PepsiMax Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Hei! Lurer på om noen kan fortelle meg hvordan man regner ut kcal forbruk ved svømming?? Ser at det står ca 300/kcal pr time i forskjellige tabeller, men dette kommer vel veldig ann på både vekt, kjønn, hvor raskt/ langt man svømmer osv. F.eks. så må jeg jo forbrenne mer hvis jeg svømmer dobbelt så langt, selv om jeg ikke bruker noe lenger tid?
PepsiMax Skrevet 19. november 2012 Forfatter #2 Skrevet 19. november 2012 Ingen som vet noe om dette? Ser at andre tabeller sier helt opp i 600-800 kcal pr time... Prøver å sammenligne med feks jogging, men da må jeg jo ha samme puls som ved jogging og det er jo umulig å si om jeg har. Ved å jogge er jeg jo helt vrak etter kort tid... hehe...
Gjest *Maja* Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Om du svømmer effektivt i en time uten stopp så kan en jente på 60 kilo lett brenne 550-600 kalorier i timen. J
Wiggins Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Hei! Lurer på om noen kan fortelle meg hvordan man regner ut kcal forbruk ved svømming?? Ser at det står ca 300/kcal pr time i forskjellige tabeller, men dette kommer vel veldig ann på både vekt, kjønn, hvor raskt/ langt man svømmer osv. F.eks. så må jeg jo forbrenne mer hvis jeg svømmer dobbelt så langt, selv om jeg ikke bruker noe lenger tid? Det er bortimot umulig å si noe sikkert om dette, først og fremst fordi folk har så forskjellig teknikk. To personer kan forbrenne like mye selv om den ene svømmer dobbelt så langt som den andre, hvis den første har mye bedre teknikk. Hva skal folk egentlig med disse forbrenningstallene? Det burde være tilstrekkelig å vite at svømming forbrenner ganske mye per tid, fordi du bruker så mange muskelgrupper. Tallene du finner i tabeller kan være mange titalls prosentpoeng feil for din del, fordi det er vanskelig å si noe om intensiteten, din spesielle fysikk, genetiske faktorer osv.
PepsiMax Skrevet 21. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2012 Okei, skjønner at det er umulig å gi noe særlig nøyaktig svar.... Men hvor lang tid bruker en som er i "helt grei form" på å svømme feks 1 km da? Hvis teknikken er inne?
Leifern Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Jeg bruker ca. 15 min., men de fleste bruker nok litt lengre tid. 20 minutter er også en grei tid. Teknikk er viktig, spesielt det å flyte et stykke på hvert tak når man skal svømme langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå