter som serverer, vask inkl. Disen Gård Eventhallen-kan ordne alt Ballroom-kan ordne alt Fossekallen-ordner alt Frognerseteren-ordner alt Bekkelagshuset Sult.no-har flere lokaler som alt fikses Villa Eckbo Stratos Restaurant Strand Grilleriet-498,- for tre retter + drikke Kanon Bistro Kanonhallen Ekebergrestauranten Oslo Spiseforetning Nordre Skøyen Hovedgård Masse bydelshus-billig å leie, men lite inkludert. Slurpen-fant aldri noe bra info Grefsenkollen Frognerseteren Frysja Det var de jeg kom på nå, men det finnes få gode og komplette oversikter på nett synes jeg, og mange steder har dårlige og lite informative hjemmesider i tillegg. Jeg sendte e-post til steder jeg synes er hyggelige som Oslo Mekaniske Verksted, Bugges og Grilleriet, og det var kun Grilleriet som kunne/ville ha bryllup. Masse googling og besøk på div forum og kreative søkeord så fant jeg endel. Det kan også være lurt å sjekke endel cateringselskaper, mange har avtaler med selskapslokaler.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 Så overskriften din og skulle til å foreslå nettopp Risvollen! Vi giftet oss nemlig der i fjor. nydelig lokale.. Vi hadde 64 gjester og betalte 500 kr per kuvert, dvs 32 000 for mat. I tillegg kom leie av lokalet, 1500 for kaffe/brus og 9000 for servitører, da gjorde de abs alt av rigging og rydding og servering. Totalen kom da på ca 50 000 (så synes det høres mye ut at du fikk denne prisen for 14 gjester mindre?). Jeg synes ikke dette var aller verst i vårt tilfelle, om du begynner å sjekke prisene andre steder til sammenligning.. Fordelen med risvollen er jo at man kan ha med egen alkohol, og det sparte vi masse på ift andre steder vi sjekket. Jeg lette meg halvt i hjel i fjor etter et rimelig bryllupslokale, men det er jaggu vanskelig å finne et som tilfredsstiller alle krav! Vi hadde kjempelyst på Disen gård for å gjøre det billigst mulig; der kan man bestille egen mat, ta med alkohol selv og det er et nydelig sted. Men- de hadde en grense på hvor mange gjester vi kunne ha med og vi var for mange.I tillegg innså jeg at det ville blitt fryktelig slitsomt å skaffe servitører på egen hånd og stå for alt ansvaret med rydding osv, så det var utrolig behagelig å ha noen til å ta det for oss.. de var proffe og greie. Årvoll gård sjekket vi og, men der synes jeg inventaret og stilen er litt for røft for et bryllup etter min smak. Ramma var viktig for meg og Risvollen var bare nydelig, så da betalte vi litt ekstra for å få det der. Leste et sted at snittprisen for bryllup her til lands nå ligger på 130 000 eller noe, og jeg kjenner mange som har tatt opp lån og betaler opp mot 250 000 kr bare for denne dagen. Det er temmelig vilt. Selv om vi betalte 50 000 kr til R så landet vi på mellom 80-90 000 totalt, og det er ikke ille hvis man begynner å regne over hva ting koster.. Hvis du ønsker ting billigere må du sjekke velhus etc rundt i byen. Jeg så på noen av de, men jeg tenkte som så at for meg ble de feil ramme til e t bryllup.. greit nok til konfirmasjon og dåp, men det blir jo opp til hver enkelt Lykke til Anonym poster: 695fb0b85bdad4bc272a114d5acfd8a9 Hei! Vi vurderer å holde bryllupet på Risvollen, så langt er jeg veldig forelsket i Disen, men forloveden tror stuen blir svært trang til oss og våre 53 gjester. Skal høre med Cederquist om vi kan få se lokalene første uka i januar! Hadde dere treretters eller buffe? Var det mange stuer, ble gjestene veldig spredt? Ser på mange bilder at rullgardinene er dratt ned? Hehe, håper vi faller for Risvollen, vi ønsker å kunne ordne med drikke selv uten at det koster skjorta Anonym poster: 84a7c2f6e2067d2b93422d55e63d08f0
Petalouda Skrevet 31. desember 2012 #9 Skrevet 31. desember 2012 Østmarksetra. Nyydelig. Eller Skullerudstua.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå