Gå til innhold

Er dette et greit hjemmetreningsprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke trent på senter, og må klare meg med hjemmetrening. Har trent litt styrke før, men det har blitt veldig sporadisk og litt tilfeldig hvilke øvelser jeg får gjort. Nå tenkte jeg at jeg skulle sette opp et skikkelig program, og har laget et basert på RYP – men justert for hjemmetrening (jeg har en benk og manualer hjemme) Jeg trener forresten først og fremst for å bli sterkere, og dels for å gå ned i vekt. Planlegger tre styrketreninger i uka, og to kondisjonstreninger.

Her er øvelsene:

Sit-ups

Planken

Utfall med manualer

Brystpress med manualer

Knestående hanteldrag

Arnoldpress

Bicepscurl

Tricepspress

Det som plager meg litt er: jeg har hørt at sit-ups kan være skadelig for ryggen. Er det eventuelt noen andre øvelser jeg heller burde gjøre?

Og – jeg har jo ikke stang, så jeg kan ikke ta markløft. Er utfall med manualer en grei erstatning? Det blir vel ikke like tungt, men jeg trener cardio på ellipsemaskin og får dermed trent beina endel der også. Vet det ikke er helt det samme, men siden alle monner drar vel?

Andre meninger?

Anonym poster: aff6c8f73038f713daf37b66fd8707d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle verdens land skjedde med skriften!? :klo:

Skrevet

Prøver litt klipp og lim:

Jeg får ikke trent på senter, og må klare meg med hjemmetrening. Har trent litt styrke før, men det har blitt veldig sporadisk og litt tilfeldig hvilke øvelser jeg får gjort. Nå tenkte jeg at jeg skulle sette opp et skikkelig program, og har laget et basert på RYP – men justert for hjemmetrening (jeg har en benk og manualer hjemme) Jeg trener forresten først og fremst for å bli sterkere, og dels for å gå ned i vekt. Planlegger tre styrketreninger i uka, og to kondisjonstreninger.

Her er øvelsene:

Sit-ups

Planken

Utfall med manualer

Brystpress med manualer

Knestående hanteldrag

Arnoldpress

Bicepscurl

Tricepspress

Det som plager meg litt er: jeg har hørt at sit-ups kan være skadelig for ryggen. Er det eventuelt noen andre øvelser jeg heller burde gjøre?

Og – jeg har jo ikke stang, så jeg kan ikke ta markløft. Er utfall med manualer en grei erstatning? Det blir vel ikke like tungt, men jeg trener cardio på ellipsemaskin og får dermed trent beina endel der også. Vet det ikke er helt det samme, men siden alle monner drar vel?

Andre meninger?

Skrevet

ingen...? :sjenert:

Skrevet

Gjør chrunches istedenfor sit-ups. Hvor mye vekt har du mulighet til å ta på de forskjellige øvelsene?

Det er jo så klart bedre med litt trening enn ingen trening :)

Skrevet

Gjør chrunches istedenfor sit-ups. Hvor mye vekt har du mulighet til å ta på de forskjellige øvelsene?

Det er jo så klart bedre med litt trening enn ingen trening :)

Urk, sikkert et teit spørsmål, men: hva er forskjellen på crunches og sit-ups?

Jeg har så langt et standard manualsett (tror de største skivene er 2 kg?), men har planer om å kjøpe fler.

Og takk for svar! :)

Skrevet

Du kan jo gjøre kun planken, og heller variere planken (finnes MANGE måter å variere på - bruk google).

Så lenge manualene dine er tunge nok, og du kan øke vekta på dem, kan dette fungere helt fint., det er jo ikke så stor forskjell fra hvordan du ville gjennomført RYP på et senter? Du kan forresten gjøre knebøy med manualer også (f.eks holde en manual foran brystet med begge hender).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...