Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en hel del mail for tiden jeg regner med er virus. Mail hvor jeg kun får beskjed om å åpne vedlegget. Det gjør jeg selvfølgeig ikke, men siden jeg får så mange plutselig nå lurer jeg på om noen aner hvilket virus det kan være. Nysgjerrige meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MyDoom, Bagle eller Netsky.

Sjekk www.symantec.com for en liste over de fleste virus som er og har vært i omløp i det siste.

Pass på: Det siste er et som sender med en passordbeskyttet zip-fil. De sender med passordet i mailen, selvfølgelig, men ikke åpne den!!!

Catzy

Skrevet

Åpner ingen vedlegg for tiden jeg (åpnet nemlig my doom for noen uker siden) Hvis jeg åpner vedlegg skal jeg være 110% sikker på hva det er.'

Takk for bra liste. :D

Skrevet

Har fått masse sånn mailer siste uken jeg også. med .zip filer som vedlegg og med en setning i mailen. Men denne setningen er forskjellig hver gang og det står for eksempel: we have information about you, og is this really true?

Jeg har fått dette på en seriøs mail som har sammenheng med et domene jeg eier, og mailene kommer fra forholdsvis seriøse norske mail-adresser med navn på folk jeg ikke kjenner. Og nesten det eneste jeg bruker den mailen på er å søke på jobber. Tydeligvis en del firmaer som har blitt infisert.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også fått en drøss av disse zippa filene, og de er fra "liksomkjente" folk. Masse fra online.no, og tilogmed en fra kvinneguiden!! Dette er 1-2 mnd siden, og har ikke fått noen fra KG siden den gang, men.

Jeg åpner heller aldri noen av de.

Skrevet

Netsky er veldig aktivt nå. Det er ganske sikkert det du får føling med. Ikke la deg lure av "kjente" adresser. Hos meg har Mr. Norton det travelt, men holder stand. I tillegg er det lurt å tenke selv, ikke stole 100% på antivirusprogrammet. Nye virus dukker opp og sprer seg på få timer, og det er ikke helt sikkert at antivirusprogrammet har rukket å få meg seg de siste.

Gjest the imp
Skrevet

Det er et stort problem nå med alle disse virusene. Spesielt er det beagle som er plagsomt for de med telenor-abonnement. De sender ut mail fra bl.a online.no. En tommelfinger-regel er at dersom det er en norsk mailadresse med engelsk emne så er det garantert et virus. Det sendes ikke ut mail fra f.eks telenor som har engelsk i emnet. Sitter på internettsupport og det strømmer inn telefoner fra folk nå. Skulle gjerne likt å kaldkvele den/de personen(e) som har laga det viruset *sukk*

Gjest Frigg
Skrevet

Men føl deg heller ikke for trygg selv om du kjenner til avsenderen!!!

Jeg er veldig mistenksom til vedlegg som blir sendt til meg!

Har ikke så mange som sender vedlegg, så med mindre det blir annonsert for meg at nå kommer det noe, så blir de som regel kassert.

De som dere bør merke dere, er de som har "se vedlegg" skrevet på engelsk, eller et annet språk. Som regel når venner sender oss vedlegg, så skriver de ikke "see attached file"...

Jeg har også opplevd å få reklame tilsynelatende sendt fra min egen e-post adresse!

:hår:

Skrevet
Jeg har også opplevd å få reklame tilsynelatende sendt fra min egen e-post adresse!

:hår:

Dette skjer dersom den som sender mail'en har lagt alle adressater i blindkopi-feltet (carbon copy); da vil du ikke se hvem mail'en er sendt til, kun din egen epostadresse.

En lur sak som jeg selv bruker ofte; er ikke alltid jeg vil kringkaste for alle hvem som står i adresseboka mi.

Men nå til dags MÅ man være forsiktig ja - utrolig mye virus på gang.

Skrevet

Får vanvittig mange av disse mailene - har foreløpig ikke kjent avsenderne. :-? Begynner å bli lei av slikt virus tull...

Skrevet

Og nå har jaggu noen luringer begynt å sende meg mail om at jeg har virus... Jeg har ikke virus, men noen som har meg i sin adressebok har virus! Idiotforening som sender mail "du har virus ved navn x". Det er jo så mange virus som faker avsender i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...